1

Onderwerp: Oh jee, ik had me helemaal nog niet...

...voorgesteld!  :o

Zo'n twee jaar te laat, maar hier dan alsnog.

Ik ben Mijke, 32 jaar, hoogbegaafd maar hopeloos mislukt in alles wat met studeren te maken heeft, getrouwd met Gulian en moeder van drie prachtige kinderen: Zoon Ivo en dochter Robin, een tweeling geboren in december 2007, en zoon Joris, geboren in maart 2010.

Alledrie onze kinderen waren al eigenwijs voordat ze goed en wel samengesmolten waren tot bevruchte eicelletjes: er zijn een heleboel artsen, laboranten en een aantal IVF-behandelingen aan te pas gekomen om eindelijk zover te komen. En tja, als je al eigenwijs bent voordat je uberhaupt bestaat dan blijf je dat natuurlijk altijd. Dus ook het moment van geboren worden hebben ze helemaal zelf bepaald: onze tweeling is totaal onverwachts met 32 weken geboren en hun kleine broertje is met een hoop kunst en vliegwerk volledig tegen zijn zin in blijven zitten tot 36 weken.

Gelukkig betekent die eigenwijsheid ook dat ze zich inmiddels helemaal opgeknokt hebben tot de kanjers van kinderen die ze nu zijn.

En bij kanjers van kinderen horen natuurlijk kanjers van taarten! Vandaar dat ik me hier twee jaar geleden heb aangemeld. Een vriendin had voor mijn 30ste verjaardag een hele mooie fondant-taart gemaakt en dat wilde ik voor de tweede verjaardag van onze tweeling ook weleens proberen. Mijn eerste taart was dan ook een boerderijtaart, met stiekem een fototaart van de HEMA als back-up  ;)

Vlak na hun verjaardag ging het met de zwangerschap van hun kleine broertje de verkeerde kant op en heb ik bedrust voorgeschreven gekregen. Daardoor kwam er meteen weer een einde aan het maken van taarten. Maar ja, als je dat taartenvirus eenmaal te pakken hebt blijft het de rest van je leven latent aanwezig, dus voor de 1ste verjaardag van Joris afgelopen maart heb ik mijn spulletjes weer tevoorschijn gehaald.

Twee weken daarna heb ik voor het vrijgezellenfeestje van mijn zusje een workshop bij Etspaghet geregeld (wat een topvrouw is dat toch! En ze heeft zich geweldig goed staande gehouden tussen al die gillende keukenwiefen die ik meegesleept had). Met z'n allen hebben we toen haar bruidstaart gemaakt. Die van mijn zusje uiteraard, niet die van Etspaghet ;)

Sindsdien is het einde zoek :D

Via via heb ik inmiddels ook al wat taarten voor anderen gebakken en die zijn zonder uitzondering allemaal heel goed ontvangen. Goh, ben ik na 3 voortijdig afgebroken universitaire studies stiekem tóch nog ergens goed in gebleken...

Re: Oh jee, ik had me helemaal nog niet...

Wat een verhaal, maar leuk om nu iets meer te weten van Mijke die die mooie taarten maakt!

3

@Ingeborg: Ja, sorry... Ik was het belangrijkste vergeten... Als ik eenmaal ben aan het schrijven hou ik niet meer op...  ;)

Hallo,
ik ben Marieke 29 jaar oud, en moeder van 2 heerlijke zoontjes 3 en 10 maanden oud.
Voor ik kinderen kreeg ben ik altijd banketbakker geweest, daarna viel deze combinatie niet zo te maken.
En ben ik toen maar thuis verder gegaan met taarten bakken en freubelen, ik heb hier geen spijt van, maar inmiddels zoals zovelen hier wel mijn keuken kastjes uitgegroeid.
Gezellie dames (en heren?)

5

Hallo Marieke, leuk om kennis te maken!

Ik zie dat dit je allereerste berichtje was... Weet je zeker dat je je speciaal aan míj wou voorstellen, of wil je iederéén graag laten weten wie je bent? In geval van het laatste is het misschien handig dat je even een nieuw bericht plaatst bij 'Ons kent ons' in plaats van een reactie op dat van mij  :+

In geval van het eerste voel ik me natuurlijk zeer vereerd!  ;)

6

Whahaha! Ik lees dit nu pas en ik herken je nu ook ineens van je avatar! :D

Nou, na je inmiddels bijna 500ste berichtje heet ik je alsnog welkom!!! Leuk dat je het zo goed opgepakt hebt en dat je er nu zo lekker mee bezig bent!

En Topvrouw, ikke? :o  :o  :o :D :D :D

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

7

Haha ja ik heb me ook pas schandalig laat voorgesteld...

En inderdaad, het houdt me wel bezig. Ik weet nog dat je tijdens de workshop tegen me zei dat ik met wat oefenen over een tijdje vast ook hele mooie taarten tevoorschijn zou kunnen toveren. Nou, ik geloof dat je stiekem best een beetje gelijk hebt gehad  ;)

Er is nog heel veel ruimte voor verbetering, maar ik kom al een aardig end als ik de reacties in mijn omgeving moet geloven :D Maarre, je steekt er nog met kop en schouders bovenuit!! Het is dat je zo'n rotend weg woont anders zou ik vaker een workshop bij je komen volgen.