Onderwerp: orchideeen met stipjes [workshopvoorbeeld]
Naar aanleiding van m'n orchidee-bruidstaarten mag ik dinsdag bij Kwebbeltje een gastworkshop orchideeen geven! Leuk leuk leuk!!
Nou leek het mij leuk om ook een ander kleurtje orchideeen mee te nemen, als voorbeeldje... En toen kon ik niet kiezen... Dus heb ik er uiteindelijk, met heel veel zelfbeheersing, maar vier gemaakt...
(er zijn veel teveel mooie orchideen!) Tja, en toen waren die orchideetjes klaar, en lagen ze daar zoooooo zielig te wezen in de kast!
Als ik 's nachts goed luisterde, hoorde ik ze snikken: wij willen ook op een taart! En laat ik nou TOEVALLIG op de beurs die vreselijk leuke mini-stapeltaartjes-bakvorm van Hipperdepiptaartdesign hebben gekocht! Ze zijn maar 10 cm hoog, en het afsmeren, bekleden en smootheren gaat dus een beetje anders dan bij een normale taart. Ik heb mezelf een challenge opgelegd: hoe kan ik met witte minitaartjes, orchideeen, en verder alleen stipjes van royal icing, toch vier compleet verschillende taartjes maken? Ik vind de uitdaging wel geslaagd, wat vinden jullie ervan? Ik had alleen geen zin om dingen af te meten, dus alles is weer uit de losse pols gespoten en dus niet helemaal netjes...

En het hele zooitje bij elkaar, met wat bloemknoppen:
Als er interesse is, dan vind ik het leuk om dit (met of zonder taartje) ook als workshop in het illustere Ruinerwold te geven, want.... Mijn man klom gisteren over de bergen taarten-rotzooi de keuken in, brak zijn nek over m'n daglichtlamp, en riep ten einde raad: 'jij moet een atelier!!' Nou, dat vond ik natuurlijk een waanzinnig slecht idee, dus strakjes heb ik m'n eigen taarten-stekkie hier in huis! Jeeee! *spring spring spring*
En mocht iemand haar keukentafel beschikbaar willen stellen voor een gastworkshop, dan kan dat natuurlijk ook! 

en dan ga je anderen les geven in zooitje maken
(van die plastic bloemen