1

Onderwerp: Cake Pops met Fondant Glazuur??

Heel vaak krijgen wij dames (en heren) in de winkel die cake pops willen gaan maken. Ze hebben vaak al het boek van Bakerella, of lezen het inkijkexemplaar dat wij hebben liggen. En komen dan met de vraag over Fondant Glazuur...

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het altijd afraad om dat te gebruiken, maar meer om dat het mij niets lijkt, die mierzoete bijna siroop door je cake heen. Echter wil ik liever met echte feiten/ervaringen komen.. maarrrr geen zin (tijd) om dat zelf te ondervinden zeker omdat ik er al bijvoorbaat van gruwel om zo iets mierzoets te eten (ik vind glace's ook al zo zoet)

Ik raad mensen meestal aan om Monchou of botercreme te gebruiken, waarbij Monchou mij zelf het lekkerst lijkt.

Zijn er hier dames die het recept met fondant glazuur hebben uitgeprobeerd? Was het makkelijk werken (ook denkend aan het kneden en draaien van de balletjes) Was het wel lekker?

Thanks!!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

2

Re: Cake Pops met Fondant Glazuur??

Weet je wat mijn antwoord altijd is? Dat is een kromme vertaling van het woord "Frosting". En da's echt geen fondantglazuur... ;)

Maar da's geen antwoord op je vraag, want ik heb het nooit geprobeerd (raad het ook altijd af :+ )

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ohh zou dat het gewoon zijn... dat de vertaling niet klopt!..  :grr: Niet bij stil gestaan!

Hmm frosting van Duncan Hines zou dus ook een optie zijn, alhoewel die ook mierrrr zoet is  :+

Thanks M!..

Natuurlijk ben ik ook nog opzoek naar dames die dat wel hebben uitgeprobeerd  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Bommeltje schreef:

Hmm frosting van Duncan Hines zou dus ook een optie zijn, alhoewel die ook mierrrr zoet is  :+

Maar die heb ik dan wel weer uitgeprobeerd, of eigenlijk was dat de Betty Crocker frosting, maar die lijken volgens mij wel veel op elkaar? in combinatie met stroopwafelcake was dat echt smullen :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door inge h (07-08-2011 09:33)

Ja ikke maar ik hou ook erg van roze koeken  :lol:  :lol:
Met de choco eromheen vond ik ze wel meevallen en ze zijn ook allemaal lekker gesmikkeld en goed gevonden.
Alleen laatst met vanille candy melts eromheen was het te zoet, zelfs voor mij.

Volgens mij heeft iemand het zelfs met jam gedaan en ook chocopasta dacht ik gezien te hebben.

Het blijft een plakzooi hoor dat balletjes draaien, net of je met veel te nat gehakt aan het werken bent ;)

Maar in het engelse boek (heb ik) staat ook een roomkaas variant, lijkt me persoonlijk ook heel lekker dus die is voor een volgende keer.
Wel heb ik met de yellow cake minder vanille erin gedaan, ook een idee.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

6 Laatst bewerkt door wensTaart (07-08-2011 09:41)

In april probeerde ik de cake-pops uit nadat ik de Engelstaige versie had uitgeplozen. Zonde dat de vetaling zegt dat het glazuur zou zijn... De 'frosting'die ze daar gebruiken is botercreme. Die kun je dus in iedere smaak toevoegen die je maar wilt. Je gebruikt die om de cakekruim te binden zodat je er balletjes van kunt rollen, (formaatje grote bitterbal) die leg je dan voordat je ze gaat dippen in de chocolade even in de vriezer want dan stolt je chocolade er snel en mooi glad omheen. lollistokje wel nog draaiend aftikken voor weglopende druppels.
vaak maak ik van wat biscuitresten die ik te veel bak en de botercreme die ik nog heb nog even wat cake-pops...Succes en smul ze!  :P  Suzanne

voortaan wensen met een Taartje i.p.v. een kaartje... door wensTaart

7

Gisteren inderdaad twee maal dezelfde vraag gehad :Y De vertaling is inderdaad niet echt handig, echter, 1 van onze klanten meende de fondantglazuur te gebruiken als `bekleding´. Dus in plaats van de candy melts. Dit zou wel moeten kunnen, toch?
Ik geef m.b.t. de crème die door de kruimels moet komen altijd het advies om datgene te pakken wat je zelf het lekkerste vind.....botercrème, of pasta, of speculoospasta, of de kant en klare decorating icing van Wilton, of.....

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

8

Thanks Ladies.. Ben erg blij met alle aanvullingen!
Ik had zelf al wel een keer cake-pops gemaakt, maar om echt te adviseren is deze extra info echt heel welkom  :Y

9

Het frosting recept is wel veel zoeter dan botercreme volgens mij.
Ik heb een keer vergeleken en kan me herinneren dat ik het frosting recept zo weinig boter vond hebben in tegenstelling tot 'onze' botercreme.
Maar het is al weer een tijdje geleden dat ik dat laatste gemaakt hebt ;)

mmm deze schiet nu in mijn hoofd
chococake met  speculoospasta in pure chocolade met speculoos\choco hagel  :9
..... 't is toch een beetje laat om nu nog te gaan bakken ... toch ....
;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

10

Helemaaaaaal niet :D

Ik heb ooit van dat glazuur uit een zak gebruikt (van Ballina??): wat een plakzooi om mee te rollen en dan ook nog eens niet te vreten - zelfs voor deze voormalige suikerjunk veeeeel te zoet!
Doe mij maar gewone 1:1 bc, zonder vanille maar wel evt met witte chocopasta en een snufje kaneel ofzo. Of met speculoospasta, of light jam (al kunnen de candymelts daar niet zo goed tegen).

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

11 Laatst bewerkt door Pietje (25-10-2011 21:40)

Hey,
Hier een beginnnende cake popbakster.

Er werd tegen mijn gezegt dat ik glazuur moet kopen. Ik dacht ken poedersuiker ook (beetje water erbij en dan door de kruimels heen)
Nu begrijp ik van jullie dat ze mierzoet worden??
Ja dat zou ik eigenlijk niet willen. Wil graag dat de kinderen de tanden behouden  :lol:

Maar chocopasta, speculoospasta, boterchreme is dus een goed alternatief??

Ik gooi hem nog even omhoog :)

12

iemand ervaring? Joehoe!!http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley4146.gif

13

Pietje schreef:

iemand ervaring? Joehoe!!http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley4146.gif

ik was al even niet op het forum, maar zie dat je nog (bijna) geen reacties had... bij deze mijn tip:

om de biscuit-cake-kruimels te binden heb je iets smeuigs nodig met een smaakje dat niet té nat is. het is dus maar net wat je smaak is. als je ze met botercreme doet, heb je er ook echt maar weinig botercreme voor nodig.
de bollen zijn als het ware een soort bitterballen en moeten een beetje 'vast' zijn omdat ze anders niet op het stokje blijven zitten.
ik hoop dat je hier iets mee kunt...
groetjes en succes, Suzanne

voortaan wensen met een Taartje i.p.v. een kaartje... door wensTaart