1

Onderwerp: Poeh, effe schrikken geblazen!

Heb ik net een aantal oude topics gelezen over het invetten van de bakpan en ook als je biscuit er niet uit wilt, vooral niet met een scherp mes losmaken, wil je geen krassen in je pan, gebeurt mij net bijna ook dat mijn biscuit er niet uit wilt!

Wel netjes de bakpan ingevet en de binnenste rand na geveegd en zo maar
niet met bloem bestoven.
Net uit de oven gehaald en ook een heel vel los van de bovenkant gelaten.
Nou ja, dat wordt toch de onderkant, dus lekker laten zitten.
Maar toen.... wilde mijn biscuitje er niet uit!
Oh oh! Dus heel voorzichtig met een plastic spatel de randen losgemaakt en heel veel geklopt op de bakpan en ja! Hij kwam er heel uit! Gelukkig maar.
Maar moet je nou wel of niet bestuiven?
Ik had trouwens vloeibare bakboter gebruikt, had geen bakspray.
Hij staat nu lekker af te koelen met bovenop even de bakpan zodat de bolling aan de onderkant plat wordt.

Groetjes Louise

2 Laatst bewerkt door Ellen Lagas (03-11-2011 12:21)

Re: Poeh, effe schrikken geblazen!

als je de taart 10 minuutjes op zijn kop laat staan , laat die makkelijker los uit de bakpan

Taart groetjes Ellen

3

idd, de taart krimpt altijd een beetje, kwartiertje is genoeg of zo.
daarna op zijn kop op een rooster zetten.
over bloem weet ik niks.. gebruik alleen maar bakspray.

4

Oh gelukkig!
ik ging al twijfelen aan mezelf en ik was gewoon een beetje ongeduldig dus!

Groetjes Louise

5

Met bakspray heb je geen bloem nodig, als je boter gebruikt wel. Tenminste zo werkt het bij mij!

Ik vet mijn vormen altijd in met gewone olijfolie en op de bodem leg ik bakpapier, dit ook omdat dan het bisquit er altijd goed uitkomt.

7

Ik doe op de bodem bakpapier en de randen gewoon met boter maar verder niet bestuiven en het laat gewoon goed los.

8

Ik gebruik vloeibare boter en dan even bestuiven. Meteen uit de oven biscuit storten. Laat altijd goed los.

9

Biggeltaart schreef:

Ik gebruik vloeibare boter en dan even bestuiven. Meteen uit de oven biscuit storten. Laat altijd goed los.

He plaats genoot,ik doe het bijna zo allleen gebruik  ik boter uit kuipje,even bestuiven en hij floept er zo uit.Nooit problemen mee gehad,bakpan is ook zo schoon.

10

Ik doe wel bakspray met bloem en mijn biscuits rollen altijd super makkelijk de bakpan uit.

~ Never waste a good crisis... ~

11

Ik vet met gewone boter in en daarna bestuif ik met bloem en ik heb echt nog nooit problemen gehad dat ie er niet uit kwam. Sterker nog, als ik de vorm uit de oven haal en ik schud even, zie je de taart er gewoon los in zitten.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

12

Ik doe ook met bakspray

Laat even met pan en al afkoelen en dan omdraaien

Floept er zo uit ..  :D

13

ik vet in met crisco, kapsel komt altijd goed los.

14

Ik vet mijn bakpan altijd in met vloeibare boter, even met het kwastje heen en weer...verder niets.... :nooo
Uit de oven neerzetten en doe ik gelijk de glazen broodplank erop en eraf. Daarna 5 minuutjes in de bakpan laten staan.
Omkeren, schudden en op een taartrooster storten en daar verder laten afkoelen.  :)
Succes!