Onderwerp: 10 cm grandioos mislukt :p
ik had vanmidag wat tijd over dus ik dacht ga alvast even 2 10cm bij 7,5 cm kapseltjes maken voor 40 jarig huwelijk van m'n schoonouders. Ik had expres mix voor 2 kapsels gemaakt zodat het gewoon in de kenny kon.
dus 2 eieren, 2x 66 gram mix en 2x 7 ml water wat ik hier op het forum had gevonden.
ik dus mixen en had al het idee dat het zo weinig was voor 2 maargoed ik dus voorzichtig de vorm vullen en het was idd bij lange na niet genoeg voor 2 vormen, nouja beetje creatief zijn, dan maar 1 hoger kapsel. Ik heb de vorm ik denk zo'n 5/10 cm verhoogd en de vorm zat met beslag nog niet tot de rand vol (de vorm zonder bakpapier zeg maar).
Ik had de over voorverwarmd en toen de biscuit in 20 minuten gebakken op 150 graden. Na 20 minuten trok ik de oven open en er lag overal mix!
De vorm (zie zo'n 15 cm hoog was) is overgelopen op de 1 of andere manier en hij was helemaal vloeibaar en soppig (leek net zeepsop). Toen ik em dus weggooide zag ik dat ie helemaal hol was aan de binnenkant.
Ik weet niet goed wat ik verkeerd heb gedaan behalve verkeerde hoeveelheden misschien te hebben gebruikt of was het toch te weinig mix voor in de kenny en heeft ie niet goed gemixt?
Ik snap er niks van. Iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan of iets ben vergeten???
Heel erg bedankt alvast!