151

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Hallo meiden een vraagje.

Ik ze nu een paar keer gemaakt, helemaal lekker hoor, maar ik krijg ze niet zo mooi als die van jullie.
Het recept wat hier in het topic staat gebruik ik zowel voor de bodem als ook voor de caramel.
Als cc vorm gebruik ik een vorm van Ikea en doe daar weer vormpjes in......
Om eerlijk te zeggen, ik ben zo jaloers op die van jullie :/

Kunnen jullie me helpen??

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

152

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb siliconen vormpjes gebruikt van de Xenos (dit zijn losse vormpjes) en die werken prima! Je hoeft dan geen papieren cc. te gebruiken. Misschien zit het 'm daarin??
Gewoon volhouden! :thumb:

153

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

kweenie, die van jou zien er prachtig en heerlijk uit! haha, werden de mijne maar zo mooi. ik ga vandaag nog een poging wagen en als het deze keer mislukt nooit meer haha!

wish me luck!

154

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

imanexxx schreef:

kweenie, die van jou zien er prachtig en heerlijk uit! haha, werden de mijne maar zo mooi. ik ga vandaag nog een poging wagen en als het deze keer mislukt nooit meer haha!

wish me luck!

Bij deze: :thumb:
Gaat vast lukken!

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Na al die heerlijke berichten wil ik ze ook gaan maken!
Het water loopt me al bijna uit mijn mond :P

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

156

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Meiden, hoelang moeten ze bakken in een normale maat cc ??

157

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ze zijn echt overheerlijk! Al vele complimenten gehad en de opmerking van "dat kan je ook wel een keer met witte chocola maken en met hazelnootchocola en..." hahaha mijn broertje is fan!

ik ga ook siliconen vormpjes aanschaffen... komen ze echt wel mooier uit!

my favorite cake is.... delicious!

158

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

vandaag proberen te maken!
een ramp!
de koekjes hadden zwarte stipjes,
caramel en boter ging van elkaar scheiden..
hoe kan dit allemaal?

159

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik heb deze vandaag gemaakt ,en echt deze zijn Te lekker
mag wel een slot op de koelkast zetten !  :Y
bij mij kwam er ook een laag olie op de caramel,maar heb gewoon de caramel op de koek gedaan en toen de olie met keukenpapier weggedept.
al met al  grote aanrader  :Y

160

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Marinina schreef:

Meiden, hoelang moeten ze bakken in een normale maat cc ??

Hoi,

Ik heb ze gisteren ook gemaakt en heb de gewone maat cc gelijk gebakken met de mini's. 30min 180 graden, 15 gram per cc en ze waren heerlijk!!!! Denk zelfs dat ik de mini's de volgende keer iets korter bak!!!

Groetjes Sabrina

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

161

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Dank je wel !! 

Heb ik toch nog een vraagje, misschien een beetje simpel van mij maar ik snap het gewoon niet  :nooo

Hoe kan het dat een grote van 26 cm 20 min. op 180 gaat en die kleintjes 30 min op 180 ??

162 Laatst bewerkt door pien1981 (27-10-2011 19:43)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ja dat is een goede!!! :lol:  Ik zou het je niet kunnen zeggen!!!  :nooo
Misschien is dan de bodem wat dunner ofzo...
Ik heb het berichtje van kwebbel gelezen (pagina 5 ofzo) en die gaf dit aan dus vandaar.
Ik had zelf na het proeven het gevoel dat er een beetje een smaakje aan zat tegen het aanbranden aan. Dus denk dat ik de mini's de volgende keer 20 min in de oven doe. Het normale formaat cupcake was met 30 minuten in oven heerlijk!!!

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

163

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Thx  ;)

164

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Had dit topic al een keer gelezen, nu weer helemaal en het recept en alle tips opgeslagen. Het moet er nu toch echt een keer van komen. Smullen.

Wel nog een vraagje waar hebben jullie flexibele mini cc vormen gekocht!

165

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

glinster grijs schreef:

Wel nog een vraagje waar hebben jullie flexibele mini cc vormen gekocht!


Bij de Xenos  ;)

Happy Cake Day!

166

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Bij euroland! 3,- voor 12 stuks

my favorite cake is.... delicious!

167

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

De bodem en caramel staan af te koelen in de koelkast. Straks nog de lemon meringue pie maken. Heb ik eerst wel weer genoeg taart.  :D

Groetjes Jaqueline.

168

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

De taart is klaar en smaakt heerlijk. Hier een paar foto's.
http://img.photobucket.com/albums/v134/countryfan/IMG_3155Website.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v134/countryfan/IMG_3156Website.jpg

Groetjes Jaqueline.

169

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Hoi dames, ik ben gisteren bij de Xenos en Euroland geweest en bij beiden hadden ze wel siliconen cc houders (12 stuks in 1 'bakvorm') maar alleen het normale formaat. Die heb ik wel en ook een houder van Wilton voor mini cc maar daar durf ik dit recept niet zonder papiertjes in te maken (dat krijg je er volgens mij nooit uit!).

Dus misschien heb ik het niet goed begrepen maar ........... met mini cc bedoel die met een bovenkant van ongeveer 3-4 cm (geen zin om het na te meten) de normale cc zijn vlg ong 6-7 cm.
Het lijkt me echt een hapje voor een mini cc maar hoe maak ik ze dan/hoe maken jullie ze dan??????

170

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

@ glinster_grijs

Ik heb ze wel in een siliconen minicupcakevorm van de Xenos gemaakt. Deze is rood, inderdaad een doorsnede per stuk van ca. 3 cm en 12 stuks in 1 vorm.

Ziet er zo uit:
http://www.bakvormenmagazijn.nl/categoryview/product/Mini_muffin_12_c_4e89840b1c6f9.jpg

Maar ik zit net in de folder van de Xenos te kijken en ze hebben ook een flexibele brownies vorm, die zou je hier ook goed voor kunnen gebruiken.

http://xenos.orcbladerfolder.nl/publica … /12/zoomed

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

171

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Bedankt voor je reactie. Dan moet ik met jou voorbeeld nog maar een keer naar de Xenos. Maar ik heb de 'bak afdeling' toch echt goed bekeken. Nu ook maar vragen ik begon namelijk te twijvelen of ik het wel goed had!
Thanks again.

172

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ooh ik heb dit al een aantal x voorbij zien komen, wil ze ook graag maken, maar dan ook proeven, maar ben aan het lijnen :s .

173

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Nog geen mini cc houders van siliconen dus maar in een bakblik gemaakt. Maatk voor de smaak niet uit en die smaak was super!! Top recept en gemakkelijk!

174

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

claudia76 schreef:

Ooh ik heb dit al een aantal x voorbij zien komen, wil ze ook graag maken, maar dan ook proeven, maar ben aan het lijnen :s .

Dan zou ik er niet aan beginnen!!!! Als je er eenmaal een hebt gehad.... ;) om je vingers erbij af te likken!!!!

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

175

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Zou je deze ook in kunnen vriezen??? Het lijkt me erg lekker nl en zou ze alvast voor een verjaardag willen maken!