1

Onderwerp: Help mijn vulling mislukt steeds!

Hallo,
ik heb nu voor de 2e keer geprobeerd om de bonbonblockvulling te maken maar om de een of andere reden krijg ik de vulling niet stijf geklopt. Ik heb er nog wat slagroom bij gedaan maar dan slaat ie in de schift. Iemand enig idee?? Nog tips???
:s

2

Re: Help mijn vulling mislukt steeds!

Heb je het een nachtje in de koelkast laten staan? En dan alleen nog de klopfix erdoor.
Zou niet moeten kunnen mislukken.  :)

~ Never waste a good crisis... ~

3

Ok, dan ga ik dat de volgende keer maar proberen.
Ik had nu niet alle slagroom erbij gedaan en het idd een nachtje en een dag in de koelkast laten staan maar toen was het weer bijna helemaal gestold. Dus heel voorzichtig weer laten smelten, de rest van de slagroom erbij, klopfix erin. Dat ging redelijk maar ik was bang dat ik te weinig had en ben toen meer slagroom gaan toevoegen en toen ging t mis.

Super bedankt voor de tip. Moet met Sinterklaas nog een taart met die vulling maken dus dan ga ik het weer proberen. :Y

4

tip,

eerst bbb heeeeel voorzichtig laten smelten in 250ml slagroom (pannetje op zacht vuur meer dan genoeg) rustig blijven doorroeren.
dan 2a3uur in de koeling zetten. (ikzelf roer halverwege door)
overgieten in beslagkom, zakje klopfix met handkloppertje zachtjes erdoor mengen (bij mij komt anders vreemd genoeg de klopfix aan de randen en kan ik kloppen tot ik een ons weeg...)
en dan op hoogste stand gaan mixen tot het flink dik wordt :D

hier nog nooit mislukt op deze manier.

hou er rekening mee dat slagroom snel kapot gaat. laat het dus niet ruim een dag in de koelkast staan nadat je bbb erin hebt gesmolten.
dan kan je nog beter helemaal afmaken.

sowieso een slagroommengsel, vanaf het moment dat je het bekertje open trekt, moet het toch zeker binnen maximaal 4dgn op zijn. liever nog binnen 3 dagen.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

5

Helemaal mee eens!
Echt goed opletten met slagroom, snel die taart eten dus  ;)

Have a Nice day!

6

Dank jullie allemaal voor de tips. Ik ga er gretig gebruik van maken! :Y