1

Onderwerp: vraag champagnecreme / vraag cupcakes bakken

Hallo allemaal!!

ik ga over 3 weken de bruidstaart met cupcakes voor mijn zus haar bruiloft maken, en nu heb ik nog een paar kleine vraagjes.

Ik moet heel wat cupcakes bakken, en nu is dat op zich geen probleem, alleen vroeg ik me af, kan ik ook meerdere blikken tegelijk bakken?
Ik zet nu een groot blik en een klein blik naast elkaar, dat past precies, maar ik vroeg me af, kan ik ook nog een laag erboven bakken?
Wat het probleem is, denk ik, is dat ik maar één rooster bij mijn oven heb, en twee bakplaten.
Ik bak ze nu dus altijd op het rooster. dan kan de warmte goed overal komen.
Ik weet neit, hoe dat gaat als je de blikken op een plaat zet? Die plaat word denk ik veel warmer, en dan zullen de cupcakes dus sneller gaar zijn op de bodem??

En, ik, nou ja, zij, wil de taart vullen met champagnecreme.
Nou is mijn probleem, dat ik dat echt niet lust, en ik dus ook niet zo goed weet, waar ik dat lekker mee kan combineren.
wie kan mij vertellen wat er lekker bij is, of wat een veelgebruikte, goede combinatie zou zijn??
En, is de hoeveelheid die op het potje van patidess staat, sterk genoeg voor door boetrcreme van de mix? (sommige smaakjes doe ik nl. wat meer erdoorheen als op het potje staat aangegeven, maar aangezien ik champagne niet lust, kan ik ook niet proeven of de smaak goed is, haha)

groetjes Hanneke

2 Laatst bewerkt door Carien (28-10-2011 21:14)

Re: vraag champagnecreme / vraag cupcakes bakken

vwb de champagnecrème: bcmix niet aanmaken met water, maar met champagne of prosecco. Als combi wordt vaak frambozencrème gebruikt (bcmix met frambozen erdoor gemengd).

mijn hetelucht combi magnetron kan niet overweg met meedere lagen boven elkaar. 't is gewoon een kwestie van uitproberen denk ik

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

oh, haha, ik had al een potje patidess gekocht!

en ik heb een echte oven, dus geen combimagnetron, dus ik weet niet of dat dan nog uitmaakt.

4

over de patidess verschillen de meningen erg vwb de smaak (effe zoeken ;) )

5

oh, zal ik morgen eens gaan zoeken, dank je wel!

6

De champagne van patidess heeft wat mij betreft niet echt een uitgesproken champagne smaak, maar is wel heeeeeel lekker  :Y
Ik combineer hem ook vaak met frambozenjam en druk soms (verse of diepvries) frambozen in de creme.
Met aardbeienjam en plakjes aardbei is ook het lekker.
Al lust je geen champagne toch zou ik de champagnecreme eens proeven. Je kunt altijd een pepermuntje nemen als je het vies vind  ;)

Ik bak altijd 2 platen cc's tegelijk met hetelucht. 1 blik op het rooster en 1 blik op de plaat (die staat onderin). Als de bovenste, dus het rooster, goed zijn, zet ik de onderste nog even van de plaat op het rooster en bak ze nog ca. 3 min. extra. Gaat prima op deze manier en je kunt er in ieder geval 24 tegelijk bakken  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Om 2 platen tegelijk te bakken, moet je volgens mij toch over een heteluchtoven beschikken.
Een gewone oven met boven en onder temperatuur daar kun je maar een plaat/rooster tegelijk in doen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

ik bak cc's altijd op 2 platen tegelijk in de oven. Na een kwartier wissel ik de platen om van plek en bak ze dan nog 5 minuten. Gaat prima.
Qua champagnecremè...ik vind persoonlijk die van de recepten hier op de site het lekkerste en dan maak ik hem met cava. Voordeel is dat de alchohol dan verdampt en dat gebeurt niet als je het water van de bcmix door champagne vervangt. De patidess is ook lekker maar ik gerbuik dat wel ruim. Als ik twijfel of het genoeg is zet ik de bc even voor een half uur koel weg, omdat je daarna de smaak beter proeft.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

9

dank jullie wel voor de tips!!

@ Addy, ik heb de champagne patidess al gebruikt, die heb ik door de botercrememix gedaan (om mijn zus te laten proven)
Ik heb het ook zelf geproefd, en vond het niet echt lekker, en lastiger, ik kon dus niet proeven of het er naar smaakte, en of het sterk genoeg was...

dank je ook voor de combinatie suggestie.

Ik ga het gewoon maar eens proberen, om de cupcakes in twee lagen te bakken, mijn oven heeft ook hetelucht functie, dus het zou goed moeten komen (al gebruikt ik dat eigenlijk nooit, vind het wat lastiger in te schatten, gaat wat sneller, en ben zo gewend aan de gewone stand)

@ Sil, dank je, dat is idd. een goed idee, om het eerst even in de koelkast te zetten, kan de smaak goed erdoor trekken, en dan iemand anders maar even laten proven hoe het is, haha.

10

ik heb nog even een vraagje.
Jullie zeggen, de champagne creme combineren met frambozen (jam)
maar waar koop ik frambozenjam?
En ook schreef iemand, frambozen in de creme drukken, bedoel je dan de frambozen in de champagnecreme drukken?
ik doe zelf altijd 3 lagen vulling, hoe zal ik dit dan het beste doen?

alvast bedankt!

11

frambozenjam is in ieder geval verkrijgbaar bij de lidl.

12

De AH heeft ook frambozenjam.

~ Never waste a good crisis... ~

13

frambozenjam is echt overal te koop volgens mij :Y

Frambozen idd in de crème drukken (wel eerst uitgelekt).

Kun je 2 lagen crème en 1 laag jam doen en dan kiezen of je 2 lagen met frambozen doet of 1 laag met en 1 laag zonder, of ... ;)

14

haha, overal, maar niet bij de aldi, en niet bij de andere supermarkt bij ons in het dorp...hahaha.
Maar, heb het inmiddels wel ergens anders kunnen kopen, van Hero.
ben benieuwd hoe het smaakt!

15

hannekie schreef:

haha, overal, maar niet bij de aldi, en niet bij de andere supermarkt bij ons in het dorp...hahaha.
Maar, heb het inmiddels wel ergens anders kunnen kopen, van Hero.
ben benieuwd hoe het smaakt!

Hai, als ik het goed heb kun je beter geen jam van het merk Hero gebruiken. Meende dit eens ergens gelezen te hebben. Misschien dat een ander het hier weet hoe dat ook alweer zit.

16 Laatst bewerkt door Tess-Leng (15-11-2011 18:55)

Volgens mij was er alleen een probleem met hero als je het in dezelfde laag als botercreme deed (ging de botercreme schiften geloof ik). In aparte laag heb ik zelf nooit problemen gehad.

*edit* weet ook niet of dat alle soorten hero jam was of alleen de extra

17

ooohh nee toch!!
Heb ik juist hero extra gekocht! (was ook de enige frambozenjam in die winkel)
Maar ben van plan om hem als enkele laag te gebruiken, niet op of door de botercreme. Hopelijk gaat dat wel goed.

18

Volgens mij zou het dan geen probleem moeten zijn, ik heb er zelf iig nooit last mee gehad :)

19

heel fijn om te horen, stelt me weer gerust!