1

Onderwerp: Ervaringen Clatronic KM3400

Zit het hele forum door te spitten naar antwoorden en advies. Ik wil een keukenmachine aanschaffen. (wie niet haha)
Gebruik nu die van mijn moeder de moulinex masterchef duotronic 700 maar kan er niet meer dan 4 eieren in doen om een goed beslag te krijgen.
Nu zag ik de clatronic 3323 bij de Neckerman. Mooi prijsje 109 euro en recensies wel goed.
1000 Watt en alles erop en eraan.
Ik googlen en nu vond ik een KM3400. 1200 watt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan geen reviews ed vinden.
Is hoe hoger de wattage hoe beter?
Ook kan ik niet vinden of er een spatdeksel bij zit.
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Re: Ervaringen Clatronic KM3400

Dit weet ik niet, ik volg deze topic dan ook..

3

Helemaal niemand?! :nooo

4

Ik heb deze en bevalt mij heel erg goed. Degelijk materiaal! Alleen niet zo geschikt voor kleine hoeveelheden, maar dat is bij de meeste zo.
Had deze gekocht als proef, om misschien later een duurdere te kipen, maar dat wil ik niet meer.

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

5

same here...ik blijf mijn clatronic (tenminste totdat hij overlijdt en misschien ooit een kennie maar die zijn stukken duurder)

idd voor kleine hoeveelheden niet echt geschikt maar biscuit wordt bij mij super luchtig

mijn max wat ik zelf gemaakt had was biscuit met 6 large eieren en geen probleem

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

6

Bedankt voor de reacties.
Zou de 1000w zwaar genoeg zijn voor brood? De 1000w is namelijk al wat langer op de markt en er zijn meer ervaringen bekend. De 1200w is er nog niet zo lang dus ook weinig ervaringen. Zie dit topic maar.
Een kapsel van 2 eieren lukt dat ook met de clatronic?
Sorry voor al die vragen maar eentje bekijken gaat niet. Hier in de buurt worden ze niet verkocht. Moet het dus echt van jullie ervaringen en recensies van internet hebben. En aangezien het toch een grote uitgave is voor mij, wil ik natuurlijk de beste voor zo min mogelijk geld(net als velen als je het zo leest). Iedereen alvast bedankt!

7

Volg dit topic even met jullie mee. Wil ook een keukenmachine en zag deze ook staan bij de Wehkamp. Lees wel recencies dat hij veel lawaai maakt. Wie heeft deze en maakt hij inderdaad zoveel lawaai.

Life is a CupCake, Enjoy every bite

8

Alle keukenmachines maken lawaai. Ik zet m 10 min aan en ga even wat anders doen. Of deze voor brood geschikt is weet ik niet, heb dat niet geprobeert. Heb de 1200 watt. Neem aan van wel, omdat het er ook bij staat en ook pasta deeg endergelijke

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

op marktplaats staat een advertentie "partyverhuur"die verkoopt die machines ook.volgens mij goedkoper dan bij de wehkamp

10

Bedankt voor jullie reacties.
De Neckerman heeft alleen de 3323. Via internet kom je bij de 3400. Het nadeel is dat via Neckerman je 5 jaar garantie krijgt. Via internet 1 jaar. Op marktplaats is de clatronic net zo duur ongeveer maar er zit veel Bomann tussen. Die is wat goedkoper, ziet er hetzelfde uit alleen de naam is anders. Ik kan er geen ervaringen/ recensies over vinden dus ben daar een beetje huiverig over.
Daarom eigenlijk ook een beetje mijn vraag. Als de 3400 wel brood kan doen en de 3323 niet dan is de keuze makkelijk voor mij, maar ja heb daar nog geen duidelijk antwoord over gekregen. Bij de beschrijving van beide staat dat het kan maar ja wil graag ervaringen van mensen die hem regelmatig gebruiken horen.
Dat ie lawaai maakt maakt me niets uit. Staat toch apart dus deur dicht klaar. Lawaai maken machines toch.
Ik bak echt niet elke dag brood maar zo af en toe leek mij wel lekker.

11

Heb de advertenties gezien van partyverhuur. De 3323 is 120 euro bij ze. Heb nog een andere gevonden in Enschede/ Almelo/Oldenzaal. Voor 89,95 maar ja ik woon daar niet in de buurt. Levering is ophalen.

12

ik heb nu sinds 1 jaar de Clatronic KM2718, gekocht via outletplanet.
ik ben ook erg tevreden qua prijs kwaliteit

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

13

Nog 1 laatste vraag. Ik zag dat de 3323 een spatdeksel had en de 3400 een klein spat schildje. Is dit voldoende of is een spatdeksel raadzaam. Wil mijn keuken er niet helemaal onder hebben zitten mocht ik er eerst iets vloeibaars in de kom moeten.
Iedereen bedankt voor alle reacties. Ik heb bijna het geld bij elkaar en ga mezelf trakteren voor sinterklaas en kerst op 1 van deze keukenmachines. Ben er nog niet helemaal uit welke maar de 3323 vind ik mooier en heb je 5 jaar garantie. Waarschijnlijk ga ik deze nemen. Maar ja niets is zo veranderlijker dan het weer en ik :s

14

Ik heb de 3323, ik ben er zelf erg tevreden mee!
Met kerst hebben we ook het deeg van de kerstbroden er mee gemaakt, kon ie goed aan.

15

Nou de knoop is doorgehakt. Mede door mijn man. Die wilde hem mij cadeau doen :D
Had verwacht dat hij zou zeggen dat het onzin is maar nee hoor!! Moest hem wel beloven dat ik lekkere cakes ga bakken. Maar natuurlijk schat!! Nu maar al te graag!!!!
Ik heb de 3323 besteld bij Neckerman. 5 Jaar garantie dus tijd genoeg om hem uit te proberen. Alleen jammer dat hij tijdens het bestellen ineens niet meer op voorraad was. Levering binnen 2 weken. Ben benieuwd!!!

16

Ik heb ook de clatronic met 1000 wat en ben er heel tevreden over. De spatdeksel vind ik met name erg handig tegen opstuivend poedersuiker en bloem  :D

17

ik heb nu de clatronic 1200 w vandaag binnengehad! kreeg helemaal vlinders in me buik! hahha
nu aan het uitproberen met de kinderen, maar de muffinmix is nog erg klonterig , iemand idee hoe dat komt?

18

ik heb ook de clatronic gehad en hij begaf het na 3 weken... :s
terug gestuurd en toen maar een kennie opgehaald!!
die doet het nu al maanden als een tierelier!!!! :Y

19

Welke clatronic heb jij gehad Ilse82?

20

Hier nog een mee lezeres,

Ook ik heb de Clatronic gevonden en was benieuwd hoe deze is. Volgens de meeste recensies komt ie over als een Kennie maar dan van duits fabricaat. Ik heb prijzen gezien van 90 en 120 € En was iid benieuwd of dit het geld waard is. De oordelen zijn hier wisselend dus denk dat het toch ieder zijn eigen gewenning en smaak is.

Ik wacht nog even de reactie van Maik af. Was tenslotte ook zo'n twijfelaar en ben benieuwd hoe de reactie van Maik is

Groetjes Diana

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

21

Oh spannend!!! Heb de track and trace code binnen. Wachten tot na 20.00 uur en dan hopelijk kan ik het pakketje volgen. Misschien morgen binnen!!
Heb de broodbakmix al binnen en moet voor vrijdag een taartje maken dus het is ze geraden  :)
Ik hou jullie op de hoogte!

22

Ja hoor heb ik weer. Waar ik al bang voor was is gebeurd. Kreeg een Bomann. De clatronic was niet leverbaar. Deze was precies hetzelfde.
Nou ja geprobeerd en 4 min. later een kabaal en stank en ik kreeg met geen mogelijkheid de machine uit. Niets reageerde. Ik schrok me rot en dacht die gaat me ontploffen. Stekker eruit en weer gebeld  :mad:
Heb de machine teruggedaan en geen nieuwe meer besteld. Wil een Clatronic. Hoef gelukkig niets te betalen omdat hij defect is. Moest er ook nog bij komen.
Heb hem nu bij Megapool besteld. Eerst gebeld om te vragen of ie er was. Ze vertelde me dat wat er op de site staat geleverd wordt.
Ben benieuwd. Weer een week wachten. :(
Is de keukenmachine bij megapool 3 euro duurder geworden in 2 weken. En bij megapool 2 jaar garantie ipv 5 bij neck. Maar neckerman nee nooit meer.
Ik hou jullie op de hoogte!

23

tsjong, vind het belachelijk dat ze zomaar een ander merk sturen...je hebt een CLATRONIC bestelt en geen BOMANN....

ik ben trouwens erg te spreken over mijn clatronic!

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

24

Ik heb sinds 2 jaar een Clatronic 1000 Watt.
Gekocht bij de Makro voor ongeveer 100 euro.
Hij maakt heel veel herrie, zeker vergeleken met een Kennwood.
Ook vind ik dat de mengarm/garder slecht alles mengt. Ik moet de machine geregeld uitzetten en met de hand het beslag van de rand schrapen.
Maar misschien is dat normaal? Of doe ik iets fout?
Ik ben van plan een andere mixer aan te schaffen.

Groeten,
Marian

25

Nou heb hem binnen!!! Het is de goede. Heb gelijk een brooddeeg gemaakt. Jeetje wat mooi. En wat een verschil met de Bomann. Veel stiller en soepeler. Ik vermoed dat de Bomann al kapot was.
Ga vanavond of morgen maar even een biscuit proberen.
Heb geen last gehad van meel wat achterblijft maar ja na 1 keer gebruiken kan ik dat nog niet goed beoordelen.
Qua geluid maakt hij veel minder herrie dan mijn vorige (geleende) keukenmachine.
Ik wil iedereen bedanken voor hun mening/ ervaring.