1 Laatst bewerkt door mieperdepiep (19-11-2011 17:12)

Onderwerp: Stampertje en bambi op herfststapeltje

Voor mijn schoonpa:
Inmiddels al weer mijn 4e taart. Ik vond de herfsttaart van Marinina zo mooi en heb deze als uitgangspunt gebruikt. (waarvoor dank!) Ik wilde alleen een ander hertje en heb uiteindelijk Bambi en stampertje gevonden. Alleen had ik nog niet zoveel ervaring met marsepein en topzware delen, waardoor Bambi's hals is ingestort en ze nu met een heel kort nekje is opgescheept. Ze lijkt meer een hondje..  :/  Toen mocht ze van mij niet meer boven op de taart, maar moest ze haar plekje afstaan aan stampertje. Stampertje ook eens blij.
Afin, met de rest was ik wel in mijn sas. Ik heb de marsepeinen bekleding volledig gekleurd met cacao. Delen van de marsepeinen boetseersels zijn ook gekleurd met cacao, de blaadjes heb ik van fondant gemaakt.

De vulling was jammie en alles homemade.
Bovenste deel met een laag mokka MBC, laag BBR en laag gekarameliseerde abrikoosjes (aanrader!)
Onderste deel met citroenyoghurtbavaroi, lemon curd (voor het eerst huisgemaakt, met dank aan JPS voor de lekkermakende berichtjes), met daarin verse framboosjes. Afgesmeerd met MBR (met heel veel dank aan o.a. Suikertaartjes Suus voor alle tips, Suus ik heb het bijna door!)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XBSHD3CK-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S833TRVH-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8KCPMELV-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NL6UESZA-D.jpg

Dank voor het kijken en heel graag feedback en tips!

2

Re: Stampertje en bambi op herfststapeltje

wat leuke zo met die herfsttinten..en het verhaal erbij maakt het compleet..arme bambi..;)

ik had alleen eerder strakkere letters gebruikt
voor die blaadjes heb je allemaal malletjes denk ik??

Kyma schreef:

ik had alleen eerder strakkere letters gebruikt
voor die blaadjes heb je allemaal malletjes denk ik??

Ja, ik was ook niet zo tevreden over mijn letters, wilde eerst nog iets speciaals, passend bij het concept, van een 'houten' bordje met zijn naam, maar geen tijd.. en eenmaal begonnen met spuiten moest ik het afmaken.. :/  het was eigenlijk ook veel te groot uitgevallen.
Ah, ja, beetje bijziend als je 71 wordt, is het lekker grote letters te lezen, haha..

Blaadjes komen inderdaad uit een uitsteker serie, de jem serie van bladeren, heb de meeste zelf gerielefd, was niet zo tevreden over die 'veiner'.

4

Wat een mooi geboetseerd stampertje,zit met recht bovenop de taart. En Bambi....die zit er inderdaad wat zielig bij.  Het zijn mooie kleuren geworden.

5

Stamper in inderdaad prachtig geworden. Nek van bambi even laten drogen met een cocktailprikker er in, heb ik met het olifantje ook gedaan omdat hoofdje wat zwaar was uitgevallen.
De muisjes zijn schattig! (misschien de volgende keer echt uit de taart laten komen met de opengewerktepunten techniek?) alleen maar ideetje hoor, want zo is hij ook al prachtig!

6

Mooi geboetseerd en prachtige details, complimentje hoor!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

wauw wat een leuke!

annehoog schreef:

Stamper in inderdaad prachtig geworden. Nek van bambi even laten drogen met een cocktailprikker er in, heb ik met het olifantje ook gedaan omdat hoofdje wat zwaar was uitgevallen.
De muisjes zijn schattig! (misschien de volgende keer echt uit de taart laten komen met de opengewerktepunten techniek?) alleen maar ideetje hoor, want zo is hij ook al prachtig!

Ja, ik zal zoiets voortaan eerst goed laten drogen. Ik dacht eerst dat dat bij marsepein niet zoveel effect zou hebben, maar het figuurtje op zich werd na een paar dagen best wat steviger, maar toen was het nekje van 't hertje/ wolfje allang ingezakt.

Ja die opengewerkte punten..  jij zegt het, ik dacht het. Ik was van plan inderdaad ze uit de taart te laten komen, maar dan d.m.v. luikjes van de bovenlaag te maken. Zo ook met het molletje die ik zich uit de taart wilde laten graven. maar pfff...  de tijd.... kom altijd weeer te kort aan het eind. Vergis me er altijd in in hoelang veel onderdelen als op kleur krijgen van het marsepein, recht afsmeren v.d. taart, kosten, waardoor ik aan het eind een paar ideetjes overboord moest gooien.   :| En dat bovenstaande dan in combi met baan en gezin, baby die zich 10 keer tussentijds meld.. je kent het misschien.. ;) Dan maar een 'goed genoeg'- taart i.p.v. het perfecte plaatje.

Misschien ga ik eens aan een dummie frobelen, bedacht ik vanochtend in de auto, kan dan op eigen tempo zoveel avonden er in stoppen als ik wil. Heb al een plaatje in gedachten. :shh:   :)