Onderwerp: [HOW TO] Macarons
Zoals beloofd hier een How to van hoe ik mijn macarons maak
Ik hoop dat het een beetje duidelijk overkomt en moesten er nog vragen zijn, laat ze me gerust weten
Eerst het recept:
100g poedersuiker
55g amandelpoeder
50g eiwit (ik gebruik nooit gerijpt eiwit, ik stop het 10sec in de micro op ontdooifunctie)
30g fijne kristalsuiker
Zeef de poedersuiker en het amandelpoeder door een fijne zeef zodat het een fijn poeder/stof wordt (hoe fijner dit mengsel hoe glader je macarons) dit goed door elkaar mengen.
100g poedersuiker zeven
55g amandelpoeder zeven
Goedsamen mengen
Kom goed ontvetten met drupje azijn en je klopper ook
50g eiwit afwegen en zo'n 10sec op ontdooifunctie in de microglofoven stoppen.
Eiwit opkloppen tot schuim
dan in 2 delen de suiker erbij voegen en kloppen tot je een mooi stevig glanzend mengsel hebt
dan mag het amandel/suiker mengsel erbij en even goed doormengen (mag echt wel krachtig)
op onderstaande foto voeg ik altijd mijn kleurstof toe (op foto geen gebruikt, ik heb kaneel toegevoegd)
En dan goed doormengen tot er van die lintjes van je spatel afdruipen op je beslag (zeker niet langer dan 5min spatelen)
spuitzak met rond spuitmondje nemen en vullen maar
Rondjes spuiten op een met bakpapier beklede bakplaat, de bakplaat een paar goed tikken om de luchtbellen eruit te krijgen en zeker 20min laten drogen (20-60min tot er een gedroogd laagje opkomt)
Dan afbakken in een voorverwarmde oven op 140° zo'n 20min, dit is wel afhankelijk van oven tot oven.
De macarons zijn goed als wanneer je er tegen tikt ze niet meer wiebelen
Uit de oven halen en laten afkoelen als je problemen hebt met de macarons niet van het bakpapier te krijgen, leg ze dan een paar minuten in de diepvries
en dan vullen maar!!
Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is Moesten jullie nog vragen hebben, just let me know!! Enne, vanaf nu véél macarons posten hé