1

Onderwerp: Vraag verschil merken perfect pearls / parelketting

Hallo allemaal,

Ik wil graag een parelketting mal kopen. Nu heb ik even rond gesnuffeld en kom ik 2 merken tegen, in diverse prijsklasses.

Mijn vraag is of iemand het verschil tussen beide merken weet.

Ik weet dat er dus een prijsverschil is en de de mold van FI 3 kettingen heeft en die van alphabet 2.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen en kan ik snel gaan bestellen. Alvast super bedankt!

Tevens via dit berichtje wil iedereen mijn complimenten en grote bewondering geven voor de geweldig mooie taarten. Ben nog echt een beginner en kijk echt mijn ogen uit wat jullie allemaal kunnen (= lees stiekem erg jaloers)

2

Re: Vraag verschil merken perfect pearls / parelketting

Ik heb alleen ervaring met de FI die ikzelf heb. gebruik hem erg veel en bevalt erg goed wil hem niet meer kwijt

groetjes Hanneke

3

Ik had de alphabet mold al langer en die werkt prima. Ik leg de mold altijd even in de diepvries voor ik de parels los en dan komen ze er heel mooi rond uit zonder veel breken.

Laatst nog eentje erbij gehaald omdat ik een tweede mold wou zodat ik ze ook tijdens een workshop kan gebruiken. Hoeven de deelnemers minder lang op elkaar te wachten ;)  En omdat ik toch ook wel erg nieuwsgierig was naar het verschil heb ik deze keer de FI gehaald.

Kwa parelrandjes zelf merk ik weinig verschil: ze maken allebei mooie ronde parels. Wel gaat het met de FI mold een stuk sneller omdat die een stuk langer is.

En de FI mold is iets flexibeler. De parels zijn, ook zonder ze in de diepvries te leggen, wat makkelijker te lossen omdat je de hele mold naar achteren kunt vouwen. Je legt hem dan met de open kant op je tafel/placemat/werkblad en vouwt het eerste stukje van de mold naar boven zodat de parels op je werkblad blijven liggen. Dan rol je de mold langzaam verder naar boven/achteren. Deze manier van lossen lukt me met de alphabet mold niet goed omdat die wat stugger en korter is.

Uiteindelijk ben ik zelf dus wel blij met de FI, want doordat hij niet eerst in de diepvries hoeft blijft de parelrand soepeler en breekt hij minder snel als je hem om de taart legt. Maar voordat ik de FI binnen had was ik ook al enorm enthousiast over de alphabet mold dus als je er niet zoveel aan uit wilt geven voldoet die prima  ;)

4

ik heb de alphabet mold voor de parels en ik zeg neem die van FI. Die werkt net wat fijner , je krijgt er net wat beter de parels uit ,plakt net wat minder en is langer waardoor je je rand sneller klaar hebt.
Ik merk het verschil omdat ik op mijn werk met de FI werk en thuis met de alphabet mold.
Als ik het over zou doen spaarde ik even verder en kocht de FI

Moet ik daarbij wel vertellen dat ik de parels erg vaak gebruik en daardoor ook (af en toe) de frustratie ervan heb.

Verder kan niemand jou vertellen welke je moet kiezen en zul je toch zelf de keuze moeten maken.
hat is jouw portemenee en het prijsverschil is behoorlijk.
Succes :)

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

5

Bedankt voor de snelle en uitgebreide reacties. Het is en blijft mijn keuze, maar dat vind ik soms best moeilijk. Ik vind zoveel leuk en tja er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Echter is he twel iets wat blijft.

Dit jaar bevallen van een dochter, dus ga er vanuit dat ik nog heel veel taarten mag gaan bakken. En vind die parels wel erg mooi als afwerking..heb ook wel tappits voor randjes, maar vind zo'n parelrandje ook wel erg chique. Ook voor een cc.

Denk dat de keuze dan toch FI wordt. Gemak is natuurlijk ook wel prettig..straks hartstikke gefrustreerd boven de taarten haha en ik heb dan 3 verschillende maten. Het verschil is 10 euro, dan maar een half uurtje overwerken, haha!