Onderwerp: Bakvorm boek
ik ga bakken boek,en die maat is 37x26x5,5 wat voor maat doos moet ik hebben?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bakvorm boek
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik ga bakken boek,en die maat is 37x26x5,5 wat voor maat doos moet ik hebben?
Voor dat Städter bakblik? Dan moet deze volgens mij wel passen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/kart … -3691.html
Die is 40 bij 40 en 15 cm hoog.
Als je wat meer speling wil voor de breedte; ze hebben ze ook nog in 42,5 en 45 cm.
Mag ik jou dan vragen of je de funcakes mix gebruikt voor het bakken? En zo ja, hoeveel mix gebruik je voor deze vorm?
je kan het blik vullen met water tot aan de rand, kijken hoeveel liter het is. aan de hand daarvan kan je berekenen hoeveel mix.
( bij een 3 liter inhoud heb ik de hoeveelheid van de 30cm ronde vorm van de verpakking, wat was het, 460gr mix geloof ik, met 7 eieren)
je kan het blik vullen met water tot aan de rand, kijken hoeveel liter het is. aan de hand daarvan kan je berekenen hoeveel mix.
( bij een 3 liter inhoud heb ik de hoeveelheid van de 30cm ronde vorm van de verpakking, wat was het, 460gr mix geloof ik, met 7 eieren)
Bedankt voor het meedenken
Maar dit blik is rechthoekig, dus kan ik dan niet beter de vierkante vorm als uitgangspunt nemen?
(Ik heb deze tip vaker gelezen, maar begrijp niet zo goed wat de omrekenverhouding is.)
nou, ik had een 30cm ronde vorm, waar ook exact 3 liter in ging,hahahha, vandaar.
en tshirtvorm die ik laatst heb gemaakt was ook precies 3 liter inhoud.
het gaat om de totale inhoud, niet om de vorm.
(als ik de vierkante als uitgangspunt neem, dan zou hij tussen de 26 en de 28cm vierkante bakvorm zitten qua inhoud)
ik ga vandaag bakken dus ik moet even nakijken hoeveel bakmix,zal ik melden als is gelukt.ik gebruikt alleen funcakes ik vind de beste.
7 eieren, 455 gr mix, 45 ml water gebruikt voor 18-20 pers.
9 eieren, 585 gr mix, 58 ml water voor 25 personen
11,6 ei, 725 mix en 73ml water voor 36-38 pers
het ligt er dus maar net aan, hoe vol je de vorm doet.
de onderste regel is op basis van de inhoud van de vorm gerekend, maar zal wel hoger worden dan de vorm.
Oh jee. Is de 2e poging wel gelukt?
yes de 2e poging gelukt,ik heb volgens mij 470 gram bakmix en 5of 6 eieren.maar kan beter van 640 gram bakmix is wat hoger dus mooier.en vandaag aan de slaag met afwerken.
wat voor maat eieren gebruik je dan? want met 460 gr bakmix van funcakes moet ik 7 eieren gebruiken... (maar dat is dan maat m, vandaar dat ik de maat vraag,haha)
succes met afwerken! ben benieuwd naar het resultaat!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bakvorm boek