Ik had de alphabet mold al langer en die werkt prima. Ik leg de mold altijd even in de diepvries voor ik de parels los en dan komen ze er heel mooi rond uit zonder veel breken.
Laatst nog eentje erbij gehaald omdat ik een tweede mold wou zodat ik ze ook tijdens een workshop kan gebruiken. Hoeven de deelnemers minder lang op elkaar te wachten
En omdat ik toch ook wel erg nieuwsgierig was naar het verschil heb ik deze keer de FI gehaald.
Kwa parelrandjes zelf merk ik weinig verschil: ze maken allebei mooie ronde parels. Wel gaat het met de FI mold een stuk sneller omdat die een stuk langer is.
En de FI mold is iets flexibeler. De parels zijn, ook zonder ze in de diepvries te leggen, wat makkelijker te lossen omdat je de hele mold naar achteren kunt vouwen. Je legt hem dan met de open kant op je tafel/placemat/werkblad en vouwt het eerste stukje van de mold naar boven zodat de parels op je werkblad blijven liggen. Dan rol je de mold langzaam verder naar boven/achteren. Deze manier van lossen lukt me met de alphabet mold niet goed omdat die wat stugger en korter is.
Uiteindelijk ben ik zelf dus wel blij met de FI, want doordat hij niet eerst in de diepvries hoeft blijft de parelrand soepeler en breekt hij minder snel als je hem om de taart legt. Maar voordat ik de FI binnen had was ik ook al enorm enthousiast over de alphabet mold dus als je er niet zoveel aan uit wilt geven voldoet die prima ![;)](https://forum.deleukstetaarten.nl/extensions/dlt_smiles/img/wink.png)