1

Onderwerp: advies keukenmachine

Goede middag

Ik ben relatief nieuw in het hele zoete bakgebeuren. Wat ik wel veel doe is brood, pizzas bakken en met kerst lekkere kerstkoekjes. Nu ben ik op zoek naar een keukenmachine die het kneden van de deeg overneemt. Uiteindelijk wil ik ook meer cakes en taarten gaan bakken, waarvoor deze machine natuurlijk ook gebruikt zal gaan worden.
Nu heb ik een aantal machines gezien die me wel geschikt lijken.
Ik wil daarom hier vragen of iemand er ervaringen mee heeft. Daarmee bedoel ik met name of deze machines geschikt zijn voor het robustere werk dus het kneden van brood en pizza deeg.
De machines die ik voor ogen heb zijn:

Moulinex Masterchef Gourmet
Kenwood KM266
Bosch MUM 52120

Nu is het zo dat de moulinex en de Kenwood beiden 900 watt hebben dus dat lijkt me beter voor deeg?? Of vergis ik mij daarin??

Wie kan mij advies of tips geven of eventueel nog andere suggesties of aanbevelingen?? Budget tot ongeveer 220 euro.

BVD

2 Laatst bewerkt door djehr (30-10-2011 14:41)

Re: advies keukenmachine

De hoeveelheid watt van een machine is inderdaad wel belangrijk. Hoe meer watt, hoe krachtiger de machine. Ik heb zelf een Kitchenaid Artisan van 300 Watt en daarmee kan ik maximaal 650 gram bloem gebruiken om deeg van te maken. Dus met 900 Watt moet je ver kunnen komen.

Persoonlijk zou ik voor een Kenwood kiezen. Hier op het forum worden veelal de Kenwood (Kennie) machines en de Kitchenaids genoemd als de betere machines..