1

Onderwerp: [feedback]Blauwe prinses

Lynn wilde eerst een Mega Mindy taart. Leuk, die had ik nog niet gehad. Maar toen ik ging neuzen voor inspiratie, had ik toch het gevoel dat ik daar niet volledig mijn creativiteit in kwijt zou kunnen.
Ik vond het stiekem dus ook helemaal niet erg toen haar mama vroeg of het thema nog veranderd kon worden in 'de blauwe prinses'.
Had al wel door dat ze 1 van de disney prinsessen bedoelde, maar moest ff checken welke het nou was.
Assepoester dus. Mooi, kon ik ook eindelijk eens een koets proberen waarvan ik al zoveel mooie voorbij heb zien komen!

De vorm van de koets is wel gelukt vind ik, iets te goed misschien, want aangezien het eigenlijk een pompoen is had ie van mij nog wel iets platter gemogen.
Het bekleden is niet helemaal goed gegaan, maar valt door de decoratie niet zo op.
Voor de zijkant had ik mooie krullen gemaakt, maar die bleven niet zitten en braken af. Moest dus op het laatst nog iets anders maken, vind dat toch minder mooi. HOe houden jullie die krullen op hun plek?
De muisjes zijn natuurlijk geinspipikt van Wendy en vind ik erg leuk geworden.
Assepoester was nog wel lastig, ben ook niet goed in ledematen en gezichten.
Het gezicht op zich vind ik wel redelijk gelukt (alhoewel die ogen van dichtbij toch ook iets minder mooi zijn hihi), durfde haar alleen geen rooie lippen te geven omdat ik bang was dat ze dan op een clown zou gaan lijken.
Die hoofdband ziet er ook niet zo heel geslaagd uit en de armen ook niet. Ook de jurk is niet helemaal naar mn zin...
Al met al vonden mijn man en ik dat ze toch meer op tante Sidonia leek  :lol:
Als jullie nog tips hebben, hoor ik ze erg graag!

Hier dan eindelijk de foto's:

http://94.100.118.193/1436250001-1436300000/1436284501-1436284600/1436284528_6_zsoI.jpeg

http://94.100.118.207/1436250001-1436300000/1436284501-1436284600/1436284531_6_xk0Z.jpeg

http://94.100.122.77/1436250001-1436300000/1436284501-1436284600/1436284556_6_2H4_.jpeg

http://94.100.120.206/1436250001-1436300000/1436284501-1436284600/1436284542_6_Pdq_.jpeg

http://94.100.122.205/1436250001-1436300000/1436284501-1436284600/1436284545_6_w591.jpeg

Zie nu op de foto dat het net lijkt of de neus een andere kleur heeft, maar dat is ie echt niet hoor, zal het licht wel zijn.

Ondertaart gemaakt van biscuit, koets van cake.
Volledig gemaakt van fondant, alleen het gezicht en armen van marsepein (tip van wendy omdat ze anders zo'n doodse uitstraling krijgen met fondant).
Gevuld met bonne maman jam en banketbakkersroom.

Bedankt voor het kijken! Tips, adviezen en opbouwende kritiek zijn erg welkom!

2

Re: [feedback]Blauwe prinses

Vind het een mooie taart geworden! En Assepoester haar gezichtje,jaa daar heb ik een iets andere voorstelling bij. Zelf zou ik er geeneens aan durven beginnen,want boetseren kan ik totaal niet,dus kan je ook geen tips geven :nooo   De koets is heel mooi geworden!!

3

Ik vind het echt superknap. De koets heb je dus met cake gemaakt, maar hoe? Hij is zo mooi rond.
Een grote pluim :thumb:

4

Net zo lang snijden en schaven tot ie rond is :)
Heb laatst een workshop bij Suikertaartjes Suuz gevolgt waar de de colette gemaakt hebben. Zelfde techniek, dus dat kwam nu goed van pas :)

5

Ik zie geen tante Sidonia, hoor. Misschoen had het gezichtje iets anders gekunt, maar ik vind het een mooi totaal plaatje.

6

Dankjewel  :)

7

Ik vind de taart super, alles is ook heel mooi geboetseerd alleen Assepoester is wat minder. Die is vast heel moeilijk, ik had dan denk ik een popje gebruikt, heeft de jarige gelijk een cadeautje en herinnering aan de taart

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

8

Ik hou er niet van om echte poppetjes te gebruiken. Kan heel leuk staan hoor en vind het ook prima dat anderen dat wel doen, alleen wil ik dat zelf niet doen.
Klant was er wel superblij mee hoor, had haar ook wel gezegt dat ik niet tevreden was over assepoester.

Ik heb er nogal een handje van om tips te geven over boetseren terwijl ik het zelf niet eens kan, haha!

Maar ik zou het prinsesje in ieder geval wimpers geven (met voedselpen)
In plaats van tanden zou ik een dicht, donkerrose mondje doen, dan glimlacht ze meer en 'grijnst' ze wat minder ;)
En de mouwtjes zou ik iets lager hangen, snap je wat ik bedoel? Wat meer over de schouders.

Zooooo een hoop commentaar van iemand die zelf niet kan boetseren, zelfs nog nooit een prinsesje geboetseerd heeft... Maar ik hoop dat het nuttige tips zijn en dat je er wat mee kunt...

Dat gezegd hebbende; ik vind de taart echt prachtig! De koets, de muisjes, naaigaren, etc... Alles klopt gewoon! Echt heel knap!

(Ik zou haast m'n feedback gaan verwijderen...)

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

10

Prachtige taart geworden, heel mooi :thumb:
Ik snap je verhaal wel over assepoester,  ik zou denk ik hetzelfde hebben als jij.  Maar ach.....kijk eens wat een prachtige taart daar staat.   Het is duidelijk een mooi prinsessentaart  :)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

11

Paola dankjewel  :o

MissCake, geeft niks hoor dat je tips geeft of je het nou wel of niet zelf kan.
Nu je het zegt kom ik tot de ontdekking dat ik die wimpers gewoon vergeten ben :P
Ik heb voor het boetseren een afbeelding van disney zelf gebruikt en dat heb ik geprobeerd zo goed mogelijk na te maken.
Daar had ze een open mond. Zoals ik haar zei, durfde ik haar geen rode lippen te geven omdat ik bang was dat ze an op een clown zou gaan lijken. Maar misschien was een dichte mond wel een betere optie geweest ja.
Op het plaatje stonden ook zulke mouwen, nou ja dan wel mooi ja :)
Ik denk dat ik een beetje het idee moet loslaten dat het precies zo moet zijn als het origineel... Als zoiets als hangende mouwtjes mooier is dan de pofmouwtjes die zij heeft, dan moet ik dat gewoon doen...

Ach al doende leert men toch :)

Haha ik ben blij dat je 't goed opvat  :thumb: Ik zei vanavond nog tegen m'n man "Wie ben ik eigenlijk om iemand die zo'n mooie taart heeft gemaakt, te voorzien van commentaar?", want je taart is echt onwijs mooi geworden.

Maar goed, ik heb dus geprobeerd om m'n eigen tips in de praktijk te brengen, wat bepaald geen makkie was... Uiteindelijk ruim een uur, misschien wel ruim anderhalf uur, bezig geweest met het boetseren van een hoofd... 'k Heb nu dus nog meer respect gekregen voor jou en je prachtige boetseersels!!!  :Y  :Y  :Y

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!