Onderwerp: Wederom weer wat vraagjes van een beginneling!
Nadat ik gister mijn 2de taart heb gebakken. (vorige jaar 1x een workshop gevolgd) zit ik toch met een aantal vraagjes. Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen?
Ik heb een recept voor botercreme van funcakes namelijk:
100 gram mix
100 gram gezeefde poedersuiker
200 ml. water
250 gram boter
Voor hoeveel taarten is dit? Ik houdt elke x zoveel over!
Ik smeer zowel de taart ermee af, als een laagje vulling, maar toch houdt ik dan behoorlijk wat over...
Ik heb gister suikerparels met een penseel met een beetje water op mijn taart (met fondant) geplakt. Dit werkte uitstekend. Maar is dit wel de juiste manier? Overigs deed ik het water op de taart, dan ging het goed. Deed ik het water rechtstreeks op de suikerparels, werden die helemaal kaal! (raar!!!)
Ik heb als tip meegekregen dat je 450 gram fondant nodig heb voor 1 taart te bekleden, maar bij allebei de taarten heb ik flink wat overgehouden. Ik had zelfs bij de laatste 100 gram over! Zijn er mensen die het ook met minder doen?
Dan nog de laatste vraag, de 1ste x had ik fondant van funcakes, en nu had ik fondant gehaald bij de sligro, deze smaakte veel lekkerder en en het was met eten veel makkelijker, het leek stugger van vorm. Alleen bij het bekleden vertoonde het iets scheurtjes, het leek te splijten. Komt dit door het kwaliteit? Of het ik iets verkeerd gedaan?
Alvast bedankt voor jullie reactie's. Groetjes Jessica.