1

Onderwerp: Slagroomtaart maken

Hallo allemaal..!

Ik maak al een tijdje taarten, maar dan altijd met marsepein, laat mijn vriend nu bijna jarig zijn, en niet zo gek zijn op marsepein.

Daarom wil ik graag een lekkere slagroomtaart maken, maar hoe doe ik dit..?

Basis biscuittaart zoals ik altijd gebruik, neem ik aan?

Vulling, wil 1 laagje iets van Jam ofzo, dat lukt wel..
Maar waarmee smeer je de taart af?
Hoe krijg je de slagroom stijf genoeg dat het niet instort? Iets van klop fix doorheen, en welke verhoudingen hou je dan aan?
Hoeveel slagroom gebruik je op een ronde slagroomtaart?

Verder nog tips of trucs?

Hoop vragen zo :o , alvast bedankt!!  :D

2

Re: Slagroomtaart maken

bak een biscuit en snijd die in drie lagen dus 2x snijden
doe op de onderste wat slagroom met klopfix  en wat fruit welke je lekker vind
daarop een biscuitlaag en hierop weer slagroom maar niet te veel
dan de deksel erop en afsmeren met slagroom
de zijkanten kun je aanzetten met hagelslag of verkruimelde koekjes of net wat je lekker vind
bovenop mooi opspuiten met slagroom en naar wens versieren

1 liter slagroom moet voldoende zijn en de klopfix moet je even op verpakking lezen hoeveel ik dacht 2 zakjes

het fruit moet onderop ivm omvallen v/d stukjes als je hem snijd

heel veel succes en laat hem smaken

foto??

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Niet gek op marsepein is zo gek nog niet.
Ben er ook niet zo gek op als het puur is, op een taart vind ik het nog wel gaan maar een puur stuk marsepein oppeuzelen is aan mij niet besteed.
Maar heeft ie wel eens fondant geproefd, kan net dat verschil maken waardoor ie het wel lekker vind.

Wil je iets net wat stevigers dan slagroom dan kun je ook voor Blueband Classique ongezoet of gezoet gaan, (voorheen bekend als Patti creme).
Dit is wat menig banketbakker gebruikt i.p.v. slagroom.
Met die creme bepaal je zelf hoe dik ie wordt, van slagroom dun tot botercreme dik.
Helaas is er niet gemakkelijk aan te komen tenzij je bij de Makro of Sligro naar binnen mag.

Een kennis van mij (gepensioeneerd banketbakker) neemt het gelukkig wel eens voor mij mee maar gaat dus niet op bestelling.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

Tja, een slagroomtaart kan je natuurlijk net zo maken zoals je wilt! De vulling kan je zelf kiezen, net wat je man lekker vindt! (die van mij vind slagroomtaart of monchou en kwarktaart van dr. oetker :o  ook lekkerder...)
Afsmeren doe je inderdaad met slagroom met klopfix erdoorheen, dan wordt hij goed stevig hoor!
Aan de zijkant kan je van die lekkere nougatine plakken! heerlijk!
Veel succes!

5

http://www.google.be/search?q=slagroomt … mbOouc7L0I

:9  :9  :9  :9  :9  :9  :9  :9  :9

even wat inspiratie ;)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Als je de slagrom wat steviger wilt kan je aangevette slagroom maken of bavarois.

Life is what you bake it.

7

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!  :Y

Hier kan ik wel wat mee!!

Heb alleen nog een paar vraagjes, :o
versieren met marsepein op slagroom kan zeker niet?
Ik heb a.s vrijdagavond de taart nodig, kan ik hem dan het beste de biscuit al klaar hebben en vrijdag na het werk gaan vullen/decoreren.. Of moet je slagroom met klopfix langer opstijven dan 2uur?
Ben bang als ik het de avond ervoor maak dat het te sappig word?

Zijkanten dus afsmeren met slagroom, en dan wel lekkers erop "plakken" hmm, ff gaan bedenken wat dat gaat worden.. vlokjes met nootjes denk ik :9

8

SweetTooth schreef:

http://www.google.be/search?q=slagroomt … mbOouc7L0I

:9  :9  :9  :9  :9  :9  :9  :9  :9

even wat inspiratie ;)

Wat een hoop lekkers/moois !! Inspiratie genoeg haha :D

9 Laatst bewerkt door anja66 (09-11-2011 22:43)

Ik zou gaan voor aangevette slagroom :9 .(recepten hier links). Deze kan je gerust de avond van tevoren maken, en decoreren. Zakt niet in, en wordt ook niet waterig. Slagroom hoeft niet op te stijven in de koelkast, gewoon mixen tot het stevig genoeg is. (Let wel op dat je niet te lang mixt, want dan wordt het zoete boter). Je  kan het dan gelijk verwerken. Je slagroom moet wel goed gekoeld zijn wanneer je deze gaat opkloppen. Liefts 24 uur van tevoren in de koelkast.

10

Nog 1 vraagje over de aangevette slagroom maken.

Per 100ml 40 gr mascarpone, maar werd eerder aangegeven 1liter slagroom te gebruiken.. Moet er dan 400gr doorheen..? :|

11

Ja, maar dit komt niet zo precies. Zou het wel een beetje af laten hangen van de hoeveelheid die in een bakje mascarpone zit. Zou jammer zijn als je met een half bakje blijft zitten of zo. Zou dan denk ik liever iet minder, dan iets meer mascarpone doen.

12

Anja66

Bedankt voor je antwoord weer!! Ga hem vanavond afmaken..
Ben zo benieuwd! Zal wel een foto plaatsen met het resultaat!