1

Onderwerp: Stukjes aardbei

Ik ga a.s weekend cc bakken. Hierin wil ik stukjes aardbei doen. Maar het liefst wil ik dat ze niet soppig worden.
Ik heb ergens gelezen dat je ze in stukjes moet snijden en even 10 min in de vriezer moet doen voordat je ze door het beslag moet doen.
Ook heb ik gelezen om ze in stukjes door de bloem te rollen en dan door het beslag doen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of een andere goede tip?

Alvast bedankt!

Groetjes Chris

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it

2

Re: Stukjes aardbei

Ik heb er geen ervaring mee, maar gebruik bij mijn appeltaart altijd een beetje custard poeder om het sap van de appel te binden  (ik gebryuik niet altijd goudreinetten). Misschien een idee?

3

Ik weet niet of het een goed idee is om de aardbeien door de custard poeder te rollen. Dat is toch vrij vanille achtig....Aardbeien zijn ook veel zachter dan appel.  Appel blijft sowieso wel compact lijk me....

4

Iemand? Enig idee?

5

Je aardbeitjes zullen altijd iets soppig blijven, ook al doe je het eerst in de vriezer en dan door het beslag mixen. Ik heb het zelf ook al een keer gedaan, maar vond het niet zo'n succes.

6

Ik heb weleens een hele aardbei in het midden van de cupcake meegebakken en die was wel wat zacht maar verder niet heel soppig ofzo. Daar had ik verder niks meegedaan..

En het rollen in bloem is volgens mij voornamelijk zodat het fruit niet naar de bodem zakt maar een beetje verspreid blijft door het beslag.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

7

Ik heb dit gevonden op internet....Ga het maar eens proberen:

Was de aardbeien en snij de aardbeien in kleine stukjes en stop de aardbeienstukjes in het voorraaddoosje en leg de aardbeien 3 kwartier in de vriezer.
Meng de bloem, suiker, bakpoeder, kaneel en het zout. Voeg de bevroren stukjes aardbeien toe.

Door de aardbeien te bevriezen, zullen ze niet kapot gaan tijdens het bakken!