1

Onderwerp: Bruidspaar zonder beperkingen; wel uitdagingen

Ik ben in het voorjaar benaderd door Marloes en Marcel, zij trouwden op 1-11-2011. Niet heel bijzonder zou je zeggen. Toen we telefonisch contact hadden vertelde Marloes dat zij in een rolstoel zit, daarom ben ik voor de proeverij op huisbezoek gegaan. Wat een bijzonder stel. Marloes heeft een spierziekte waaraan haar broertje inmiddels is overleden, vertelde ze. Alleen daar kreeg ik al kippevel van.. want Marloes heeft dezelfde ziekte. Marcel is dichter en helpt Marloes om een zo normaal mogelijk bestaan te hebben. Zoals ze het zelf verwoorden: Wij kennen geen beperkingen, alleen uitdagingen. Marloes voegde daar aan toe: Ik heb maar één beperking: Marcel!

De taart moest natuurlijk zo persoonlijk mogelijk. Zwart/Wit was het thema. Ik heb gevraagd of Marcel een gedicht wilde maken dat voor hun beide bestemd was. En zij zijn via internet begonnen met schrijven... alles is in de taart verwerkt. Hoewel ik geen fan ben van plastic of stenen toppers is dit een uniek exemplaar van steen. Op wintersport heeft Marloes hem ten huwelijk gevraagd... de rolstoel staat daarom ook beneden, wel een suikerexemplaar natuurlijk :).

http://www.taartotheek.nl/index.php?view=image&format=raw&type=orig&id=374&option=com_joomgallery&Itemid=3

De foto is helaas niet super... ik heb hem gemaakt in de keuken van het restaurant na het opbouwen..

Vullingen: champagnebavarois en frambozenbavarois, afgesmeerd met een witte chocoladebotercreme.

Dank voor het kijken!

taartOtheek: smaak + creatie = traktatie! :)

2

Re: Bruidspaar zonder beperkingen; wel uitdagingen

Wat een bijzonder verhaal en wat een bijzondere taart! Echt supermooi!!!

Groetjes, Sandy
www.sandystaarten.nl

3

het is een mooie taart geworden, die volgens mij heel erg duidelijk bij het bruidspaar past....super

groetjes karin

4

Als je jouw uitleg leest en dan naar de taart kijkt, zegt genoeg. Mooii!

5

Wat een mooie taart, met een geweldig verhaal!

aplaus voor jou dat je hun gevoelens zo mooi tot uitdrulling heb gebracht toppy

7

Wauw! Prachtige taart en ontroerend mooi verhaal. Ik denk dat je voor het bruidspaar de perfecte taart hebt gemaakt, heel persoonlijk.
Petje af  :thumb:

8

Echt een super mooie taart!
prachtig gedicht ook

9

Heel mooi, niet alleen de taart maar ook dat je de wensen van het echtpaar zo goed hebt begrepen :)  :)

10

Erg mooi hoe je het allemaal in de taart hebt verwerkt.
Het verhaal zelf is al bijzonder en de taart is top  :thumb: !

Groetjes, Angela

11

Wat speciaal en wat heb je er een prachtige taart van gemaakt !!

12

een hele bijzondere taart met een verhaal prachtig

13

Vind het een prachtige taart met inderdaad een bijzonder verhaal.

Maar vind het bruidspaar het goed dat hun levensverhaal met naam en toenaam hier zo bij staat?
Ik zou dat persoonlijk niet zo waarderen namelijk. Het is toch je klant?

14

Oh, jeetje, wat een prachtig verhaal! Dat vind ik nou echte liefde. En de taart is super, mooi om zo een gedicht erop te zetten. Geweldig idee van jou!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

15

Heeee Ellen!
Ik had deze prachtige taart al bewonderd op FB. Maar nu je zo het verhaal erbij vertelt, krijg ik helemaal kippevel! Heel bijzonder, en wat heb je dat mooi in de taart vertaalt! Super!!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

16

Wauw, wat een unieke, persoonlijk en prachtige taart !!!

Groetjes, Conny

Wat een mooie persoonlijke taart.....wauw!

18

Heel speciaal!

Jacqueline

19

Idelet schreef:

Vind het een prachtige taart met inderdaad een bijzonder verhaal.

Maar vind het bruidspaar het goed dat hun levensverhaal met naam en toenaam hier zo bij staat?
Ik zou dat persoonlijk niet zo waarderen namelijk. Het is toch je klant?

Ik begrijp je punt maar er staan expres geen achternamen bij. Als ik de achternamen zou vermelden dan zou dat een andere zaak zijn. Daarbij is het geen geheim dat zij in een rolstoel zit... en de reden waarom ook niet. Ik heb juist het verhaal geplaatst omdat het daarom zo'n bijzonder  stel is. En als ze dat zelf allemaal niet hadden gewild, hadden ze de taart ook wel zonder die topper en zonder die rolstoel laten maken.

Groetjes Ellen

20

willemz schreef:

Oh, jeetje, wat een prachtig verhaal! Dat vind ik nou echte liefde. En de taart is super, mooi om zo een gedicht erop te zetten. Geweldig idee van jou!

En zo is het! Het gevoel dat deze mensen echte, hele diepe liefde voelen voor elkaar, maakt het zo'n bijzonder stel!  :Y

21

jeetje Ellen, wat mooi... dit is waar taarten maken om draait (mijn persoonlijke mening), het persoonlijke toepassen!

22

Diepe buiging vanachter mijn computertje ! Prachtig en wat een instelling; geen beperkingen, alleen uitdagingen ! Die ga ik onthouden voor onze dochter met een licht verstandelijke-uitdaging

Super  :thumb:

Leef je leven en houd je vast, aan de weg die bij je past.

Een ontroerend verhaal, en een prachtige taart.

En wat een lief compliment heb je mij gegeven. :o

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

Wow, prachtig!! Je taart vertelt hun verhaal zonder woorden...ontzettend knap gedaan!

Heel mooi!