1

Onderwerp: Een stapel voor mijn verjaardag: parels, parels en....parels!

Eindelijk mocht ik dan ook eens een taartje voor mijn eigen verjaardag maken. En ja, wat ga je dan maken? Oilily/Pip, of iets met rozen, of toch maar met een strik? En ja, wat voor kleuren?
Dus tot diep in de nacht het forum afgespeurd op zoek naar inspiratie.
Na veel te veel inspiratie weer heerlijk getwijfeld, maar uiteindelijk voor stijlvol grijs-wit gegaan.

En hier het resultaat. Met m'n allereerste lussenstrik.  Over de strik ben ik niet helemaal tevreden. De eerste keer had ik (hoe dom :grr: ....) 'm met decoratie-icing in elkaar gezet..... Niet wetende dat dat niet werkt! Maar  na een tip is het met royal icing gelukkig goed gekomen (op een scheefgezakte lus na)  :rolleyes:
De diamond cutter en ik worden al iets meer vrienden, al is er nog stevig "gevochten".

Alvast bedankt voor het kijken. Hebben jullie nog tips? Dan hoor ik het graag.

O ja: de onderste is choco-biscuit gevuld met 2 lagen kersen met slagroom, afgesmeerd met botercreme en de bovenste is een vanille-biscuit gevuld met een dun laagje lemoncurd met daaroverheen citroenkwarktaartpudding van Mona (ook weer 2 lagen vulling)

Zo, en nu zorgen dat alles klaar is voor de visite ;-)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XCPAN4ZW-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TYSCXTWL-D.jpg

2

Re: Een stapel voor mijn verjaardag: parels, parels en....parels!

Heel gaaf! Superstrak.

3

Heel erg mooi. En gefeliciteerd met je verjaardag.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Mooi hoor!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5 Laatst bewerkt door bloem9 (05-11-2011 20:26)

hoe herkenbaar zoveel ideeën voor een taart. Ik  heb in me hoofd ook al zo vaak de perfecte taart gemaakt, maar kan nie zo goed meer kiezen.

Ik wil van alles maar ja dat kan toch moeilijk op 1 taart haha

Vergeet ik helemaal om te zeggen, mooi geworden jou taart. Dit is vd dingen die ik dus ook wil haha

6

Mooi hoor! En nog gefeliciteerd met je verjaardag  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

mooie taart hoor!
heb je hem met fondant gemaakt? ik heb gisteren ook een diamond cutter geprobeerd op marsepein...het was een drama! bij jou is het echt mooi gelukt!

8 Laatst bewerkt door pooh76 (06-11-2011 10:29)

NootjeM schreef:

mooie taart hoor!
heb je hem met fondant gemaakt? ik heb gisteren ook een diamond cutter geprobeerd op marsepein...het was een drama! bij jou is het echt mooi gelukt!

Nee, met marsepein. Het was de 2e keer dat ik 'm gebruikt heb. De 1e keer was echt drama, nu heb ik m'n man tegendruk op de taart laten geven en harder geduwd. Van iemand op het forum kreeg ik de tip om bij het verplaatsen voorzichtig het profiel te "voelen" met de cutter voordat je 'm er weer goed in zet. Dat werkte goed, al ben ik nog niet helemaal tevreden. Nog flink oefenen dus ;-) (dus nog meer taarten bakken...rot hoor! :+  )

Bedankt voor jullie reacties en felicitaties!!!

De taarten waren heerlijk! Ik ben geweldig verwend met mooie taartcadeaus die ik snel ga uitproberen ;-)

9

Echt chique!
Mooi door zijn eenvoud!

10

een hele mooie taart..en dat strikje...zien we nie eens hihihi toppie gedaan hoor..hier staat zon taart ook nog op mn lijstje van to do