Onderwerp: botercreme vulling
regelmatig lees ik hier dat er gevuld word met botercreme maar dan vraag ik me steeds af:
is dat 1:1 botercreme (roomboter poedersuiker)
of is dat botercreme met botercrememix er doorheen
en als je de taart in de koelkast zet word de botercreme dan neit zo hard als een pakje roomboter of blijft dat wel gewoon "smeuig"
Zelf vul ik vaak met monatoetjes of banketbakkersroom met een laagje slagroom maar wil wel eens wat anders maar ben zo bang dat de botercreme een hardere massa word.
en met welke botercreme variant kan ik nou het beste mijn eerste toeven op een cupcake proberen?
). Deze vind ik ook het lekkerst om mee te vullen en gebruik ik ook altijd om af te smeren. Gaat perfect. Deze bc wordt (net als alle andere vormen van bc volgens mij) weer harder in de koelkast maar omdat een bc gevulde taart (mits je de taart niet ook nog met een andere, wel bederflijke vulling hebt gevuld) niet persé in de koelkast hoeft houd ik deze taarten altijd gewoon op een koele plek (bij warm weer wél in de koelkast by the way) en laat ik ze voor aansnijden een klein uurtje op kamertemperatuur komen. Dan is de vulling heerlijk zacht. Als je de taart direct uit de koeling aansnijdt is het toch een wat hardere laag en dat is een stuk minder aangenaam.
Er staat al wel een au bain marie pannetje klaar in de kast. Bijna naast het kantklaar potje met toevencreme dat bij de Makro in mijn kar sprong. 

Eerst even een bank overvallen...