1

Onderwerp: verschil gewone cricut en cake cricut?

Hallo,

Ik ben nog niet zo lang bezig met het bakken van taarten en decoreren maar ik vind het helemaal leuk!
Nu vraag ik mij af wat de verschillen zijn tussen een gewone cricut en een cricut cake. Behalve dat de cake versie uiteraard voor speciaal cake gemaakt is. ..
Ik kan namelijk ook niet zo snel een site iod hier over vinden.
Dank jullie wel!
Groetjes Ans

2

Re: verschil gewone cricut en cake cricut?

Als je die vraag op google intypt krijg je meteen antword. Zie hier

“Wat is het verschil tussen de Cricut Cake en de Cricut Expression machine?"

Een heel belangrijk verschil tussen deze twee machines is dat de Cricut Cake veilig is voor voedsel. De fondant die u snijdt is eetbaar. U wilt natuurlijk wel zeker weten dat de materialen die in contact komen met voedsel veilig en hygiënisch zijn. De Cricut Cake is ontworpen met voedselveiligheid in het achterhoofd.

3

En wat maakt de cricut cake nu wel geschikt voor voedsel , allereerst valt meteen op dat er op het toetsenbord een siliconen mat ligt, die bedekt de gehele bovenkant van de cricut. De cardridge die je in de cricut klikt heeft ook een siliconen hulsje, daardoor kan er geen voedsel tussen de cardridge en de cricut terecht komen. Ook het mesje is extra beschermd en makkelijk schoon te maken. En wat ik begreep  zijn ook de 'transport wieltjes' die de mat voortbewegen iets anders.

Het zijn dus niet zozeer de cardridges, want de cardridges uit de gewone cricut kunnen ook in de cricut cake gebruikt worden.  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Hallo,

Dank voor jullie antwoorden!
Alleen vraag ik mij werkelijk af wat het verschil is tussen de cake en de gewone  want ik heb dus al een gewone en wat bommeltje zegt over het siliconen matje en mesje , dat is ook met de gewone het geval.
Hartelijk dank ik zal eens even kijken als ik het idd op Google intik!
Doei! Groetjes Ans

5 Laatst bewerkt door Bommeltje (28-10-2011 14:51)

Dat siliconen matje zit niet op de gewone  :nooo  , jij bedoeld het matje met de toets aanduidingen, bij de Cake zit daar nog een hele mat, over de hele breedte van het bedieningspaneel heen.

De verschillen heb ik verder aangegeven.. De cricut cake is geschikt om met voedsel te werken, de gewone niet. De cartridges van de gewone kunnen ook gewoon in de cake gebruikt worden  :Y  Het verschil zit hem dus echt in het apparaat zelf.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Oke nou dank je wel! nu baal ik wel een beetje natuurlijk want ik ga niet nog zo'n apparaat kopen...hmmm dan maar met stempels etc.
Het mag de pret niet drukken!
Groetjes Ans

hoi meiden ik ben van plan ook zo een hulpje tekopen maar welke is de nieuwste en de beste welke raden jullie aan en waar is het goedkoopste en de beste prijs wie kan mij helpen alsvast bedankt