1 Laatst bewerkt door Belletain (27-10-2011 15:06)

Onderwerp: Meringue botercrème weer invriezen?

Ik heb meringue botercrème gemaakt met eiwitpoeder.
Deze heeft 2 weken in de vriezer gestaan en gisteren heb ik hem eruit gehaald en laten ontdooien in de koelkast.

Nu heb ik hem voor een taartje voor zaterdag gebruikt (dat kan makkelijk aangezien hij een week houdbaar is in de koelkast), maar ik heb nu echt veel over en ik wil het ook voor een taart voor maandag gebruiken.

Kan ik het nu weer in de vriezer gooien? Of moet ik het erop wagen dat het tot maandag goed blijft? (wo eruit, do, vr, za, zo, ma opgegeten = 5 dagen dat hij dan in de koelkast staat))

Of moet ik gewoon nieuwe maken?

Hmm, en is het trouwens wel zo dat je meringue botercrème ook een week in de koelkast kunt bewaren als hij al ingevroren is geweest? Ik hoor altijd dat als je vlees uit de vriezer haalt, je dit binnen 2 dagen, liefst binnen 1 dag, moet klaarmaken.

Wat is jullie ervaring en wat vinden jullie ervan?

..*Heerlijk aan het bakken*..

2

Re: Meringue botercrème weer invriezen?

opnieuw invriezen kan niet, dat gaat niet goed... verder lees ik ook mee

my favorite cake is.... delicious!

3

Re: Meringue botercrème weer invriezen?

Dat leek me inderdaad ook niet zo'n goed idee..

Maar ik heb nu de taart voor zaterdag af met de meringue botercrème (die ingevroren is geweest), dus die staat in totaal 3 dagen in de koelkast.

Ik hoop zo dat het dan nog goed is, want het zou balen zijn als ik hem overnieuw moest doen (ook al is het een klein taartje)

..*Heerlijk aan het bakken*..