Onderwerp: Stampertje en bambi op herfststapeltje
Voor mijn schoonpa:
Inmiddels al weer mijn 4e taart. Ik vond de herfsttaart van Marinina zo mooi en heb deze als uitgangspunt gebruikt. (waarvoor dank!) Ik wilde alleen een ander hertje en heb uiteindelijk Bambi en stampertje gevonden. Alleen had ik nog niet zoveel ervaring met marsepein en topzware delen, waardoor Bambi's hals is ingestort en ze nu met een heel kort nekje is opgescheept. Ze lijkt meer een hondje..
Toen mocht ze van mij niet meer boven op de taart, maar moest ze haar plekje afstaan aan stampertje. Stampertje ook eens blij.
Afin, met de rest was ik wel in mijn sas. Ik heb de marsepeinen bekleding volledig gekleurd met cacao. Delen van de marsepeinen boetseersels zijn ook gekleurd met cacao, de blaadjes heb ik van fondant gemaakt.
De vulling was jammie en alles homemade.
Bovenste deel met een laag mokka MBC, laag BBR en laag gekarameliseerde abrikoosjes (aanrader!)
Onderste deel met citroenyoghurtbavaroi, lemon curd (voor het eerst huisgemaakt, met dank aan JPS voor de lekkermakende berichtjes), met daarin verse framboosjes. Afgesmeerd met MBR (met heel veel dank aan o.a. Suikertaartjes Suus voor alle tips, Suus ik heb het bijna door!)

Dank voor het kijken en heel graag feedback en tips!
En dat bovenstaande dan in combi met baan en gezin, baby die zich 10 keer tussentijds meld.. je kent het misschien..
Dan maar een 'goed genoeg'- taart i.p.v. het perfecte plaatje.