1

Onderwerp: Cupcakes bewaren

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje... Hoe lang kan je cupcakes bewaren? met of zonder afwerking?

Het zit nl. zo: ik moet een aantal cupcakes maken voor zaterdag (+/- 40 stuks) in het thema Halloween. Ik moet ze dus eerst allemaal bakken en vervolgens versieren (heksenhoed, zerk, spookjes, pompoen, ...) Ik denk dus dat ik vrij veel werk ga hebben met de afwerking en zou het dus in stukjes willen maken, elke avond een beetje.
Nu vraag ik me af wanneer ik daar best aan begin. Zou ik ze woensdagavond al kunnen bakken en donderdag- en vrijdagavond versieren, of zouden ze dan tegen zaterdag al een deel van hun smaak verliezen?

2

Re: Cupcakes bewaren

Je kunt ze in de vriezer doen!!

3

Ik zou de cupcakes in 1x bakken, af laten koelen (evt vullen) en invriezen.
Dan alle versieringen maken.
Vrijdagavond de cupcakes uit de vriezer halen en laten ontdooien.
Zaterdag alle decoraties op de cupcakes plakken.

~ Never waste a good crisis... ~

4

5

twinstwins schreef:

Hoe zorg je dat de papierenvormpjes dan goed blijven zitten want ik denk niet dat die goed vast blijven zitten!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

6

Jultie schreef:

Ik zou de cupcakes in 1x bakken, af laten koelen (evt vullen) en invriezen.
Dan alle versieringen maken.
Vrijdagavond de cupcakes uit de vriezer halen en laten ontdooien.
Zaterdag alle decoraties op de cupcakes plakken.

Ja, ik heb nogal gehoord invriezen. Maar ik sta er nogal sceptisch tegenover... Verlies je dan niet nog meer smaak dan ze een paar dagen op voorhand te maken?

7

Ik zou de decoraties vooraf maken, en goed luchtdicht afgesloten bewaren. De cupcakes zelf zo laat mogelijk maken, en dan de decoraties erop plakken. Decoraties van fondant of marsepein blijven dagen, zoniet weken goed als je ze goed luchtdicht verpakt.

8

ik was ook niet echt zeker over het invriezen, dus gewoon geprobeerd.
en gisteren er 1 uitgehaald, en die was nog net zo lekker!! echt waar

dus ik zou ook zeggen de cc invriezen

decoratie weet ik niet

9

Alvast bedankt allemaal voor de tips!!!

Ik denk dat ik dan toch maar de decoraties vanavond al ga maken en dan morgen de cupcakes bakken en verder versieren, zodat ik een deel kan meenemen voor de collega's, want ja die vinden dat ook allemaal wel lekker ;), en de rest vrijdagavond kan meegeven voor het fesstje zaterdag.

Maar ik ga denk ik het invriezen toch ook eens proberen, eventueel voor een volgende keer.
Hebben jullie ervaring met het invriezen van volledig afgewerkte cakejes? Lukt dat ook?

10

Ik heb volledig afgewerkte cakejes wel een ingevroren voor eigen gebruik. Gaat prima, alleen wel langzaam ontdooien, de fondant gaat wel snel zweten.

11

sugar100 schreef:
twinstwins schreef:

Hoe zorg je dat de papierenvormpjes dan goed blijven zitten want ik denk niet dat die goed vast blijven zitten!

Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar het antwoord op deze vraag. Je zou denken dat de papiertjes dan loslaten.