1

Onderwerp: Welke vulling combineert lekker bij een laagje appel?

Voor komend weekend moet ik een verjaardagstaartje maken en vanwege het thema aan de buitenkant is het wel leuk om daarin appel te verwerken. Ik dacht zelf aan een beetje dezelfde vulling als in de appelflappen die ik weleens met de kids maak: kleine stukjes appel met suiker (eventueel gekaramelliseerd) en kaneel.

Wat voor vulling zou daar lekker mee combineren? Ik heb voor deze ouders al eens eerder taarten gebakken en weet dat ze bbr erg lekker vinden, maar is dat ook lekker met appel? Lijkt me zo saai... Er zijn vast ook andere mogelijkheden!

Ik ben via de zoekfunctie ook speculaaskruiden/pepernoten tegengekomen in een appeltaart, maar is dat ook lekker als cremelaagje in een biscuit als ik het met appel combineer? Ik heb nog wel patidess speculaas liggen en mag er vast wel stiekem wat pepernootjes in verstoppen zo rond sinterklaastijd...

Andere combinaties/ideeën zijn ook welkom! Ik heb de vrije hand, dus het kan alle kanten op. Zolang er dus ook maar een laagje appelvulling in zit.

De taart wordt trouwens bekleed met marsepein.

2 Laatst bewerkt door djehr (22-11-2011 16:07)

Re: Welke vulling combineert lekker bij een laagje appel?

Je noemt de combi met kaneel al...dat vind ik persoonlijk het lekkerst. Je kunt ook kiezen voor een vanille boetrcréme en dan bijvoorbeeld het biscuit kaneelsmaak doen. Of wat volgens mij ook lekker moet zijn is caramel. Het caramel-pecannoten toetje van Mona is errug lekker  :Y

En anders bijvoorbeeld mokka?

3

Inderdaad kaneel botercreme  :9 jammie!!

Liefs, Zanoni

4

of appeltjes met rumsmaak botercreme

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

5

afgelopen weekend heb ik meringue botercrème gemaakt met speculaaskruiden, niet in combinatie met appel maar met mandarijnencupcakes, was ook erg lekker.
Dus ik denk dat het zeker lekker moet zijn met appel!

Anders is stroop ook wel lekker met appel, dus stroopwafelvulling ofzo...
Of iets met honing, bv cream cheese frosting met honing...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

Stroop? Wacht eens...

Ik heb nog een zak stroopwafelcake liggen... Zou dat een idee zijn? En dan vullen met een laagje kaneelappeltjes en een laagje caramel?

Het moet een dubbellaags-3D taart worden dus is stiekem ook wel handig als het cake is ipv biscuit... Wordt het niet te zwaar als er ook nog een laag marsepein overheen gaat?

7

Klinkt zeker lekker!
Als je de appelvulling met een zurige appel doet en niet teveel suiker toevoegd, zal het zeker een frisse toets geven...
En zwaar is het toch altijd, gewoon kleine stukjes snijden ;)

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

8

Ik had van 't weekend een taart gemaakt van naturelbiscuit met een laag dulce de leche met daarop gebakken appeltjes en een laag kaneelbotercreme. Afgesmeerd met witte ganache  :9  :9  :9  :9  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)