176

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

pien1981 schreef:
claudia76 schreef:

Ooh ik heb dit al een aantal x voorbij zien komen, wil ze ook graag maken, maar dan ook proeven, maar ben aan het lijnen :s .

Dan zou ik er niet aan beginnen!!!! Als je er eenmaal een hebt gehad.... ;) om je vingers erbij af te likken!!!!


Nou ik heb ze gemaakt en waren inderdaad erg lekker!!!!

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ze zojuist geproefd.... 
Wat zijn die LekkeRRR!!!! :P
Ik heb een halve op en 'm toen gelijk aan mijn vriend gegeven.. :x
Als ik hier aan begin dan is het hek van de dam,ben ik bang,hahahha!
Ik ben net een week aan het lijnen..moet nu vol houden!
De koelkast gaat op slot,verboden toegang.

Was natuurlijk ook niet erg slim om ze juist NU te maken,maar ze stonden al zo lang op mijn lijstje..
Ik zie het maar als een test,Als ik hier vanaf kan blijven dan komt het met de kilo's ook wel goed...hoop ik ;) .

Weet iemand trouwens hoelang je ze kunt bewaren?
Ik wil ze woensdag mee naar mijn werk nemen voor mijn collega'tjes.
Bewaar ik ze in de koelkast of gewoon in een koektrommel of plastic bakje?

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

178

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

heb niet alles door gelezen maar kan iemand me vertellen hoeveel gram er nodig is van de gecondenseerde melk want ik heb een groot blik.

179

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Evelien er zit 397 gr in de blikjes die ik gebruik. (friesche vlag)


Ik heb ze ingevroren/ontdooit, en ze smaakte nog heerlijk! alleen lieten de CC papiertjes los.

180

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Mo-tje78 schreef:

Weet iemand trouwens hoelang je ze kunt bewaren?
Bewaar ik ze in de koelkast of gewoon in een koektrommel of plastic bakje?

wil ik ook wel graag weten, dus als iemand het weet ....

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

181

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ze wel in de koelkast bewaard om de caramel en chocola hard te houden, ik heb alleen verder geen idee hoelang je ze kan bewaren. Ik had ze in een tupperware bak gedaan, ze waren bij met een paar dagen op. Koek bleef wel lekker knapperig.

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

182

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Hoi hoi,

Ben nu voor de tweede keer deze heerlijke caramelkoekjes aan het maken. Omdat ze de eerste keer geweldig smaakten en de caramel er toen hetzelfde uitzag weet ik dat het in ieder geval geen grote ramp is, maar ik ben toch bang dat ik iets verkeerd doe:

Als de caramel een paar minuten kookt scheidt alle boter van de rest. Ik heb nu dus zo'n beetje een caramelmassa drijvend in vet. Ziet er enorm onsmakelijk uit.

Vorige keer heb ik het gewoon allemaal in de vormpjes gegoten en dat is helemaal goed gekomen. Deze keer heb ik toch maar wat vet afgegoten mbv een juslepel voordat ik de caramel op de bodem goot.

HELP! Wat doe ik toch verkeerd? Of hoort het er echt zo onsmakelijk uit te zien?

Wat doet de boter eigenlijk in dit recept? Kun je niet gewoon de helft van de roomboter weglaten ofzo? Nu zit het er uiteindelijk toch ook niet doorheen...

183

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb het ooit ook eens gemaakt en stelde dezelfde vraag...(bij het andere recept hier op dit forum)
Er was 1 reactie op, ik zou het te heet hebben gemaakt....

Ook bij mij smaakte het verder wel goed...

Nog steeds vraag ik me wel af hoe het bij anderen er nou uit ziet.

Ik ga maar eens even kijken of er op youtube een filmpje van is

184

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

@Nicole: dat zou zomaar kunnen kloppen... Ik had twee ladingen tegelijk gemaakt (gewoon 1x het recept, maar dat zijn 48 mini-cc en ik heb maar twee van die kleine siliconenvormen dus moest ze in twee keer bakken en vullen). Toen de eerste lading genoeg was afgekoeld om ze te lossen uit de vorm was de caramel in het pannetje natuurlijk ook afgekoeld. Zag er nog steeds onsmakelijk uit, maar toen ik het langzaam weer op ging warmen (niet koken maar gewoon genoeg verwarmen dat het weer wat vloeibaar werd) werd het ineens een hele mooie donkere caramel. Zónder vies vetlaagje...

Maar goed. Hoe kan ik het de volgende keer nou 10 minuten laten pruttelen/koken zónder dat het te heet wordt?

185

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Mijke79 schreef:

Hoi hoi,

Als de caramel een paar minuten kookt scheidt alle boter van de rest. Ik heb nu dus zo'n beetje een caramelmassa drijvend in vet. Ziet er enorm onsmakelijk uit.

Dat had ik ook, ik heb toen goed geroerd met een garde en toen mengde het weer goed.

Ik bewaar ze niet in de koelkast, vind ik zelf te koud om ze dan te eten, gewoon op kamertemperatuur, ik heb ze al eens in een plastic gesloten zak gehad, maar ook in een koektrommel gaat goed.
Een paar dagen, langer kunnen wij er niet vanaf blijven ;)

186

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Moet ik ook maar eens proberen, eten wilde ik intikken. Moet ze dan eerst maken natuurlijk! Is dit hetzelfde als "miljonairscake" ?

187

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Nou... de bodem staat in de oven...
Over 10 minuten ga ik aan de caramel beginnen.
Ben heeeeeel benieuwd.
Jullie horen meer  :Y

www.ikwiltaart.nu
Voor lekkere en speciale taarten en cupcakes

188

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

En?! Gelukt!!!
Hier mijn (buitenrand van de) taart  :)
http://94.100.116.116/1440000001-1440050000/1440039901-1440040000/1440039908_6_RsLP.jpeg

www.ikwiltaart.nu
Voor lekkere en speciale taarten en cupcakes

189

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

marijke911 schreef:

En?! Gelukt!!!
Hier mijn (buitenrand van de) taart  :)
http://94.100.116.116/1440000001-1440050000/1440039901-1440040000/1440039908_6_RsLP.jpeg

ohh, heerlijk!! krijg meteen weer zin!!  goed gelukt dus!  :D

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

190

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Denk dat ik dit ga maken voor mijn zusje. Ze wil graag een taart met caramel en chocolade. Dit is de ideale taart.  :Y

Groetjes Jaqueline.

191

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Haha wij hebben vanmiddag verjaardag gehad en het bezoek was enorm te spreken over de in de mini-cc bakvorm gemaakt caramel-shortcake-koekjes. Behalve dan over het feit dat als je er eenmaal eentje gegeten hebt je er eigenlijk meteen nog meer móet eten... ;-)

192

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik mag er morgen ook een flink aantal maken.
Mijn oppasvriendje wil ze trakteren op school. Er zitten ongeveer 26 leerlingen in de klas en 2 juffies.
En op 1 been kan je niet staanm dus voor iedereen 2.
Dus ik ga het recept maar 2x maken zodat ik ruim genoeg heb en er zelf ook nog een paar heb.

Ik ga ze nu wel in een cc-papiertje maken denk ik. Laten dan ook makkelijker los uit de vorm hoop ik.

Je kunt schrijven wat je wilt,
want papier is stil.

193

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb van 1x het beslag 4x de kleine siliconen muffinvorm van de Xenos gevuld. Dat zijn er dus in totaal 48. En ze waren eigenlijk net te hoog met de hoeveelheid die ik erin gedaan heb, dus 60 stuks had ook gekund.

Hou dus wel rekening met heel veel overschot als je twee keer het recept gebruikt. Dat wordt anders veel blije buren denk ik!  :D

194

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik had er vorige keer ook al 48 uit gehaald. Daar heb ik nu te kort aan.

Dus dan maar wat meer en mijn ouders vonden ze de vorige keer ook erg lekker, dus die maak ik ook erg blij mee met een overschot.
En volgens mij vinden mijn buren het ook niet erg om te proeven. :D

Je kunt schrijven wat je wilt,
want papier is stil.

195

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb van die losse siliconenvormpjes van de action (12 in een verpakking). Heeft iemand enig idee hoeveel ik in deze moet doen en hoeveel ik er dan ongeveer uithaal met dit recept?

Zijn er mensen die met deze vormpjes werken?

Groetjes, Serena

196

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Heb ze gisteren gezien bij de action. En zat er ook aan te denken om ze te gaan gebruiken.

Groetjes Jaqueline.

197

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Niet teveel, want dan krijg je ze niet meer weggegeten. Geloof me, ik weet het uit ervaring... ;-)

Als je het koekjesdeeg uitrolt tot ongeveer een halve cm dik en dan rondjes uitsteekt die er precies inpassen krijg je een mooie bodem. Ik denk dat je er een stuk of 20-24 kunt maken dan.

198

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik ga ze maken voor een verjaardag zondag. En natuurlijk ook een beetje voor onszelf.  O-)

Groetjes Jaqueline.

199

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Mijke79 schreef:

Niet teveel, want dan krijg je ze niet meer weggegeten. Geloof me, ik weet het uit ervaring... ;-)

Als je het koekjesdeeg uitrolt tot ongeveer een halve cm dik en dan rondjes uitsteekt die er precies inpassen krijg je een mooie bodem. Ik denk dat je er een stuk of 20-24 kunt maken dan.

Heel erg bedankt voor je reactie en tip!  :thumb:
Ga van het weekend aan de slag  :P

Groetjes, Serena

200

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Kneden jullie het deeg eigenlijk met de hand of met de mixer?
En zou je dit ook kunnen maken met biscuit als bodem, zodat je een zachte bodem krijgt ipv koekjesbodem?

Groetjes, Serena