Onderwerp: Koemelkallergie, welke vulling??

Hallo,

Mijn zoontje wordt zaterdag 3, en ik ga een thomas taart voor hem maken. Alleen is het probleem dat hij koemelkallergie heeft, en dus veel vullingen niet kan hebben.

Wie o wie kan mij helpen aan vulling ideeen?? Kom zelf niet verder dan vlaaivulling of jam. Maar dat is ook zo saai.

Ik was opzoek naar Soja slagroom, maar ik weet eigenlijk helemaal niet of dat bestaat. Weet iemand dat?

Alvast Bedankt.

2

Re: Koemelkallergie, welke vulling??

Via de zoekfunctie kom je al een heel eind.  Ik heb namelijk ook al eens zo'n vraag gesteld. Kijk anders even bij mijn berichten. Ook heb ik deze site voor je:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530

Succes!!

3

Je kan van sojamelk, havermelk of rijstmelk ook best lekkere banketbakkersroom maken. Wel iets minder suiker toevoegen, want het is al iets zoet van zichzelf. En dan in combinatie met jam, is heeeelemaal niet vies!

4 Laatst bewerkt door Martjan (25-10-2011 18:57)

Hier staat een recept voor melk vrije slagroom :

Klik

En dan kan je onder het kopje recepten veel lekkere vullingen vinden :9

Smart critiques, Stupid creates

Jadzia, hoe maak ik banketbakkersroom dan? Is dat gewoon met custard poeder ofzo? Ik weet niet hoe je dat moet maken.

Nog even een vraagje, wat is lekkerder of beter om je taart mee te vullen? Banketbakkersroom of gele room? En kan ik dan ook een van die twee (gemaakt met soyamelk) mengen met imitatieslagroom?
Ik ben heel benieuwd, en ik ga het zeker proberen...:)

7

Ik wist niet dat banketbakkersroom en gele room 2 verschillende dingen waren? ;)

Je hebt van soyatoo slagroom die je zelf kan kloppen. Die is ook erg lekker met de bavaroismix van de hebshop (helemaal als je het water vervangt door bv citroenlimonadesiroop) Of je kan een pakje sojavla steviger maken met gelatine., Ook erg lekker.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Banketbakkersroom is idd gele room. En hier staat een recept.

Je zou ook kunnen proberen lemon curd te maken met margarine ipv roomboter, al weet ik niet hoe lekker dat wordt. Maar ik zeg: proberen :D

9

Lemon curd kun je kant-en-klaar in een potje kopen bij de Albert Heijn van het merk Chivers (waarschijnlijk ook bij andere winkels hoor, maar dat weet ik niet zeker).

Bij een aantal supermarkten verkopen ze van het merk Minus-L ook pakjes slagroom, ideaal voor lactosevrije vulling.

Succes voor zaterdag !!

Groetjes, Conny

10

Ach ja, in die kant-en-klare is waarschijnlijk in velden of wegen geen roomboter te bekennen, haha! Niet eens aan gedacht.

11

Jadzia schreef:

Banketbakkersroom is idd gele room. En hier staat een recept.

Je zou ook kunnen proberen lemon curd te maken met margarine ipv roomboter, al weet ik niet hoe lekker dat wordt. Maar ik zeg: proberen :D

ja hoor. heb ik gedaan en het is heerlijk!!

12

Jadzia schreef:

Ach ja, in die kant-en-klare is waarschijnlijk in velden of wegen geen roomboter te bekennen, haha! Niet eens aan gedacht.

lees voor de zekerheid wel even op het etiket of er echt geen melk in zit!

13

cbuckens schreef:

Bij een aantal supermarkten verkopen ze van het merk Minus-L ook pakjes slagroom, ideaal voor lactosevrije vulling.

Succes voor zaterdag !!

Helaas is dat ook gewoon koemelk. Alleen is daar de lactose uitgehaald, maar het blijft koemelk dus uit den boze bij een koemelkallergie!! (Bij koemelkallergie ben je nl allergisch voor de eiwitten in de melk. Bij lactose-intolerantie reageer je op de suikers in de melk.)

Mijn dochtertje heeft ook KMA en heb toen bij zo'n biologische supermarkt rijstemelk slagroom gehaald. Misschien is dat nog een optie? Weet alleen niet of het te (vr)eten is, aangezien ik het toen heb gebruikt voor een meptaartje.

15 Laatst bewerkt door blackeyedgirl (28-10-2011 13:25)

Oeps dubbel.

16

blackeyedgirl schreef:

Mijn dochtertje heeft ook KMA en heb toen bij zo'n biologische supermarkt rijstemelk slagroom gehaald. Misschien is dat nog een optie? Weet alleen niet of het te (vr)eten is, aangezien ik het toen heb gebruikt voor een meptaartje.

Waarschijnlijk bedoel je zo´n kant en klare spuitbus van soyatoo? Die heb je in soja en in rijst. Die zijn allebei wel te eten. Alleen moet je niet denken dat je slagroom eet, want daar smaakt het absoluut niet naar ;) Alleen met die spuitbussen kan je niet zo veel behalve opspuiten en meteen opeten. Wij gebruiken die alleen voor ijs en toetjes. De pakjes die je zelf kan opkloppen kan je voor taart gebruiken en die hebben ze voor zover ik weet alleen in soja.