Ik ben zelf nog een groentje op dit vlak, misschien dat beter anderen kunnen reageren, maar hiermee help ik je hopelijk op weg:
Met RI van scratch bedoel je zelfgemaakte royal icing (met andere woorden: geen gekochte mix)?
Zoja, dan zou ik gewoon 1x de hoeveelheid van http://www.deleukstetaarten.nl/recept/24/Royal+Icing maken.
Ik denk niet dat je (heel veel)l zult overhouden,want
de dame van lovintheoven.com/2008/12/day-4-no-fail-sugar-cookies.html haalt 50 koekjes uit haar deeg en ze heeft daarvoor deze hoeveelheden ingrediënten voor de royal cing gebruikt:
10 gram eiwitpoeder
60 ml koud water
3 bussen poedersuiker (in 1 bus zit 250 gram dus in totaal 750 gram)
(even ter vergelijking:
recept van het forum is:
10 gram eiwitpoeder
60 ml gekookt afgekoeld water
300-500 gr poedersuiker)
Ze heeft vast wel iets royal icing overgehouden, maar als ze veel te veel had aangemaakt dan neem ik aan dat ze dat er wel bij gezet had.
Ik weet het niet meer 100% zeker ,maar ik meen dat ik met 1x het recept van het forum (300 gram poedersuiker genomen) 2 halfvolle snoepzakken (Makro) verdunde royal icing, en nog een half vla schaaltje met onverdunde royal icing had.
Dat is toch niet zo heel veel?
Wat ik hiermee wil zeggen: laat je niet afschrikken door de vrij grote hoeveelheid poedersuiker, in mijn ogen valt het wel mee hoeveel je dan aan royal icing krijgt.
Ik vermoed dat je ca. 50 kleine koekjes uit kunt steken en ca. 25 medium.
En, ik weet niet hoe je de r.i. gaat maken, maar als je een standmixer gebruikt, die kan niet altijd overweg met kleine hoeveelheden dus een klein beetje r.i. aanmaken lukt daarmee misschien niet goed...
Het hangt ook van jezelf af:
niet iedereen werkt hetzelfde:
sommigen werken liever met de 5 seconden regel en de andere met de 10 seconden regel. Dus niet iedereen gebruikt even dunne royal icing. En hoe dunner je het maakt, hoe meer royal icing je hebt
(zie voor uitleg van 10 seconden regel http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … d=153739).
Ook maakt het uit of je bijvoorbeeld maar 1 kleur gebruikt of meerdere kleuren.
Als je veel kleurtjes wilt gebruiken verbruik je meer royal icing lijkt me.