Onderwerp: Gingerbread HELLUP!!
Ik bestel al een hele tijd spullen via deze site en het bevalt me reuze.
Nu stuit ik dan op een probleem en dan wil ik nu voor het eerst dit via het forum proberen.
Nou, hier ben ik dan, Karin Tóth, 39 jaar en graag wil ik mijn collega's met de kerst en mijn verjaardag iets anders voorzetten.
Dit jaar dacht ik dus aan een 'Gingerbread House'.
Gisteren een testronde gedaan.
TOTAAL MISLUKT! Ik had het volgende recept:
200 gr suiker, 200 gr honing, 3 dl melk, 100 gr roomboter, 1 eetl. bakpoeder, 1 kg bloem, 1 eetl kaneel, 1 eetl. gemberpoeder (de gemberpoeder heb ik vervangen met speculaas/koekkruiden)
De koek vervormde helemaal, werd hobbelig en bobbelig, er kwamen luchbellen in. Heb het deeg een dag in de koelkast gelaten (volgens recept).
Kon er dus geen huisje van maken. Alles in de hete luchtoven op ongev. 170°C. Sommige randen nog zwart. Deeg erg bleek van kleur, niet zo mooi donker zoals ik wel op diverse foto's hier zag.
Heb het zo in de prullebak gemikt.
BALEN!
Wat doe ik fout en hoe voorkom ik de luchtbellen en het aanbranden van de randjes. Ovenstand misschien niet goed, moet het wel op hete lucht?
Ik snap er niets meer van. Heb de neiging om maar gewone koekdeeg te gaan gebruike, koekjes lukken immers altijd, maar ik wil het echte werk.
HELP!!