1 Laatst bewerkt door jadimi (06-11-2011 14:29)

Onderwerp: zonder fondant invriezen en fout beslag

Hoi,

Ik ben nog nieuw in het taarten bakken en ga nu voor het eerst de uitdaging aan om voor mijn neefje een taart te bakken. Zondag vieren ze ijn 1e verjaardag.

Ik heb nu net taarten gebakken. 2 zijn mislukt. De buitenrand is vrij hard geworden. 1 taart is gewoon mooi maar het 2e beslag die ik in 2 vormen heb verdeeld is op de 1 of ander manier zeer compact geworden. Wel gebakken maar helaas niet goed gegaan. Iemand een idee waar dit fout zou kunnen zijn gegaan. Ik had het klaar gezet voor een vorm van 20 en 26 cm en in 1 keer gemixt met de ballongarde van mijn keukenmachine?

Maar nu terug komend op mijn andere onderwerp.

Kan ik de taart die wel gelukt is alvast met bc, bbr en aardbeienmousse vullen zonder dat ik deze verder afdek met fondant???

En wanneer haal ik ze dan weer uit de vriezer om te ontdooien en af te finishen als ze zondag genuttigd gaan worden.

Ik hoop dat iemand deze beginneling kan helpen??

Groetjes Diana

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

2

Re: zonder fondant invriezen en fout beslag

als je het beslag in 1 keer hebt gemixt en het daarna liet staan terwijl de eerste in de oven stond dan komt het daardoor.

Ja, je kan ´m zo invriezen en je kan ´m meteen uit de vriezer bekleden en decoreren. Als je dat op zaterdag doet gaat dat goed.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

ik vind zelf wel altijd dat de fondant gaat zweten als hij uit de vriezer komt, maar dit is niet heel erg..

een tip als je het wel wilt doen: ontdooi de taart niet in de doos, dan kun je een beetje een karton smaak krijgen.

Veel plezier en succes!

Steefs Taartjeswereld
http://steefstaartjeswereld.nl/

4 Laatst bewerkt door jadimi (06-11-2011 16:10)

maar ik wil m eigenlijk vullen en nog niet afsmeren en dan invriezen. Dus alleen met vulling. Of kan ik m beter zonder vulling invriezen.

@mirjam

ik had m idd even laten staan omdat ik ook wat anders aan het mixen was.

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!