1

Onderwerp: Hoe wit , wit houden

Ik zou graag een seen witte taart willen maken. Maar er zitten altijd wel kleine pluisjes , haartjes en van alles in..

Hoe doen jullie dat.

ik heb mijn ondergrond schoon , geen donkere kleding aan..

tips?????

2

Re: Hoe wit , wit houden

Gordijnen dicht en in je blote kont bekleden?

Sorry, ben in een flauwe bui!  :+

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Ik ben sinds kort handschoenen gaan dragen bij het taarten (te koop via de webshop, in verschillende maten) en moet zeggen dat het dan reuze meevalt.
Oh ja, verder draag ik een schort, zo'n rare zakdoek op een haarband om m'n haren af te dekken (ben even de naam kwijt) en verwerk alle witte fondant eerst en op een apart matje van de rest.
Daarnaast nog een satéprikker in de aanslag om eventuele hardnekkige pluisjes uit je fondant te plukken en dan lukt het wel.

@Katja: :lol: Dat klinkt eenvoudiger dan mijn methode :lol:

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

Katja1604 schreef:

Gordijnen dicht en in je blote kont bekleden?

Sorry, ben in een flauwe bui!  :+

Ik vind 'm wel leuk  :lol:
Ben dan blijkbaar ook melig.
Maar goed, hier mijn tip:
geen zwarte kleding dragen en ook je handen niet aan een donkere doek afvegen.

Life is what you bake it.

5

En als je je handen tussendoor nog wast, afdrogen aan een theedoek ipv een handdoek, scheelt ook een hoop pluisjes.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

6

En na het handenwassen eerst even een stukje fondant door je handen heen rollen voor de laatste pluisjes.

Mijn werkplek maak ik ook altijd helemaal pluisvrij met een stukje fondant. Bizar hoeveel stofjes zo'n stuk tafelzeil aantrekt, zelf al maak ik m'n tafelzeil altijd eerst schoon en soepel onder de hete douche.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

7

Ik heb laatst nog een tip gekregen die bij mij erg goed werkt.
Hou een stukje witte fondant apart en als je je haden hebt gedroogd rol dat stukje fondant door je handen en evt. Over je werkblad, dan neemt dit afvalstukje alles pluisjes op en kan je dan met je werk beginnen!
Ik gebruik dat stukje dan elke keer als ik mijn handen weer heb gewassen en gedroogd en mijn fondant blijft pluisjesvrij!

Ik droom zelfs over taart!

8

Haha, zelfde idee

Ik droom zelfs over taart!

9

Thanks allemaal.

ga binnenkort een mooie witte taart maken.

x

10

Goed dat ik dit allemaal lees, want moet eind december een witte taart maken.
thanx!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery