201

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik kneed het deeg met de Kennie.
Eerst de boter met het suiker goed door mengen met de k-klopper en daarna het meel erbij en dan verder kneden met de kneedhaak.

Ik heb er nu 96 gemaakt met 2x het recept. Deeg was precies genoeg, maar van de caramel heb ik nog best veel over.
1x recept was te kort geweest, maar 2x is dus te veel.
Maar voor de overgebleven caramel verzin ik nog wel wat.
Zou het eigenlijk in de vriezer kunnen?
Want dan zou ik het met de kerst misschien nog wel kunnen gebruiken.

Je kunt schrijven wat je wilt,
want papier is stil.

202

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ja ik vroeg me dus ook af of de gehele koekjes in de vriezer kunnen, wil ze ook voor kerst alvast maken eigenlijk maar of dat kan zou ik ook graag weten  :Y

Iemand ervaring met het invriezen van de shortcake?

Groetjes, Serena

203

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ze in de vriezer gehad, inclusief chocola..........en zou het niet doen: na het ontdooien blijft er een vochtig laagje op de chocola, waardoor het er niet echt mooi meer uitziet. Smaak blijft perfect, helaas wil het oog ook wat  ;) Ik heb een deel in de koelkast laten ontdooien en een deel op het aanrecht, beiden hadden veel last van condens helaas.

Kort in de vriezer voor het hard worden van de caramel en de chocola is geen probleem, maar 2 dagen gaat niet (mijn mening)

204

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Bedankt voor je snelle reactie!

Jammer, maar dan ga ik het niet doen...
Scheelt dat ze in principe zo gemaakt zijn  :)

Groetjes, Serena

205

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

En Karin09, toevallig ook ervaring met een andere bodem?
Bijvoorbeeld biscuit, zodat je een cakebodem krijgt ipv koekjes?

Groetjes, Serena

206

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Serena schreef:

En Karin09, toevallig ook ervaring met een andere bodem?
Bijvoorbeeld biscuit, zodat je een cakebodem krijgt ipv koekjes?

nee, nog nooit geprobeerd......

207

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

oei oei het klinkt zo lekker allemaal, ga ze zaterdag maken, ze overleven vast de zondag niet  :D  :o

208

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Hahaha ik ga ze ook zaterdag maken en wou idd voorkomen dat ze de volgende dag niet zouden overleven...  :lol: (invriezen dus, maar geen goed plan na advies  ;) )

Groetjes, Serena

209

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ze afgelopen zaterdag gemaakt met een bodem van bokkepootjes was ook erg lekker :)

210

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

euhm... sorry maar hier nog een vraagje.
Moet je het koekjesdeeg eerst laten rusten alvorens je
het in de vorm doet om te bakken?

(sorry hoor, maar nog nooit met koekjes e.d. gewerkt)

Groetjes, Serena

211

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Deeg hoeft niet te rusten, gewoon meteen verwerken, althans zo gedaan en perfectie koekjes moet ik zeggen, heb ze net in een cc vormpje gebakken, caramel ook perfecto, heb wat teveel maar dat snoep ik op, zo lekker! Ze staan nu af te koelen en vanavond doe ik de chocolade erop.
Ga voor de kerst er mini's van maken, vind het echt makkelijk maar ook leuk om te maken, en kan niet wachten met proeven  :+

212

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Als ik de bodem met caramel in de vriezer laat koelen, hoelang moet ik dan minimaal wachten met de chocolade erop doen?

Groetjes, Serena

213 Laatst bewerkt door Hetty (26-11-2011 18:28)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik zou het niet in de vriezer doen, maar las ergens op page 6 dat ze het in de vriezer zetten, chocola gingen smelten en zodra dat goed was de tray uit de vriezer halen, 10/15 min ofzo?

Ik had net een beetje caremel over, heb ff een choco cupcake beslag gemaakt met een flinke scheut amarula likeur, en dan in het midden een lepeltje caramel, staan nu in de oven Mjam! :+  :D  restverwerking hehe.

214

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Nee ik wil ze niet "af" in de vriezer zetten, want dat had ik gelezen idd! Wil de bodem met caramel in de vriezer laten koelen  ;)

Groetjes, Serena

215

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Zodat het wat sneller gaat zeg maar, hihi  :P
Hoezo ongeduldig??  :think: Ben zo benieuwd!

Groetjes, Serena

216

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Hmm ik loop tegen een klein probleemje aan :D krijg ze niet mooi uit de papiertjes, dus ik laat ze maar zitten, niet erg ofzo. :o

217

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Hetty schreef:

Hmm ik loop tegen een klein probleemje aan :D krijg ze niet mooi uit de papiertjes, dus ik laat ze maar zitten, niet erg ofzo. :o

Hoi Hetty,

Dat had ik ook nu had ik er nog een paar over en die heb ik in de koelkast bewaard en die kreeg ik een stuk beter los. Ik denk dat de caramel echt goed koud moet zijn zodat ze niet meer plakken. Dan gaat het wel goed. Tja soms is geduld heeel moeilijk op te brengen!!! :lol:  En vooral met al deze lekkernijen!!!!

Groetjes Sabrina

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

218

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ja Pien ik weet het wel zeker haha, ik laat het los voor vandaag en doe ze dan morgenochtend met chocolade, dan giet ik het er gewoon op en ik denk dat ze dan wel mooi loskomen en er strak uitzien, komt goed ;)
Thanks  :D

219

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ze zonder papiertjes gebakken in de siliconen vormen van de xenos (en vandaag stonden ze in de kraam van deleukstetaarten in Roermond)

Voordeel: je hebt geen papiertjes nodig, je wipt ze er zo uit, en de vorm is mooi rond.

Als je wel papiertjes wilt dan idd goed laten afkoelen in de koelkast. De gewone papiertjes vielen mij tegen, de zilveren van Wilton ging wel goed.

220

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Volgens mij heb ik die laatst ook in de handen gehad van xenos. Idd dan krijg je ze wel mooi strak natuurlijk!!!!
Ideetje voor de Sint haha!!!!

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

221

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Dit moet echt verboden worden!!!!!
Wat zijn deze verschrikkelijk lekker zeg  :9
Een geweldig recept...
Heb ze in de siliconen vormpjes van Action gedaan
en kon ze er zo uitwippen, alles binnen 2 uurtjes
tot het lossen en ging perfect  :Y
Zal morgen een foto plaatsen want de belichting is nu
niet goed...

Groetjes, Serena

222

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Mijn zijn prima gelukt, heb ze eerst losgewipt uit de papiertjes en net gedipt in pure choco zo mjam, maar wat machtig zeg, voor de vlg keer maak ik ze als mini's en iets minder caramel en iets meer choco, vind ik dan persoonlijk lekkerder, maar super lekker recept. :thumb:

223

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Heb ze vandaag ook gemaakt. alles ging goed, makkelijk uit vorm, zien er netjes uit, maaaaarrrr ik vind de bodem echt niet lekker. Stomme koeksmaak. Volgende keer maar andere bodem verzinnen.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

224

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

en het resultaat
http://i877.photobucket.com/albums/ab333/doemijmaarmailen/cupcakes/IMG_2885-1.jpg

225

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Henriette34 schreef:

Heb ze vandaag ook gemaakt. alles ging goed, makkelijk uit vorm, zien er netjes uit, maaaaarrrr ik vind de bodem echt niet lekker. Stomme koeksmaak. Volgende keer maar andere bodem verzinnen.

Ook ik vond bodem niet echt geweldig en na een tip (weet niet meer precies waar?) maak ik de bodem tegenwoordig van het deeg dat ik ook voor appeltaart gebruik.
Zelf vind ik dat echt lekkerder, misschien ook een tip voor jou?