Hoi Collega Bakkers, op het forum,
Dank voor jullie reacties, ik wilde cakepops maken voor mijn zoon, als traktatie op school (met dank aan mijn schoonzus die hem een boekje heeft gegevens over het maken van die cakepops). Het moesten tijgerkoppen worden, dus idd een gedetailleerde beschildering. Volgens de instruktie zou dat moeten met cacao boter. Van Americolor heb ik niets meer vernomen. Witte cacao boter kan ik wel aankomen maar ik had bedacht het verven te doen met witte chocolade (ook niet veel anders dan cacaoboter) en donkere chocolade. Maar uiteindelijk heb ik een wit en een zwart verfje gemaakt van fijne kleurpoeders (Rainbowdust) in een alcoholhoudend oplosmiddel. Het werkte beter dan ik had verwacht, ik hield er rekening mee dat de waterbasis en de vetbasis elkaar zouden afstoten. Maar ik kon tevreden zijn met het eindresultaat. Na het drogen verder van afblijven en dan gaat het best goed. Na deze ervaring denk ik dat Americolor ook wel goed werkt. Maar ik had de tijd niet meer om dit in huis te halen. Ik houd ook wel van werken met een gewoon kwastje. Dat gaat me goed af.
Met het smelten van de candymelts had ik ook geen eerdere ervaringen, ik had verwacht dat ik niet tegen problemen aan zou lopen. Maar het spul bleef te dik, ik kon de pops er niet goed in wentelen. Het is na het smelten lang niet zo vloeibaar als chocolade. Na een verdunning met wat Crisco (wat ik natuurlijk ook net niet meer in huis had) was het prima.
Ik kan het onderwerp sluiten.