1 Laatst bewerkt door Eline25 (30-10-2011 23:11)

Onderwerp: orchideeen met stipjes [workshopvoorbeeld]

Naar aanleiding van m'n orchidee-bruidstaarten mag ik dinsdag bij Kwebbeltje een gastworkshop orchideeen geven! Leuk leuk leuk!! :Y Nou leek het mij leuk om ook een ander kleurtje orchideeen mee te nemen, als voorbeeldje... En toen kon ik niet kiezen... Dus heb ik er uiteindelijk, met heel veel zelfbeheersing, maar vier gemaakt...  :lol: (er zijn veel teveel mooie orchideen!) Tja, en toen waren die orchideetjes klaar, en lagen ze daar zoooooo zielig te wezen in de kast! :rolleyes: Als ik 's nachts goed luisterde, hoorde ik ze snikken: wij willen ook op een taart! En laat ik nou TOEVALLIG op de beurs die vreselijk leuke mini-stapeltaartjes-bakvorm van Hipperdepiptaartdesign hebben gekocht! Ze zijn maar 10 cm hoog, en het afsmeren, bekleden en smootheren gaat dus een beetje anders dan bij een normale taart. Ik heb mezelf een challenge opgelegd: hoe kan ik met witte minitaartjes, orchideeen, en verder alleen stipjes van royal icing, toch vier compleet verschillende taartjes maken? Ik vind de uitdaging wel geslaagd, wat vinden jullie ervan? Ik had alleen geen zin om dingen af te meten, dus alles is weer uit de losse pols gespoten en dus niet helemaal netjes... :o

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-L6OU7JXV.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CRUNTU47.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-E7D6HKHK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XDFATL7A.jpg

En het hele zooitje bij elkaar, met wat bloemknoppen:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SY4F3UUU.jpg

Als er interesse is, dan vind ik het leuk om dit (met of zonder taartje) ook als workshop in het illustere Ruinerwold te geven, want.... Mijn man klom gisteren over de bergen taarten-rotzooi de keuken in, brak zijn nek over m'n daglichtlamp, en riep ten einde raad: 'jij moet een atelier!!' Nou, dat vond ik natuurlijk een waanzinnig slecht idee, dus strakjes heb ik m'n eigen taarten-stekkie hier in huis! Jeeee! *spring spring spring* :lol: En mocht iemand haar keukentafel beschikbaar willen stellen voor een gastworkshop, dan kan dat natuurlijk ook!  :Y

2

Re: orchideeen met stipjes [workshopvoorbeeld]

OOooh wat mooi!!!! Ik vind ze geweldig!

walking on buttercreamclouds .....

3

Zeg jij nou echt: het hele zooitje bij elkaar??? Hahaha.
Als het iets niet is, is het een zooitje.
Ik vind ze prachtig!!! Ben hier zoooo jaloers op. Durf alleen maar te dromen dat ik ooit zoiets kan maken.. Echt geweldig!!!!

"Cut my pie into four pieces, I don't think I could eat eight." Yogi Berra

Echt ze zijn zo gaaf, en verschrikkelijk mooi gemaakt, dat als je het straks bij jezelf doet kom ik zeker te weten, ben er achter dat het niet heel ver van E'oord af ligt.

Groetjes Linda

Het leven is wat je er zelf van TAART.
groetjes Linda.

5

Zeker zeer geslaagd! :Y 
Ontzettend knap hoor, net echte orchideën! :)
De geheel witte mini stapeltaartje vind ik het allermooist! :thumb:  :thumb:

6

Tenx dames!

loost83 schreef:

Echt ze zijn zo gaaf, en verschrikkelijk mooi gemaakt, dat als je het straks bij jezelf doet kom ik zeker te weten, ben er achter dat het niet heel ver van E'oord af ligt.

Groetjes Linda

Gezellig Linda! Emmeloord is idd helemaal niet ver weg, ik heb er familie wonen, en ben er zo... Je moet alleen niet op de tomtom afgaan, die maakt er een hele wereldreis van!  :lol:

7

wauw wauw wauw, wat gaaf! en wat zijn je taartjes ook prachtig strak!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

8

Oooooooooohhhhh ik ga heel hard hopen dat je ooit eens maar brabant komt met deze workshop! Hoeveel mensen zijn er nodig voor een workshop op locatie? Anders wil ik best proberen om iets op te zetten.

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

9

Ze zijn waanzinnig mooi geworden.
De orchidee staat errug hoog op mijn lijstje wat ik graag zou willen leren.
Ik mail je over dat keukentafel idee.........de weg naar Zoetermeer weet je al :D

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

10

Prachtig, allemaal!!!  :thumb:
Ik ga as zaterdag workshop orchidee doen, ben erg benieuwd of het me lukt...

Och Eline, dit is weer fantastisch prachtig!! Zou je ook eens helemaal naar Brabant willen komen voor een gastworkshop?  :D

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

12

Zooitje?? Ik zou willen dat mijn 'zooitje' er zo uit ziet!  :lol:
Super!   :thumb:

13

WOW...!!!! Ik wil deze ook graag leren maken  :Y  :Y  :Y

Heb je tijd om gastworkshop te doen in Den Haag, Eline  :D

Vandaag is een taart dag...taart decoreren of taart eten...hhhmmm....:D

*zucht* dit is nog eens een dag goed beginnen.

15

Het lijken wel orchideeën!!! ;)
PRACHTIG

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er vragen?

16

Je gaat het druk krijgen meis! :D

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

17

hier zou ik ook wel een workshop van willen volgen! ze zijn echt prachtig! voor hoeveel mensen zou je minimaal deze kant op komen?

Groetjes Marleen

18

nog maar 4 nachtjes  :lol:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

19

Wauw, wauw, wauw, en o niet vergeten WAUW

Prachtig!!!!

(en zou je willen vertellen hoe je die gouden stipjes goud hebt gemaakt? Eerst spuiten dan verven? of heb je de RI zo mooi goud gemaakt van te voren?)

20

Moooiii! Hmm, zoetermeer is hier niet ver vandaan... :D

21

lena83 schreef:

hier zou ik ook wel een workshop van willen volgen! ze zijn echt prachtig! voor hoeveel mensen zou je minimaal deze kant op komen?

Dan ben ik er ook bij  :)

Groetjes joke

22 Laatst bewerkt door Knaapie (30-10-2011 09:39)

:Y wauw, geweldig.

Ik ben a.s. dinsdag een van de gelukkigen die deze kunstwerken live mogen bewonderen.   :Y

23

Wow geweldig!

24

nou zeg, wat een zooitje :s en dan ga je anderen les geven in zooitje maken :rolleyes:  pfff, da's raar :think:

;) natuurlijk, wowowieieieie  :thumb:  :Y
Nou heb ik helemaal niks met orchideeen :nooo  (van die plastic bloemen :o ), maar wat knap zijn ze weer gemaakt zeg en dan al die verschillende taartjes mbv een beetje icing....alleen dat al superknap :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

25

Wat waanzinnig mooi! Ik vind het altijd zo knap als iemand zulke dingen kan verzinnen en dan ook nog zo mooi uit kan vervoeren!!!