1

Onderwerp: de allereerste!

Dit is dus mijn allereerste taart. Enigszins uit de losse pols, want ik woon in het buitenland en wilde niet wachten op alle benodigdheden als ik ze via de post zou bestellen. Heb hier en daar dus flink moeten improviseren, maar het resultaat is niet slecht al zeg ik het zelf.

Al vind ik het wel jammer dat de kleuren zo flets zijn geworden maarja dat komt dus omdat ik geen kleurstof of gekleurde marsepein had.  :/

Heel simpel gevuld met botercreme en frambozenjam.

Even kijken of het me lukt de foto te uploaden..
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/311016_2153696005523_1340117071_31844947_815309057_n.jpg

2

Re: de allereerste!

Ik vind het taartje echt superleuk geworden hoor! Helemaal top voor je eerste. Nu ben je waarschijnlijk verslaafd :D

3

Niet slecht ? Ik zou zeggen, voor een 1ste taart, prachtig!!

4

gaaf hoor wat heb je nou gebruikt! voor de kleurtjes en voor je printje als ik vragen mag?

met 1 hand kan je hele mooie taartjes bakken! heb zins juni een half verlamde rechter hand.

Super voor de eerste keer!! En niet een heel makkelijk project ook. Goed gedaan.

Groetjes Petra

6

Zo ziet er hartstikke mooi uit!

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

7

Mooi hoor!!!... :thumb:

Nice!

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

9

Bedankt voor de complimenten :)

sabbie27 schreef:

gaaf hoor wat heb je nou gebruikt! voor de kleurtjes en voor je printje als ik vragen mag?

De roze en groene marsepein verkopen ze in de winkel zo, het cupje vd cupcake is gewoon wit, alle bruintinten van het taartje heb ik met cacao gedaan en voor het geel en rood had ik van die kleine tubetjes vloeibare kleurstof gekocht maar dat was echt een ramp om mee te werken.

Ik heb ook geen sugarcraft gun dus ik had een glazuur gemaakt met poedersuiker en water en daar veel cacao+kleurstof doorheen gemixt om het zo donker mogelijk te krijgen. Het is dus heel donkerbruin uitgevallen en niet zwart, maar ach het lijkt net of het zo hoort :D En daarna met de spuitzak en het kleinste mondje heel voorzichtig de lijntjes getrokken :P

Ik vond het wel heel leuk om te doen dus er komen zeker meer taarten, maar door gebrek aan materialen en een goede keuken vond ik sommige dingen echt heel rot om uit te werken omdat ik simpelweg geen ruimte of materiaal had. En daardoor duurde het veel langer dan het zou hoeven duren allemaal. Maar binnenkort krijgen we als het goed is een nieuwe keuken en dan zorg ik voor genoeg werkruimte en een mooie goede oven  O-)

10

luca2504 schreef:

Bedankt voor de complimenten :)

sabbie27 schreef:

De roze en groene marsepein verkopen ze in de winkel zo, het cupje vd cupcake is gewoon wit, alle bruintinten van het taartje heb ik met cacao gedaan en voor het geel en rood had ik van die kleine tubetjes vloeibare kleurstof gekocht maar dat was echt een ramp om mee te werken.

Ik heb ook geen sugarcraft gun dus ik had een glazuur gemaakt met poedersuiker en water en daar veel cacao+kleurstof doorheen gemixt om het zo donker mogelijk te krijgen. Het is dus heel donkerbruin uitgevallen en niet zwart, maar ach het lijkt net of het zo hoort :D En daarna met de spuitzak en het kleinste mondje heel voorzichtig de lijntjes getrokken :P

Ik vond het wel heel leuk om te doen dus er komen zeker meer taarten, maar door gebrek aan materialen en een goede keuken vond ik sommige dingen echt heel rot om uit te werken omdat ik simpelweg geen ruimte of materiaal had. En daardoor duurde het veel langer dan het zou hoeven duren allemaal. Maar binnenkort krijgen we als het goed is een nieuwe keuken en dan zorg ik voor genoeg werkruimte en een mooie goede oven  O-)

super voor je reactie!
ik vind het heel mooi en super bedacht!
ik heb ook een hele kleine keuken maar bak in de keuken en decoreer aan de eetkamertafel!

ik doe het ook nog niet zo lang pas 4 taartjes gemaakt!

met 1 hand kan je hele mooie taartjes bakken! heb zins juni een half verlamde rechter hand.