Onderwerp: Kitchenaid Heavy Duty

Ik heb vorige week een Kitchenaid Heavy Duty voor mijn verjaardag gekregen. Helemaal blij natuurlijk.
Woensdag ging ik botercreme maken maar de hele tijd bleef de boter aan de zijkanten en onderkant plakken. Dus de hele tijd mixer stoppen, schrapen en mixer weer aan.
Donderdag heb ik de flexibele garde gekregen dus dacht hiermee het probleem op te lossen. Maar de garde past helemaal niet op de heavy Duty (terwijl Kithchen Aid dit wel aangeeft).
We hebben al naar de instelling van de kom gekeken maar ondanks dit aangepast te hebben blijft het probleem.
Ik zit nu dus te overwegen om de Heavy Duty te verkopen en de Artisan te verkopen. Maar wellicht doe ik toch iets fout of is mijn KitchenAid niet goed?
Ik hoop dat julile tips hebben.

Re: Kitchenaid Heavy Duty

welke kom heb je eronder staan? bij mij werkt hij namelijk alleen in de rvskom. in die glazen is hij te klein op de een of andere manier.

voor de glutenvrije taarten!

glutenvrijtaart schreef:

welke kom heb je eronder staan? bij mij werkt hij namelijk alleen in de rvskom. in die glazen is hij te klein op de een of andere manier.

De RVS kom die er standaard bij zit.

4

Ik denk dat je bij alle mixers tussendoor de boter van de wanden moet vegen. Als de boter wat zachter is gaat het beter. Ik zou never nooit mijn heavy duty verkopen voor een lichtere versie..

5

nee, nooit verkopen, bij iedere mixer moet je wel eens langs de kant schrapen,,
maar ik vind juist dat dit bij de HD bijna niet hoeft. was van plan een rubberen K te bestellen, maar doe het niet eens,zo netjes mengt hij(zij).

Ik heb vanmiddag kitchenaid gebeld en er is toch iets niet goed. Een beetje schrapen snap ik nog wel maar bij mij was het echt een dikke laag.
Maar hebben jullie ook de flexibele garde? Want bij mij raakt die niet eens de bodem van de kom.

7

Dat is toch die k5? Zit er niet gewoon te weinig boter in...

Het is inderdad de K5. Zou dat het zijn te weinig boter? Is voor 1 vulling dus dat zou best kunnen. Maar ja eerlijk gezegd vind ik dat wel lastig dan want dan zou ik het bij elke taart hebben.

9

Hoeveel gram is dat? de hobarts op school hebben ook moeite met 200 gr of minder

Zojuist botercreme gemaakt met 500 gram boter en dat ging een stuk beter. Maar ja ik heb niet altijd zoveel te mixen.

11

suus smultaarten schreef:

Zojuist botercreme gemaakt met 500 gram boter en dat ging een stuk beter. Maar ja ik heb niet altijd zoveel te mixen.

Anders grotere hoeveelheid mixen en dan invriezen.

12

Tsja t is niet voor niks een professionele.. dingen zijn niet om kleine hoeveelheden te mixen...

13

Als ik jou was zou ik ook voortaan juist grotere hoeveelheden mixen. Zoals al eerder gezegd kun je botercreme prima invriezen, na het ontdooien even opnieuw opdraaien..

Biscuit mix voor 1 taart, nee bak er gewoon meerdere tegelijk (of achter elkaar) en vries die in...

Een heavy duty is om je handjes voor dicht te knijpen!... zunig op zijn dus  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!