1

Onderwerp: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Vandaag onderstaande taart afgeleverd. Man, wat was ik zenuwachtig! Als ze hem nou maar mooi vinden... Ze hadden hem zelf uitgezocht uit "Enchanted Magical Cakes" van Debbie Brown en dat was wel heel erg spannend want dat moest ik nu wel waarmaken. Dat zal me leren om mensen in dat boek te laten bladeren voor inspiratie  :rolleyes: 

Hij is op verzoek gevuld met twee lagen aardbeien-MBC en een laagje aardbeienjam.

Vannacht om drie uur eindelijk klaar (gaat toch altijd meer tijd inzitten dan je van te voren bedenkt) en vanmorgen om half elf naar de jarige job gebracht. Die lag zelf lekker in bed, maar zijn ouders (en opa, oma en tante die er al waren) waren helemaal blij!!

http://farm7.static.flickr.com/6040/6333847411_bb1bc37a6e_z.jpg

Fondant en ik zijn geen vrienden als het om boetseren gaat. Geef mij dan maar 100x liever marsepein... Volgende keer ga ik er maar gewoon wat marsepein doorheen kneden ofzo, en dan hopen dat dat ook een beetje hard wordt... Of een keer zo'n emmertje SatinIce Gumpaste proberen, misschien dat dat scheelt. Fondant met tylose erdoor gaat bij mij altijd zo plakken/kruimelen. Maar goed, ze zijn (ondanks al mijn gevloek vannacht om half twee) toch nog wel redelijk gelukt:

http://farm7.static.flickr.com/6220/6333849133_5ac1fa0bb0_z.jpg

Nog ééntje, omdat ik niet kan kiezen (en dan hebben jullie nóg mazzel, want ik heb nog vééél meer foto's ;-)):

http://farm7.static.flickr.com/6108/6334603564_a3f479c7b4_z.jpg

Toen ik vannacht om half twee nog stééds met die kaboutertjes was aan het stoeien (en de ramen en deuren van het kasteel moesten daarna ook nog gemaakt worden) dacht ik bij mezelf: "Ik doe dit nóóit meer!!". Ik had er ook helemaal buikpijn van dat ik er zo ontzettend veel tijd in was aan het steken en dat hij waarschijnlijk binnen 5 minuten gesloopt en opgegeten zou zijn. Dat heb ik nog nooit eerder gehad bij een taart.

Maar toen de ouders van Sage vanmorgen bij het afleveren bijna stonden te huilen zo mooi vonden ze de taart wist ik weer helemaal waarom dit zo'n leuke hobby is!  :D Ik kreeg er helemaal vleugels van...

Enne, ze wilden hem oorspronkelijk precies om 11:11 uur aansnijden, maar gaan toch eerst maar wat slagroomtaarten slachten. Deze snijden ze nu pas vanavond aan, als echt íedereen hem gezien heeft. Dat is dan wel weer een mooi compliment ;-)

2

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Hij is echt mooi. Superschattige kaboutertje ook! (maarre "wat slagroomtaarten" en deze. hoeveel mensen waren er wel niet!  :rolleyes: )

3

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Jeetje!!! Super!!!!!!!!!! Echt heel erg mooi, mooie strak afgewerkt allemaal, die kabouters :lol:

Herkenbaar hoor, ik zeg ook altijd; ik doe het nooit meer! Tot de volgende dag... :rolleyes:

Heel leuk!!

4

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

@Annehoog: een heleboel! Er zouden ruim 40 volwassenen komen en dan nog iets van 20 kinderen erbij. Deze taart is voor 20 tot 25 personen (het was echt een bakbeest, net zo groot als het draaiende IKEA taartplateau op de foto) en ze had zelf nog twee slagroomtaarten van 30x30 gebakken...  ;)

5

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Mijke79 schreef:

@Annehoog: een heleboel! Er zouden ruim 40 volwassenen komen en dan nog iets van 20 kinderen erbij. Deze taart is voor 20 tot 25 personen (het was echt een bakbeest, net zo groot als het draaiende IKEA taartplateau op de foto) en ze had zelf nog twee slagroomtaarten van 30x30 gebakken...  ;)

Wow wat veel! Ik hou kinderverjaardagen altijd juist klein (mijn kinderen houden niet van drukte), maar ben niet de enige daar in dus...  ;)

6

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Prachtig !!!

(en lief van je andere berichtje, x)

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

7

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Wat een geweldige taart. Ik vind hem SCHITTEREND!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

8 Laatst bewerkt door Mijke79 (11-11-2011 15:54)

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

@Annehoog: bij ons zijn de kinderverjaardagen ook een stuk rustiger. Onze oudste zoon was de eerste jaren enorm overprikkeld dus grote feesten vermeden we liever anders zat ik drie dagen later nóg met een overprikkeld huilend ellendig jongetje in mijn armen ;)

Maar goed, dit ventje zal daar geen last van hebben denk ik anders zouden ze het niet zo doen. En het bezoek zou over de hele dag verspreid komen en hij houdt intussen gewoon zijn eigen slaapschema aan, dus dat scheelt misschien ook  ;)

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties trouwens!  :o

9

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Voordeel van veel gasten: zo'n geweldige taart!  :cool:

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

sjeeee wat GAAF zeg!!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

11

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

@Annehoog: haha da's waar!  :D

@Koekiemonster: dank je wel. Hij was ook supergaaf om in het echt te zien. Klinkt een beetje raar, maar ik merk eigenlijk bij alle taarten uit dat boek dat de foto's maar half zo leuk zijn als de taarten zelf. Zo leuk om ze echt in 3D te zien  ;)

12

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Prachtige taart!!

13

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Ik vind hem prachtig! Wat een werk is dat geweest zeg... Complimenten  :Y  :Y  :thumb:  :thumb:

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...
http://www.linascakeshop.nl

14

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

prachtig! En wat het boetseren betreft . Ik vind het met Satin Ice met Tylose erin echt super te doen.... ;-)

15

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

WAUW!
Oh alleen hoofdletters mogen niet...
WAUW (dan maar zo  :D )

Life is what you bake it.

16

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Heeeeeel gaaf, wat een lieve popjes !

17

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Wat heb jij dat prachtig gemaakt.  :thumb:  :thumb:

18

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Wat geweldig zeg!

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Supermooi!!!Kan me voorstellen dat er vele uren werk inzitten!!! :thumb:  :thumb:  :thumb:

20

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Haha dat klopt aardig: 3 avonden van 20:00 tot 0:00 uur ongeveer aan de voorbereiding, en de laatste avond van 20:00 tot 03:00 aan het afwerken... ;-)

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Het is een echt plaatje geworden!

22

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

WWoooow! Echt super leuk!!

23

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

heel erg leuk!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

24

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Dank je wel  :o

25

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Mag ik er ook zo eentje bij je bestellen???
Hahaha,nee grapje! :lol:  :lol:
Dat doe ik je niet aan.  :s
Maar ik vind hem echt helemaal geweldig.
Wat kan jij goed boetseren zeg!
Echt super. :thumb:  :thumb:

groetjes yvon