1

Onderwerp: Help me dames..

Hai taartbakstres en bakkers!

ik heb een opdracht gekregen voor de volgende taart :
http://www.mijnalbum.nl/Album=MZOAZAQG

Maar nu mijn vraag, waar maak ik die gouden versiering van, bestaat er zoiets als goudkleurige icing? Of waar zouden jullie dat mee doen?

Ik hoop heel graag dat jullie mij kunnen helpen O-)

2

Re: Help me dames..

uhmmm.. ik zou denk ik proberen om de icing toch te kleuren.. maar hoe.... hmmm.. ik lees even mee

3

Oh help... Succes!!  :s

Inderdaad de icing kleuren. Geen idee of je dat echt goud kan krijgen, anders misschien geel en dan proberen goud te dusten/schilderen? Maar dan wordt de kans op vlekken wel heel groot vrees ik... Misschien dat Kwebbeltje het weet? Die heeft vast al eens een witte taart met zilveren icing gemaakt...  ;)

4

ik dacht misschien dust door de icing? zou dat kunnen?

5

Van die beetje glitterdust? Dat was ook mijn eerste ingeving. Gele Icing maken met gouden rainbow dust erdoorheen. Maar geen idee of dat lukt.

6

Ik denk dat dat niet "goud" genoeg wordt, net als wanneer je het door de fondant doet. Ik denk toch echt dat het achteraf geschilderd zou moeten worden! Succes!

7

Oei, nou dan wens ik je inderdaad veel succes. Dat wordt twéé keer priegelen...

Is van dat patroon niet per ongeluk een stencil te krijgen (of iets wat er erg veel op lijkt)? Dan zou je het direct kunnen dusten/verven. Scheelt weer een stap. Of willen ze echt de structuur erin van icing (dat het patroon echt op de taart ligt)?

8

Mijke79 schreef:

Oei, nou dan wens ik je inderdaad veel succes. Dat wordt twéé keer priegelen...

Is van dat patroon niet per ongeluk een stencil te krijgen (of iets wat er erg veel op lijkt)? Dan zou je het direct kunnen dusten/verven. Scheelt weer een stap. Of willen ze echt de structuur erin van icing (dat het patroon echt op de taart ligt)?

Haha ja dat willen ze idd  :rolleyes:  ben bang dat poeder door icing helemaal weggaat en je het niet meer zit en dusten is moelijk lijkt me met zulke dunne lijnen..ben benieuwd of er meer ideen zijn

9

Niemand verder een idee of ervaring daarmee  :|

10

Kun je de icing niet eerst op bijv. bakpapier maken en daarop dusten en dat laten drogen en daarna op de taart plakken?

Dan kun je makkelijker verven èn werk je netjes

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er vragen?

11

Feldie schreef:

Kun je de icing niet eerst op bijv. bakpapier maken en daarop dusten en dat laten drogen en daarna op de taart plakken?

Dan kun je makkelijker verven èn werk je netjes

Dat is idd wel een idee ! Dank je !!was makkelijker als het er gelijk op kon maar dit is ook een goed idee!