51

Re: Cricut Craft Room!

het zat me ook telkens in mijn hoofd waarom het jou nu niet wilde lukken.........
Ben blij dat het je nu toch gelukt is. Ook ik had gister mail van provocraft maar ben er zelf achter gekomen wél weer dankzij de tip van bommeltje om eerst die design studio te downloaden en van daaruit te gaan updaten......
Zo helpen we elkaar allemaal een beetje en waarschijnlijk hebben andere dames die cricut hebben heel veel baat bij dit topic!

52

smarianne schreef:

het zat me ook telkens in mijn hoofd waarom het jou nu niet wilde lukken.........
Ben blij dat het je nu toch gelukt is. Ook ik had gister mail van provocraft maar ben er zelf achter gekomen wél weer dankzij de tip van bommeltje om eerst die design studio te downloaden en van daaruit te gaan updaten......
Zo helpen we elkaar allemaal een beetje en waarschijnlijk hebben andere dames die cricut hebben heel veel baat bij dit topic!

precies!  :D  Mag ik jou vragen hoe en wat jij exact doet om goede letters te krijgen? Ik heb satin ice gumpaste uitgerold, met crisco op de mat, in de vriezer, maar het resultaat is slecht, niet precies, sommige letters komen omhoog en plakken aan het mes? Moet de mat echt uren in de vriezer?

53 Laatst bewerkt door smarianne (06-11-2011 16:55)

het beste bevalt mij gewoon fondant met tylose. Heb van de week gemixt met gumpaste maar daardoor krijg ik het niet dun uitgerold. Beetje flexibeler werkt voor mij beter. Maar beslist niet in de vriezer doen want zodra uit vriezer komt dan verdampt het vocht en dus nat waardoor blijft plakken.

Ik rol dun uit op de mat goed ingesmeerd met criso en ook de bovenkant, als je hebt uitgerold en gesmootherd op de mat, beetje in smeren met crisco zodat mes er makkelijker uit glijdt. Laat misschien minuutje of 5 liggen maar niet zo hele lang.
Het is voor mij ook nog telkens uit testen maar ben er wel achter dat je niet te dik moet laten en ook niet te lang moet wachten waardoor kans op breken bestaat.

Heb je al es chocolade fondant geprobeerd? Dat werkt echt errug goed en kan je rechtsstreeks op je mat uitrollen en gelijk door app. halen. Maar ook net zo goed bovenkant licht insmeren met criso.

Ik draai alle uitgesneden figuren om zodat je rafelige randjes niet meer zo goed ziet dus spiegel ik letters, namen.....zodat ik na snijden om kan draaien.

ohw ja............bommeltje geeft in dit topic ook aantal handige tips

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=171400

54 Laatst bewerkt door Barbaral (06-11-2011 17:02)

smarianne schreef:

het beste bevalt mij gewoon fondant met tylose. Heb van de week gemixt met gumpaste maar daardoor krijg ik het niet dun uitgerold. Beetje flexibeler werkt voor mij beter. Maar beslist niet in de vriezer doen want zodra uit vriezer komt dan verdampt het vocht en dus nat waardoor blijft plakken.

Ik rol dun uit op de mat goed ingesmeerd met criso en ook de bovenkant, als je hebt uitgerold en gesmootherd op de mat, beetje in smeren met crisco zodat mes er makkelijker uit glijdt. Laat misschien minuutje of 5 liggen maar niet zo hele lang.
Het is voor mij ook nog telkens uit testen maar ben er wel achter dat je niet te dik moet laten en ook niet te lang moet wachten waardoor kans op breken bestaat.

Heb je al es chocolade fondant geprobeerd? Dat werkt echt errug goed en kan je rechtsstreeks op je mat uitrollen en gelijk door app. halen. Maar ook net zo goed bovenkant licht insmeren met criso.

Ik draai alle uitgesneden figuren om zodat je rafelige randjes niet meer zo goed ziet dus spiegel ik letters, namen.....zodat ik na snijden om kan draaien.

ohw ja............bommeltje geeft in dit topic ook aantal handige tips

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=171400

dat spiegelen zat ik ook al aan te denken! Top zeg, dat je je ervaringen deelt :) ik heb bijna alles al gelezen wat er over te lezen valt, maar blijkbaar heb ik niet dun genoeg uitgerold! De bovenkant insmeren met crisco ga ik ook proberen... en alle andere tips uiteraard. doe je door de chocoladefondant ook tylose?

sorry nog een vraag, hoe klein kun jij je letters snijden? Zodat ze nog mooi worden?

55

Nee geen tylose door chocolade fondant.
Strakjes letters uitgesneden met een hoofdletter van 4 cm en de kleine letters zitten op 2 cm. Maar als je dun genoeg uit rolt kan waarschijnlijk wel kleiner. Ook maar net hoeveel ruimte je nog op je mat hebt in de craftroom ;)

56

Met kleine fijne dingen uitrollen leg ik de mat eerst even een minuut of 3 in de vriezer, dan kan ik echt de fijnste ornamentjes van de basis cartridge op 3 a 4 cm uitsnijden  :Y

Moe maar voldaan na afgelopen week 3 dagen op de kreadoe te hebben gestaan.. ik heb dus in totaal 3 x 7 uur = 21 uur Cricut er opzitten  :lol: Natuurlijk ging ook daar wel eens iets mis, dus dan weer kneden en uitrollen..
Ik heb daar alles zonder vriezer uitgesneden, en echt 95% van alles ging goed!  :Y

Ik wens alle dames die daar hun cricut hebben gekocht heel veel snij-plezier! Ik heb ze allemaal (voor zo ver ze ons nog niet kenden) op dit forum gewezen..  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

57

kan je dan de hele mat snijden Bommeltje na uit vriezer halen of gaat het dan maar om een stukje?
En omdat je geen vriezer tot je bezit had laatste dagen hoe heb je het toen gedaan? Fondant met tylose terplekke doorkneden?

Ben er n.l. achter gekomen dat je fondant ook weer niet te stug moet zijn omdat het dan heel makkelijk breekt.

58

Nee, met zaken uit de vriezer snijdt ik maximaal 2 items, klein.. Niet meer anders is het weer ontdooit...

Ik heb op de beurs alleen maar met Wilton fondant gewerkt, en daar op wat kleurstof na helemaal niets aan toegevoegd, als er al iets brak was het omdat sommigen niet met hun oogjes kijken maar met hun handjes en aan zaken zaten die al waren opgedroogd   ;)  Ik gebruik daardoorheen dus ook geen tylose.. totaal niet nodig! (lees ook maar in de handleiding in het andere topic, heb het op de beurs exact zo gedaan zoals daar staat.. Dan sneed ik over het algemeen niet kleiner dan 4 cm (niet te priegelige dingen...) Met letters, en andere figuren ging dat prima.

Juist die ornamentjes die doe ik in de vriezer als ze kleiner dan 5 cm moeten worden..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

59

Kan je met de trial van design studio ook snijden .
Ik heb het gedownload en er zitten leuke dingen tussen.
maar heb de cricut nog niet .
Ik ben nu aan het kijken hoe alles werkt [al 3 dagen :P ]
snap er nog niet veel van die update en hoe het werkt ,maar misschien moet ik ook wachten tot mijn cricut er is .
Als je die update doet heeft toch niets te maken dat je garantie dan vervalt.
Veel vragen maar het lijkt mij ook zo leuk.
En volgende week is mijn kleinzoon jarig en wil ik iet aparts maken als het lukt

Groetjes joke

60

Ik heb op cricut.com een account aangemaakt dat is gelukt.
maar als ik nu naar de craftroom ga dan moet ik weer inloggen en dan geeft hij invalid aan.
Wat doe ik fout.
Zijn er ook mensen die werken met design studio?
Groetjes joke

Groetjes joke

61

joke46 schreef:

Ik heb op cricut.com een account aangemaakt dat is gelukt.
maar als ik nu naar de craftroom ga dan moet ik weer inloggen en dan geeft hij invalid aan.
Wat doe ik fout.
Zijn er ook mensen die werken met design studio?
Groetjes joke

anders stuur je provocraft een mail? Ze zijn erg snel met reageren!

62

heb je je goeie inlognaam en wachtwoord ingetypt?

63

Nee haha .
De usernaam moest een mailadres zijn en dat had ik niet gedaan.
marian moet je nu de cricut cake machine updaten .
Als je dit niet doet kan je er dan niet mee werken.
groetjes joke

Groetjes joke

64

als je via de craftroom willen cutten dan moet je idd updaten. Maar dat moet ie nadat je je firmware via design studio hebt geupdate autom. doen in de craftroom. Het wordt in dit topic uitgelegd dus dat moet je zeker even nalezen.
Zag er naar uit dat mijn cricut het nooit weer zou doen en ik zat er behoorlijk om in de zenuwen maar het is mij ook gelukt hem weer cutklaar te krijgen.........hahahaha...............cutklaar ;)

65

smarianne schreef:

als je via de craftroom willen cutten dan moet je idd updaten. Maar dat moet ie nadat je je firmware via design studio hebt geupdate autom. doen in de craftroom. Het wordt in dit topic uitgelegd dus dat moet je zeker even nalezen.
Zag er naar uit dat mijn cricut het nooit weer zou doen en ik zat er behoorlijk om in de zenuwen maar het is mij ook gelukt hem weer cutklaar te krijgen.........hahahaha...............cutklaar ;)

het kan trouwens geen kwaad om voor cricut expression te kiezen wanneer hij de cricut cake niet pakt, ze hebben dezelfde firmware volgens provocraft, maar misschien hebben ze het inmiddels opgelost.

voor de mensen die het nog lezen en interesse hebben. ik heb nu een Cricut Cake personal cutting machine. mijn man heeft firmware gedownload via internet waardoor je dus plaatjes van internet kunt downloaden en alle lettertypes kunt downloaden en er alles mee kunt doen wat je wilt. geen cartridge meer nodig.

enige nadeel is dat je hem niet geupdate mag hebben en hij met het gebruik van deze software met je computer verbonden moet zijn. :)

voor de glutenvrije taarten!

67

glutenvrijtaart schreef:

voor de mensen die het nog lezen en interesse hebben. ik heb nu een Cricut Cake personal cutting machine. mijn man heeft firmware gedownload via internet waardoor je dus plaatjes van internet kunt downloaden en alle lettertypes kunt downloaden en er alles mee kunt doen wat je wilt. geen cartridge meer nodig.

enige nadeel is dat je hem niet geupdate mag hebben en hij met het gebruik van deze software met je computer verbonden moet zijn. :)

ooo echt? ik heb m geupdated... is er nog een manier omheen? en kun je dan ook je cartridges nog gebruiken?

68

ja hoor ik lees ook mee.
kom maar op met die uitleg

69

smarianne schreef:

ja hoor ik lees ook mee.
kom maar op met die uitleg

:D

als je hem geupdate hebt kun je hem met een "crack"mogelijk weer terugzetten, maar dan vervalt je garantie. en je hebt nooit 100 procent garantie dat het goed gaat. (al ken ik die verhalen niet.)

de cartridges kun je gewoon nog gebruiken. dan sluit je hem niet aan op de computer ;)
ik ga vanavond even alle stappen nauwkeurig op een rijtje zetten en post ik hem eventjes.

Even te verduidelijking wat ik nu gebruik:

• Sure Cuts A Lot versie 2.039 (laatste versie officieel werkend met CriCut Cake)
    Make A Cut! 3.3.3.3 (demo, aansturing voor CriCut Cake zelf toegevoegd)
    Make A Cut! 4.4 (demo, aansturing voor CriCut Cake zelf toegevoegd)
    CriCut Cake (firmware 2.31, niet geupdate)

Officieel ondersteund Sure Cuts A Lot de CriCut Cake tot firmware 2.35. Als je CriCut Design studio installeert wil die je CriCut Cake updaten tot de laatste firmware.

Dit hebben wij niet gedaan, omdat we dan niet zeker weten of SCAL en MAC nog werken.  Geen idee wat de laatste firmware versie is, terugdraaien hiervan naar een lagere versie is zover ik weet niet mogelijk.

72

:) thx voor de info dames ik ga er ook eens mee aan de slag

73

I read out your interesting and informative post,great sharing...thanks for sharing this informative post......

74

was aan het zoeken op Cricut craftroom en kwam hier uit :) grappig zeg.

Kwam erachter dat je je cartridges kan toevoegen/linken met de software en je krijgt gratis font en plaatjes van de craftroom altijd grappig. Nu heb ik geen cricut cake, maar een expression. Weet iemand het verschil hiertussen?

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

75

De cricut cake is voedselveilig, door een aantal aanpassingen, de cricut expression is niet voedselveilig