1

Onderwerp: tappasbuffet

ik heb half december mijn 1e echt bruidstaart, het overleg met het bruidspaar gaat super en volgende week zondag komen ze voor de proeverij.

we zijn nu al een tijdje via de mail aan het overleggen over de vullingen, ze hebben mij een aantal doorgegeven wat hun lekker lijkt. Maar vroegen mij ook eens na te denken erover.

Ze hebben op hun dag een tappasbuffet en als toetje nemen ze de bruidstaart, dus ik wil graag de vullingen wat aanpassen op het buffet. Maar aangezien ik nog nooit een tappasbuffet heb gehad, uberhaupt ken ik geen tappas, kan ik me ook geen voorstelling bij maken kwa smaken.
kunnen jullie mij helpen? wat past daar bij? wat is lekker?

ow ze hebben zelf de smaken tobleronemousse, champagnecreme en aardbeienmousse

Re: tappasbuffet

Hoi!
Een tapas-tafel is eigenlijk een tafel vol hapjes,fingerfood.
De smaken kan je gewoonweg niet opnoemen,aangezien er duizenden verschillende tapas zijn die je kan maken,denk aan hapjes. :s
Tapas komen oorspronkelijk uit het zuiden,dus zijn dit vaak hapjes met zuiderse ingrediënten.Maar je kan evengoed tapas maken met ingrediënten van bij ons.
Wat betreft de smaakjes in de taart zou ik dus gewoon gaan voor wat het koppel lekker vind.
Wat je nog wel kan doen is aan het koppel vragen wat voor soort tapas zij gaan geven,zijn het bv.Italiaanse tapas,kan je een vulling maken met mascarpone,amaretto,...
Is maar een voorbeeldje.

Hopelijk had je hier wat aan! :)

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

3

Re: tappasbuffet

tnx voor je uitleg, ik ga idd het bruidspaar even vragen, dat is mss wel handig. best wel lastig als je het zelf niet kent.

ik ga ook de smaken gebruiken wat ze zelf aangaven bij de proeverij, maar ze vroegen mij ook of ik nog ideeen had. ik wilde dan ook een beetje op het buffet aanpassen, maar jah......dan moet je het wel kennen  :lol: