1 Laatst bewerkt door Ivy84 (05-11-2011 10:58)

Onderwerp: Even wat hulp bij witte chocolade botercreme!!

Haaaai Allemaal,

Ik heb gisteravond en vanmorgen mijn twee 15 cm kapsels gebakken en die staat nu in de vriezer te wachten tot morgen, ga dan twee taarten maken om te proeven (merendeels voor de vulling) ...

Taart 1: Amaretto botercreme met bitterkoekjes
Taart 2: Frambozen bavoires met witte chocolade botercreme

En over taart nummer 2 heb ik een vraag, heb toestraks veel gezocht op het forum maar er zijn teveel verschillende manieren om het te maken en nu ben ik helemaal in de war  :nooo 

Ik heb in huis: botercreme mix van funcakes, 250 gram roomboter, 2 repen a 75 gram witte chocolade en een pot witte chocolade pasta. Dusssss wat kan ik het beste doen en hoe, de repen gebruiken of de pasta, moet er wel of geen slagroom in ?

Ga zo naar een tapas workshop en daarna wil ik nog even de vergeten boodschappen doen en dus kijken hoe ik dit het beste kan doen, hoop dat jullie me willen helpen !!

Bedankt alvast en wens jullie een fijn weekend!

Liefs Ivy

2

Re: Even wat hulp bij witte chocolade botercreme!!

Ik maak de witte chocolade creme altijd met gesmolten repen, even laten afkoelen en dan door de botercreme.
Vind ik persoonlijk lekkerder dan pasta, maar dat kan ook hoor.
Ik doe meestal rond de 150-200 gram er in.
En geen slagroom. Gewoon de mix aanmaken zoals op de verpakking staat.

Succes en veel plezier bij je workshop.

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

3

@ Iris, bedankt, mijn weekend staan helemaal in het teken van eten  :o  eerst tapas en morgen twee taarten maken ;)

Maar nog even een vraag, de chocolade laat je smelten en maak je wel alvast de hele botercreme dus eerst kloppen zonder mixer, uur laten staan, dan boter erdoorheen en pas DAARNA de gesmolten chocolade erdoorheen mixen?

4

Ivy84 schreef:

Maar nog even een vraag, de chocolade laat je smelten en maak je wel alvast de hele botercreme dus eerst kloppen zonder mixer, uur laten staan, dan boter erdoorheen en pas DAARNA de gesmolten chocolade erdoorheen mixen?

Dat is precies zoals ik het maak ja.

Ik droom zelfs over taart!

5

Ik maak het eigenlijk nog simpeler. Ik maak eerst 1op 1 botercreme. Dus 250 gr boter en 250 gr poedersuiker (ik houd niet zo van zoet, dus ik doe voor prive 150 gr poedersuiker)
Daarna doe ik er 250 gr gesmolten, wat afgekoelde witte chocola doorheen. Dit kun je direct op de taart smeren en daarna laten staan, want het wordt heel stevig!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

6

danielle schreef:
Ivy84 schreef:

Dat is precies zoals ik het maak ja.

Zo doe ik het ook altijd  :D

walking on buttercreamclouds .....

7

Kun je hier zonder problemen ook me afsmeren?

Meiden, onwijs bedankt  :thumb:

8

Hier was ik naar op zoek. Maar ga voor mijn zoon pusch ups maken kan ikdit ook tussen de lagen doen? Of wordt het daar te stevig voor?