1

Onderwerp: Tjoeke tjoeke tuuuuut tuuuut...

Voor Giovanni, die vandaag 1 is geworden deze taart, die lijkt op de taart die ik bijna 2 jaar geleden voor mijn eigen zoon's 1e verjaardag maakte.

Heel grappig om te doen. Bijna dezelfde taart (stukkie kleiner), maar nu met zooooveel meer gereedschap en ervaring!

De taart voor mijn zoon was één van mijn eerste taarten. Hij was mooi geworden, maar wàt veel uren werk had ik er toen van. 3 dagen met alleen al de trein (was toen een Thomas van cake hoor) bezig geweest.
Ik heb toen de letters met de hand uitgesneden, de wolkjes met de hand, het 'houtrelief' in het treinspoor met de hand....

Nog steeds zitten er best wat uren in zo'n taart, maar wat een verschil. Ik weet nu veel beter te plannen en in te schatten hoe lang ik ergens mee bezig ben. Ik hoef niet meer na te denken welke gereedschappen ik allemaal klaar moet leggen. En natuurlijk al die hulpmiddelen die je zoveel tijd laten besparen!

Nou goed. Dit is 'm dus, mijn tweede trein-taart voor een 1 jarige.
Gevuld met pure chocoladecreme en abrikozenjam.
http://94.100.124.63/1427650001-1427700000/1427670301-1427670400/1427670333_6_LPA5.jpeg

2

Re: Tjoeke tjoeke tuuuuut tuuuut...

prachtig!

3

helemaal geweldig...de kleurtjes alleen al....daar zullen ze helemaal blij mee zijn.... :thumb:

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

4

Wat is t'ie leuk zeg!! :thumb:  :thumb:  Heerlijke vrolijke kleurtjes voor zo'n kleine dreumes!!!

En in een paar jaar taarten krijg je idd meer handigheid in bepaalde dingetjes :Y . Maar mijn ervaring is ook dat ik juist langer met een taart bezig ben doordat je steeds meer op kleine details gaat letten. Daar bespaar ik dan weer geen tijd mee. O-)  :/

5

leonietje schreef:

Wat is t'ie leuk zeg!! :thumb:  :thumb:  Heerlijke vrolijke kleurtjes voor zo'n kleine dreumes!!!

En in een paar jaar taarten krijg je idd meer handigheid in bepaalde dingetjes :Y . Maar mijn ervaring is ook dat ik juist langer met een taart bezig ben doordat je steeds meer op kleine details gaat letten. Daar bespaar ik dan weer geen tijd mee. O-)  :/

Dat is waar...
maar zoals je ziet had ik daar bij deze taart geen last van  :lol:
Ik was in een nogal luie bui en heb er een leuk taartje van gemaakt en that's it. Ik kon gistermorgen pas beginnen aan deze taart en hij moest om 12:00 vandaag bezorgd worden.

Nu heb ik 7 hele dagen om aan mijn volgende 2 taarten te werken. Ik ga mijn best doen om daar ietsje meer van te maken.

6 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (22-10-2011 18:32)

leonietje schreef:

Dat heet toch perfectionisme?? :think:  daar heb ik ook wel eens last van en kan gek van mezelf worden af en toe. :rolleyes:

Lori je taartje is weer super, maar we zijn niets anders van je gewend :cool:

Prachtige taart !  :thumb:

8

prachtig!!

9

Heel leuk taartje. Ik vind dit veel leuker dan Thomas de trein!

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten