1

Onderwerp: Mijn botercreme schift...!

Hallo allemaal,

Intussen is de zak botercrememix (gelukkig!) bijna leeg maar ik heb er heel wat mee te stellen gehad. En ik ben benieuwd of iemand me antwoord geven kan.

Ik heb een zak botercrememix die al vanaf het begin niet lekker ging: klontjes erin die ik er niet uitgezeefd kreeg. Dus elke keer ging er 15 gram aan keiharde klontjes de vuilnisbak in. Een paar weken terug ging ineens de botercreme schiften, dat had ik nog nooit meegemaakt! Kan iemand vertellen hoe dat zou kunnen? Zou dat te maken kunnen hebben met de botercrememix?

Ik ben wel erg benieuwd wat jullie denken. En ook hoe jullie over de botercrememix van FunCakes denken, want die heb ik nu (=nieuwe zak).

Groetjes Linda

2

Re: Mijn botercreme schift...!

ik heb eigenlijk nooit problemen dus daar heb je niks aan
maar wat ik merk dat als ik fruit gebruik dan schift hij ook

er is een manier mits je niet te veel gemaakt heb om hem uit de schift te halen moet je ff googlen weet ik zo ff niet ik dacht wat warm water

3

Schiften komt vaak door temperatuur verschil in ingredienten. Dus wanneer niet alles op kamertemperatuur (gelijk temperatuur) is gaat je bc schiften. Dat heeft niets te maken met de mix.

Maar harde klontjes die je re niet uit kan zeven heb ik nog nooit gehad. Maar schud je alleen aan de zeef? Ik zelg druk de mix met een lepel door de zeef.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

ja precies dat doe ik ook met een lepel
en het komt inderdaadt bijna altijd door temperatuur

ik heb eens (in het begin) een bc gemaakt met verse aardbeien nou dat gaat dus niet kon ik zo weg mieteren te veel vocht helemaal in de schift zag er ranzig uit

5

Geen probleem, gewoon door mixen gaat het weg

Veel taart plezier

6

Veel taart plezier

7

Veel taart plezier

8

Heb wel eens aardbeistukjes door de meringué botercreme gedaan net voor net vullen van de biscuit en dat is gewoon goed gebleven. Zelfs na 5 dagen in de koelkast nog steeds niets aan de hand.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

9

Ik heb ook wel eens last gehad van schiftende botercreme (ai, dat klinkt vies  :s ). Maar tegenwoordig zet ik de kom met botercreme dan in een pan of bak met warm water, en blijf ik de botercreme mixen tot hij weer heerlijk romig en smeuig is. Succes!

10

het ligt er wel een beetje aan hoeveel je maakt bij een hele kom vol lukt het niet meer
maar warme bak eronder  is de beste oplossing

11

Bedankt voor de reacties. De klontjes heb ik ook met een lepel, met m'n duim proberen door de zeef heen te drukken maar ze waren gewoon knoephard!

Ik heb nu hele lekkere botercreme, FunCakes. Smaakt echt heerlijk vind ik dus ik hoop dat ik met deze zak geen problemen krijg. Ik snap namelijk niet wat ik de laatste keren anders heb gedaan dan aaaaalle andere keren ervoor.

Maar ik begrijp dus goed dat je schiftende botercreme weer kunt ontschiften (is dat een woord???) door 't in een bak of pan warm water te zetten en door te mixen? Als (hope not) het ooit weer gebeurt, ga ik dat zeker proberen!

Bedankt!

12

JPS schreef:

Heb wel eens aardbeistukjes door de meringué botercreme gedaan net voor net vullen van de biscuit en dat is gewoon goed gebleven. Zelfs na 5 dagen in de koelkast nog steeds niets aan de hand.

Gr,
John.

MBC 5 dgn in de koelkast  :nooo (eiwit)

Maar idd kan je schiften proberen te verhelpen door als het om een koud iets gaat in warm water zetten. Als het om iets warms gaat, lepel koude vloeistof erbij.

Echt door blijven mixen en dan komt het goed!

Groetjes P@trici@