26

Re: Kant en klare vullingen

hallo allemaal

mag ik even vragen : waarom kant en klaar? vers gemaakt is zoveel lekkerder!
ik lees wel vaker hier op het forum over vullingen en begrijp echt niet dat jullie er zoiets in doen.
en wie wil er nu echt een saroma toetje in zijn taart terug vinden!
sorry voor mijn commentaar

en die mona toetjes zijn die niet veel te zwaar op de maag?
ik weet dat smaken verschillen , maar dit begrijp ik niet zo goed.

als je de bavaroise mixen bv gebruikt is al zoveel lekkerder
zelf gemaakte banketbakkers room of zwitserse room zoveel lekkerder dan uit pakjes. en echt niet zo heel veel werk.
jammer hoor

ik zou zelf alleen maar voor de beste produkten gaan en zeker niet voor kant en klare toetjes in mijn taart
dus als ik dan geen tijd heb om verse taart met verse vulling te maken , dan maar geen taart

sorry sorry sorry voor mijn gezeur maar wilde het toch even kwijt!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

27

@spidygirl zeur maar gewoon hoor. Heerlijk soms  :Y En het is geen zeuren het is een mening toch dat mag. Dat houdt het leuk ;) Al sprongen de tranen me haast in de ogen toen je zei..'dan maar geen taart'...dat ken toch nie!  ;)  :D

Ik heb de mona aarbeienkwaartaartmouse geprobeerd. HEEEERLIJK!! OCHOCH! Ik nam het zekere voor het onzekere want als beginneling is mn vulling al eens mislukt. Ik vind dit een super alternatief. En het scheelt tijd. Iedereen vond het zo lekker!! En dat vind ik echt het belangrijkste hoor! Daarnaast is de mouse heerlijk luchtig. (Die saroma weet ik echter niet...maar als ik het niet geprobeerd heb mag ik niet oordelen ;) )

Ik heb blijf wel proberen om vullingen zelf te maken want dat is ook leuk. Maar dit was zeker niet mijn laatste kant en klare vulling.

28

Nog even een vraagje van mij haha: 
Maar gebruiken jullie dan alleen de mona/saroma toetjes of combineren jullie die met nog een "laagje"?
En welke?

De leukste kinderfeestjes op www.partykidzz.nl

29

ik varieer.. ligt er maar net aan wat ik in de taart wil hebben

hier zijn favo
oreobotercreme met karamel saroma botercreme
bosvruchtenvlaaivulling met een laag marsmallowfluff(vanille) en aardbeienjam

t wisselt dus..

de een is kant en klaar..de andere doe ik nog wat aan..

30

ff bij het koelvak van de appie gesnuffeld.
Het is geworden "citroenkwarktaart"-luchtige pudding.
Ben benieuwd. Zal ik het nog combineren met een ander laagje?????

31

@marvivman
Is  :9  :9  in combinatie met lemon curd.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

32

SweetTooth schreef:

@marvivman

Jaaaaaaa!!! Is hier ook koploper met stip! Heerlijk :P

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

33

daanmaxrik schreef:
SweetTooth schreef:

@marvivman

Jaaaaaaa!!! Is hier ook koploper met stip! Heerlijk :P

:o  :o  :o weet niet wat lemon curd is. al vaak hier tegengekomen. Gewoon bij appie? waar, toetjes, jam ????

:o  :o  :o  :o

34

Je kunt het geloof ik zelf maken (zie links bij de recepten), maar ik koop het idd gewoon bij de supermarkt. Appie zal het wel hebben, ik heb het bij Jumbo gekocht. Staat idd bij de broodbeleg/jam.

Google eens op lemon curd en dan afbeeldingen, dan krijg je wel plaatjes hoe eea eruit ziet.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

35

Kan me toch niet inhouden Spidygirl.
Je stelt zelfgemaakt IS zoveel lekkerder.
Ik denk toch echt dat het moet zijn: Ik VIND zelfgemaakt veel lekkerder.
Ligt er ook wel aan wie t zelf maakt en met welk recept.
Ik zelf heb pas 1x monatoetje gebruikt. Maar wat heerlijk was dat zeg! Niet alleen in smaak, maar ook in tijd. Ik ben nl. best druk overdag en nu kon ik zonder stress een taartje maken!
Saroma loop ik nou ook niet echt warm voor. Anderen blijkbaar wel,want het wordt nog steeds verkocht. Smaken verschillen...
Laat de versmakers het lekker vers maken en de anderen die om wat voor reden dan ook een lekker kant en klaar product gebruiken, lekker dat gebruiken.

36

mona aardbeienkwarktaart. Heerlijk luchtig. bij de agrimarkt te koop.

37

Over smaak valt niet te twisten maar tot nu toe ben ik nog geen berichten tegengekomen van forumleden die de Lemon Curd uit het potje lekkerder vinden dan de zelfgemaakte, ongeacht welk merk potje of recept. Andersom berichten in overvloed.

Als je er dan toch aan twijfelt koop je gewoon een potje en maak je het ook zelf en proef je welke je het lekkerst vind.
Niet alleen puur proeven maar ook tussen een paar laagjes biscuit of in een Cupcake.
De potjes van Chivers zijn helemaal niet duur dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Je kunt de inhoud van het potje na het proeven altijd nog weggooien en het potje gebruiken om je zelfgemaakte in te bewaren wat ik ook gedaan heb.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

38

Marvivman schreef:

ff bij het koelvak van de appie gesnuffeld.
Het is geworden "citroenkwarktaart"-luchtige pudding.
Ben benieuwd. Zal ik het nog combineren met een ander laagje?????

Heb er nog een laagje lemoncurd bij gedaan, en de taart was heerlijk! Ga ik zeker vaker gebruiken.

39

Ik werk veel met de monatoetjes in combinatie met chocoladeschaafsel en BBR in de tweede laag. Krijg veel complimenten!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

40 Laatst bewerkt door cakekrummels (21-11-2011 22:34)

Ik heb bosvruchtenmousse gemaakt met een blik bosvruchtenvlaaivulling van Hak en daar een beetje kwark door en 2 pakjes opgeklopte slagroom...was erg makkelijk te maken en erg lekker  :9

41

ik vind het toetjes kokos straciatella helemaal geweldig.
maar met wat is dit lekker combineren.
Wat is een lekker smaakje voor de 2e laag?
Hetzelfde voor brownie toetje al lijkt me dat makkelijk combineren met een vruchtensmaakje.