1

Onderwerp: mixen met Kenny (cupcakes)

Ja ja, eindelijk heb ik ook ee Kenny  :)
Maar eh, ik zie in het boekje staan dat je voor sommige recepten beter de k-klopper kan gebruiken ipv de garde, vooral als je boter en suiker eerst moet mixen.
Wat gebruiken jullie voor de cupcakes (ik heb een recept met boter/suiker/bakmeel etc. dus geen cupcakemix) de garde of de k-klopper ?
Voor de bescuitmix ga ik zeker voor de garde maar voor de cupcakes twijfel ik toch...

2

Re: mixen met Kenny (cupcakes)

voor cake en dus ook cupcakes de k-klopper :Y

3

Voor cupcakes gebruik ik ook de k-klopper. Dit idd vanwege de boter en basterdsuiker die bij de overige bestanddelen moeten.
De ballongarde is fijn voor bijvoorbeeld biscuitmix (alleen mix, eieren en water), biscuit wordt dan lekker luchtig.

4

Ik gebruik altijd de K-klopper,maar misschien is die ballongarde inderdaad ook wel handig voor de biscuitmix. Thanx voor de tip....

5

Thanks ladies,

ga hem zodadelijk voor het eerst gebruiken (stiekem vind ik het wel spannend hihi)
Ik laat weten hoe het is gegaan  ;)

6

Ik gebruik altijd de k-klopper. De ballongarde alleen voor slagroom en eiwit.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Voor mij hetzelfde....recepten met boter met de K-klopper, zonder boter (idd slagroom, eiwit en biscuitmix) met de ballongarde. Brooddeeg met de haak.

8

OMG, wat een geweldige machine is het, I love Kenny  :D

9

Nou,ik heb jaren geleden een Kenny gewonnen bij de Flair. Nooit iets mee gedaan,maar sinds ik een beetje besmet ben met het Taartenbak-virus........mag hij de verloren tijd inhalen zeg maar..... :)   ;)

ik zie dat dit topic nog niet zo heel oud is, dus zou er graag even op in willen haken.

Ik lees overal dat boter opgeklopt moet worden met de K-klopper.
Bij mij lukt dat dus niet!
De K-klopper kom niet op de bodem en randen, waardoor de boter gewoon als een laag om de kom blijft plakken.
Nu doe ik het dus met de ballongarde, maar omdat ik weet dat dat eigenlijk niet goed is zou ik graag willen weten of jullie dit probleem ook hebben?
Heb wel eens gelezen dat je de kop van kennie kan verstellen.
Ik heb de gebruiksaanwijzing niet meer  :o weet iemand hoe dit moet?

Ik zing mijn eigen wijsje!

11

ik laat em gewoon paar minuutjes mixen en schraap dan de bodem leeg met de spatel en laat weer mixen en dat 2 of 3 keer ofzo

ik heb net voordat ik hier mijn berichtje plaatste weer geprobeerd met de k-klopper.
inderdaad na een paar minuutjes de bodem leegggeschraapt en weer laten draaien, maar het mocht niet baten...
maar misschien was ik ook te ongeduldig hoor!
de ballongarde vind ik gewoon veel fijner...
kan dat nou echt kwaad denken jullie?

13

Als je boter zacht genoeg is kan het denk ik geen kwaad. Ik zag van de wek in de masterclass van The Great British Bake-off dat Mary Berry haar boter ook met de ballongarde klopte (is wel een Kitchenaid, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit). De boter was wel echt zacht (niet vloeibaar).

Heb je de gebruiksaanwijzing van je mixer niet meer? Daar zou het verstellen van je garde in moeten staan. En anders kun je de gebruiksaanwijzing meestal ook op internet terug vinden.

djehr schreef:

Als je boter zacht genoeg is kan het denk ik geen kwaad. Ik zag van de wek in de masterclass van The Great British Bake-off dat Mary Berry haar boter ook met de ballongarde klopte (is wel een Kitchenaid, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit). De boter was wel echt zacht (niet vloeibaar).

Heb je de gebruiksaanwijzing van je mixer niet meer? Daar zou het verstellen van je garde in moeten staan. En anders kun je de gebruiksaanwijzing meestal ook op internet terug vinden.

Dankjewel!!
dan blijf ik t gewoon met de ballongarde doen.
uiteraard met zachte boter :)

15

Met de ballongarde zal het best een tijdje goed gaan maar ik dacht pas ergens speciale heavy duty ballongardes te hebben gezien.
Ik weet alleen niet meer voor welk merk en type dit was.
Zou dus kunnen dat je normale garde hiervan op den duur wel kapot gaat.

Een aantal machines kun je in ieder geval af stellen met een moer op de as. zie hier voorbeeld van de Kenwood K-mix:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ED8NULVT.jpg
Misschien kan dit bij jouw Kennie ook wel.

Suc6,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.