1

Onderwerp: Rainbow cake

Hoihoi,

voor mijn man zijn verjaardag wil ik een rainbowcake bakken. nu heb ik op internet gezocht en twee manieren gevonden.
De ene manier is om allemaal gekleurde losse lagen te bakken en deze op elkaar te plakken met vulling.
De tweede is om de verschillende kleuren deeg op elkaar in de vorm te storten, maar dan worden het geen mooie lagen..

Hebben jullie ideeën hoe ik mooie lagen kan maken, zonder ze allemaal los te bakken. Op die manier wordt de taart namelijk te hoog.

Ik had gedacht om het op de spekkoek manier te doen, maar ik verwacht niet dat het goed zal lukken, met cakemix.

Groetjes,
Astrid

2

Re: Rainbow cake

Zou je tussen elke laag geen bakpapier kunnen leggen?? Roep maar wat hoor....!! En dan de oven in!!

3

klinkt interessant.. Denk je dat de lagen dan nog goed zullen garen?

4

Hoezo word de taart te hoog als je losse lagen bakt?

De enige manier om een mooie regenboogtaart te krijgen is door het op die manier(losse laagjes bakken en op elkaar stapelen) te doen, anders krijg je een soort van marmer........

5

ik dacht ook met bakpapier

met 1 hand kan je hele mooie taartjes bakken! heb zins juni een half verlamde rechter hand.

6

ik heb het met bakpapier ertussen gedaan en dit gaart gewoon goed hoor

7

Dus je doet dan beslag in de vorm, een velletje bakpapier en dan de volgende kleur beslag, etc???en dan het geheel gewoon zoals normaal in de oven?

8

maar met bakpapier komt toch wat hoogte betreft op hetzelfde uit als apart bakken?? lijkt mij een boel gedoe om daarna alle lagen weer van het bakpapier te verwijderen... ik hebb het ook een keer gedaan met alles over elkaar heen en dan het marmereffect.... let wel dat de kleuren na het bakken sterker zijn dan voor het bakken dus je hebt niet veel kleurstof nodig... mijn biscuit oogde wat aan de chemische kant  :+  O-)

9

ik heb m gemaakt door laagje voor laagje te bakken, wel veel werk/tijd, maar het resultaat was verbluffend: leuk en lekker.
had m in vriezer gedaan met bakpapier tussen de lagen in plastic zak, heel makkelijk als je m gaat opmaken(eten).
had tussen de lagen en bovenop/rondom mascarpone/boter/poedersuikercreme gedaan, jammie.
vooral kinderen vinden het errug leuk,

10

Dankjulliewel voor jullie reacties!

Als je de foto's bekijkt op internet, dan lijkt hij altijd zo hoog. Er zit bijna een halve cakelaag tussen aan vulling. Daarom dat ik het idee heb dat het dan zo hoog wordt.
Het is ook een verrassing, dus als het iets sneller kan dan allemaal losse lagen bakken zou ook mooi zijn :) Eén cake bakken kan nog lukken zonder al te veel op te vallen..

Ik zal de tip om niet te veel kleurstof te gebruiken onthouden!

En als het klaar is, plaats ik foto's! De bedoeling is dat het een Rayman Raving Rabbid-hoofd wordt..

http://www.rayman-fanpage.de/rayman4/gr … art_90.jpg

11

het is juist leuk dat ie zo hoog is: echt op z´n Engels, en je kunt kleinere stukjes snijden...zo kun je veel uitdelen :)

12

Dat klopt, maar we zijn maar met weinig mensen :(
Omdatie rond Sinterklaas jarig is, vieren we het in twee keer. Een keer bij mijn ouders in het Zuiden des Lands en een keer met zijn familie in het Noorden.
En tja.. een halve taart opdienen is ook niet echt leuk..

13

jufjeA schreef:

ik heb het met bakpapier ertussen gedaan en dit gaart gewoon goed hoor

jufjeA, heb je de gewone baktijd aangehouden?
En hoe heb je gekeken of het gaar was? Met een sateprikker gewoon door het bakpapier heen gestoken?

Ik ga zo beginnen :) Als het klaar is, post ik foto's!

14

ik heb gewoon de baktijd van cakemix aangehouden.
Heb er wel doorheen gestoken, maar is wel lastig om te zien of het allemaal wel gaar is.
Hierna alle lagen met een 'pannenkoeksmes' eraf geschept en er een vulling tussen gedaan

15

Ik doe altijd maar een hele dunne laag vulling aangezien je toch veel lagen hebt en snij hem altijd op de laagste stand met de taartzaag dan valt de hoogte reuze mee

walking on buttercreamclouds .....

16 Laatst bewerkt door Sprinklez (26-11-2011 19:14)

oh ik weeg trouwens wel elke laag heel netjes af  :Y  ;) Ik maak het vaak ook in de 15cm bakvorm van de hema daar heb ik er 4 van dus hoef ik maar 2 keer te bakken en als ik ze dan door 2en snij heb ik precies genoeg voor 2 15cm rainbowcakes

walking on buttercreamclouds .....

17

hoihoi,

ik heb gister gebakken en het is zeer goed gegaan :)
Ik heb 1,5 pak boerencakmix gebruikt en dit ook netjes afgewogen en verdeeld over 6 kommetjes die ik gekleurd heb.
Daarna rood in de vorm gedaan, velletje bakppier, oranje, velletje bakpapier... Ging heel goed. Heeft inderdaad de normale tijd nodig gehad om gaar te worden.
Heb ze met caramel forsting van Duncan Hines aan elkaar geplakt. Ze liggen nu in de vriezer, donderdag ga ik ermee verder. Dan maak ik het af met witte chocolade botercreme en marsepein erover heen :)
Daarna nog ff de vriezer in en dan vrijdag mee naar Limbabwe.
Ik post foto's alstie helemaal klaar is!

Groetjes,
Astrid