1

Onderwerp: een kleine simpele tip voor het behoud van onze dure siliconen molds

wanneer je eenmaal een fondant/marsepein afdruk hebt gemaakt uit een mold, weeg dan jouw onderwerp. (noteer of onthoud dat daarna) zo kun je voor de volgende keer eerst je fondant/marsepein afwegen en heb je altijd de perfecte hoeveelheid voor die mold. zo hoef je nooit meer het overtollige weg te snijden waarbij je eventueel je mold zou kunnen beschadigen. ook vervormt jouw afdruk minder snel omdat je tijdens het weghalen vaak toch een stukje meesleept.
heel simpel. het enige wat je nodig hebt is een klein weegschaaltje die ook grammen weegt (met miligram is het nog beter maar het let niet zo heel erg nauw hoor).
en die kleine weegschaaltjes zijn vaak minder duur als de gemiddelde mold ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: een kleine simpele tip voor het behoud van onze dure siliconen molds

Een slimme meid is op de toekomst voorbereid  :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Re: een kleine simpele tip voor het behoud van onze dure siliconen molds

Goed idee! :thumb:

groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

4

Re: een kleine simpele tip voor het behoud van onze dure siliconen molds

Zo simpel...maar je moet er maar opkomen  :lol: Bedankt voor de tip  :thumb:

5

Re: een kleine simpele tip voor het behoud van onze dure siliconen molds

da's een toptip!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

6

Re: een kleine simpele tip voor het behoud van onze dure siliconen molds

Super tip!!

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

7

Re: een kleine simpele tip voor het behoud van onze dure siliconen molds

Maar ehm, als je er gewoon niet méér in doet dan er in kan, dan hoef je toch ook niets weg te snijden... :P
Ik snij nooit weg.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Re: een kleine simpele tip voor het behoud van onze dure siliconen molds

Pooh schreef:

Maar ehm, als je er gewoon niet méér in doet dan er in kan, dan hoef je toch ook niets weg te snijden... :P
Ik snij nooit weg.

dan heb jij waarschijnlijk een heel goed inschattings vermogen ;) ik heb als ik er een aantal moet maken uit dezelfde mold ook op een gegeven moment wel ongeveer de juiste hoeveelheid in mijn handen maar de eerste paar keer pak ik toch best wel eens iets te veel hoor. en het overtollige snij ik dan toch weg...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

9

Re: een kleine simpele tip voor het behoud van onze dure siliconen molds

Nooit snijden met een metalen spatel of mesje helpt ook. Ik hamer er bij workshops ook altijd op: met een kùnststof mesje!

Maar jouw tip is heel handig :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Re: een kleine simpele tip voor het behoud van onze dure siliconen molds

klopt Marianne, maar ook met kunststof mesjes of spateltjes kan het gebeuren helaas, die zijn soms ook nog best scherp... :s

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.