1

Onderwerp: Cricut Craft Room!

Het antwoord van Provocraft op SCAL en andere illegale programma's kon natuurlijk niet uitblijven  ;) Het heeft een paar maanden als test gedraaid maar is nu voor iedereen beschikbaar..

Wat kan het programma:

Op je scherm alle afbeeldingen bekijken zoals ze op je mat komen

Welden: letters, afbeeldingen met elkaar versmelten zodat ze als 1 afbeelding worden gesneden

Instellen van de grote van de afbeeldingen, en meerdere afbeeldingen tegelijk zodat je precies kan zien waar de cricut gaat snijden. Het zal je niet meer overkomen dat je cricut begint te snijden en op plekken snijdt waar geen fondant meer is.

roteren, spiegelen, cursief de afbeeldingen veranderen

Alle cartridges van Cricut zitten er in, je kunt alle afbeeldingen bekijken en uitproberen (op je scherm) en zo beslissen of een cartridge de afbeeldingen bevat die jij graag hebben wil.

De cricut besturen vanaf Craft Room, je gebruikt behalve de instellingen speed en pressure niet meer het toetsenbord op je cricut maar vanaf je laptop/pc

Het uiteindelijke snijden van afbeeldingen lukt alleen als je afbeeldingen hebt geselecteerd waar je ook de cardridge van hebt.

Afbeeldingen opslaan in je bibliotheek, heb je een bepaalde naam, of rand gemaakt, dan kun je dat ontwerp opslaan en later nog een keer terug halen.

Digitale cardriges, veel cardriges zijn nu digitaal verkrijgbaar, ze worden opgeslagen in Cricut Craft, sluit je laptp/pc aan op de cricut en je kunt ze direct gebruiken. (Ik ben alleen nog even aan het uitvissen waar je die kunt vinden/aanschaffen)

Er zijn veel dingen in Cricut craft room die ik nog uit moet vissen.. Maar wellicht dat er anderen zijn die nog aanvullingen hebben.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

2

Re: Cricut Craft Room!

ja echt helemaal super!!! ik heb hem ook geïnstalleerd. Je krijgt bij je cardriges z'n papiertje altijd met een code voor op de site, zou dat de bevestiging zijn dat je de cardriges hebt en dus kan gebruiken bij de craft room? ik ga zo eerst kinderfeestje geven en daarna weer lekker freubelen!!!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

3

zijn hier ook kosten aan gebonden??
Om het te gebruiken

Live life to the max!!!!

4

Ik lees mee!

5

AssieBassie schreef:

zijn hier ook kosten aan gebonden??
Om het te gebruiken

Nope.. is geheel gratis!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

taartschuur schreef:

ja echt helemaal super!!! ik heb hem ook geïnstalleerd. Je krijgt bij je cardriges z'n papiertje altijd met een code voor op de site, zou dat de bevestiging zijn dat je de cardriges hebt en dus kan gebruiken bij de craft room? ik ga zo eerst kinderfeestje geven en daarna weer lekker freubelen!!!

ahhh.. ok,.. ehhh Ik duik even mijn kasten in om naar dat papiertje te zoeken :)

7

Kan je nu nog steeds bestanden van het internet downloaden en dan invoeren in cricut craft room of kan je alleen maar met je cartridges werken in cricut craft room?

8

Je kunt alleen met cartridges of digitale cartridges werken, het programma waar jij naar verwijst is door de rechter verboden.

9

oh nee ben ik weer ilegaal bezig hihi. Maar dank voor je antwoord!

10

dank je voor de tip, wat is de link om hem te instaleren? Ik kom niet verder dan inloggen op de site

Moet je altijd internet hebben?

groetjes, Diana

11

Je moet je eerst registreren op de site http://www.cricut.com/craftroom/   Maak een account aan en ga dan naar

http://craftroom.cricut.com/betaprogram/

Omdat alle afbeeldingen via internet worden binnen gehaald, heb je inderdaad altijd internet toegang hebben.  :Y

12

Oh Bommeltje ik ben toch steeds zo blij met jouw adviezen en tips voor de Cricut Cake.

Dank je wel!

Groetjes Jannet
(Ik zat bij Alan Dunn in Alphen naast je)

13

Bommeltje schreef:

Je kunt alleen met cartridges of digitale cartridges werken, het programma waar jij naar verwijst is door de rechter verboden.

Misschien in Amerika, maar hier in Nederland zeker niet hoor.

14

Natuurlijk hartstikke nieuwsgierig en heb het programma gedownload. Alleen heb ik mijn cricut nog niet eerder aan de laptop gehad. Kan ik dat zomaar doen of moet ik eerst dan ook nog wat downloaden voordat ik hem aan de laptop zet. (dacht met mijn printerkabeltje te doen)

15

Tompouce schreef:
Bommeltje schreef:

Misschien in Amerika, maar hier in Nederland zeker niet hoor.

Ook in NL  :Y
Hang je cricut maar eens aan je laptop en draai een update, geheid dat je SCAL niet meer kunt gebruiken.

16

ik mocht m ook op proef proberen, alleen krijg ik m niet aan het printen... weet jij hoe dat werkt?

17

Kan het niet zo zijn dat het programma op zich niet verboden is, maar dat het in de update niet meer te gebruiken is met de Cricut?
Klein detail ;-)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

18

Schijnt een rechtzaak geweest te zijn Provocraft vs SCAL en dat Provocraft heeft gewonnen... Iets met copyrights.. en kan ze geen ongelijk geven (al heb ik wel SCAL gehad...)

Hetzelfde geldt voor MTC..

19

Barbaral schreef:

ik mocht m ook op proef proberen, alleen krijg ik m niet aan het printen... weet jij hoe dat werkt?

De cricut cake kan niet printen..  :nooo

20

ik krijg telkens het bericht nadat ik hem in die mode heb gezet om mijn firmware te opdate to be compatible with cricut craft room unable to detect which cricut device is connected. Please select proper device. En als ik dan cricut cake keus doe dan herhaalt ie die vraag telkens.
Firmware kan ik niet vinden en doet ie ook niet uit hem zelf.
Onderhand krijg ik mijn cricut niet uit die mode en is het scherm zwart en valt mes naar beneden. Ook de toetsen kan ik in de mode niet gebruiken.
Heb reset gezocht op google en die stappen hebben we nu gevolgd.
oeh shit ik vrees het ergste en wat dan? heb hem gekocht hier bij vraag en aanbod........

En het leek zo'n leuk programma en was snijklaar

21

Bommeltje schreef:
Barbaral schreef:

De cricut cake kan niet printen..  :nooo

ehm ja, dat weet ik, ik geloof dat ik niet helemaal goed bij mijn hoofd ben,  :D ik bedoel ook snijden  :o

22

Wat ik er tot nu toe van heb begrepen na flink googelen is dat de cricut cake nog geen firmware heeft. Dus als je device moet selecteren hij nooit de cricut cake herkent in het programma en je daarom de expression moet selecteren. Dat te hebben gedaan blijft het hier bij mij nog hangen halverwege de update mode en gaat niet verder met updaten.
Wat heeft dat tot gevolgen; dat de cricut cake in je update mode blijft hangen met een zwart scherm en alleen de functie toetsen groen en de aan/uit knop groen. Het mesje flikt met een grote bonk omlaag en je cut knop werkt ook niet meer wat erbij mij met hoofdletter K uit kwam.

Leuk proggie Bommeltje maar hoe krijg ik mijn cricut cake nou weer uit die firmware update mode zodat ik hem weer normaal kan gebruiken?

23

Ik weet het niet Smarianne, bij mij herkent hij hem gewoon

24

Heb je Provocraft al een mail gestuurd?

25

Ik heb Provocraft net een mail gestuurd met jouw uitleg..
Hopelijk heb ik in de ochtend al antwoord voor je aangezien die nu nog wel wakker zijn